Jag tycker nog också att orginal är snyggast eller så dekalar man upp den till en RR. Rapsol eller nåt ?
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
tersan skrev:
Sätt igång! Jag är vääääldigt svag för gamla rejsers, och CB750 var nåt av en drömhoj när jag var liten.
Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart!
Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.
/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde...
tersan skrev:
Sätt igång! Jag är vääääldigt svag för gamla rejsers, och CB750 var nåt av en drömhoj när jag var liten.
Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart!
Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.
/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde...
Hade ensits på min Bol'Dor -81, tyvärr inga bilder kvar men jag kan kolla med han som köpten om han har kvar den. Annars tycker jag att du ska göra din egna cafe variant och behålla Bol'Dor attribut, korta ner sadel och bakram så att du får kvar ankstjärten (Conseal kanske kan photoshopa lite?). Kanske höra med Fransson om hans brors skadade -90 tank?. Mer drömmande?
Tommy.
Sangrid skrev:
Jag är så sugen! Jag har suttit och surfat runt på olika webbplatser efter tips och tagit i beräkning hur pass välhållen min hoj är, det är görbart!
Efter allt surfande skulle det inte vara fel o efterlikna en gammal Rickman eller Honda CR! Hur får man tag i sadel och bakdel? Till skillnad från CB750K har min CB750F en smalare tank som är lite "racing" från början. Den skulle jag kunna behålla.
/Sangrid - drömmer i stället för att göra de nyttiga sakerna jag borde...
Hade ensits på min Bol'Dor -81, tyvärr inga bilder kvar men jag kan kolla med han som köpten om han har kvar den. Annars tycker jag att du ska göra din egna cafe variant och behålla Bol'Dor attribut, korta ner sadel och bakram så att du får kvar ankstjärten (Conseal kanske kan photoshopa lite?). Kanske höra med Fransson om hans brors skadade -90 tank?. Mer drömmande?
Tommy.
Efter att ha fått hojjen påbackad för andra gången och samma blinkers(m.m.) gick av igen, bytte jag ut de feta åttitals blinkersarna mot mindre, men de har faktiskt identisk form med de större orginal! De nya mindre satte jag dit med viss vånda, då de inte är orginal. Men det var en lättnad! Bakdelen är oxo så tidstypisk med fett stort bakljus. Jag gillar de mindre små runda bakljusen som ofta ses på cafebyggen. Antar att det är med de feta bakljuset som med blinkersarna och pudelfrisyrer från åttitalet... vi som var med fick nog då....
Modellen som helhet är dock väldigt snygg och står sig bra designmässigt i dag tycker jag. CB:n är helt enkelt väldigt snygg!
Så ja, undrar hur det skulle se ut att bara korta ner bakdelen?