steppen7 - ny medlem och ägare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
@Steppen7: Och vilken färg är din viffer då? 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Den är blå/blågrön eller vad färgen kallas. Ville egentligen ha en röd men det är svårt att även välja färg när man är på en tajt budget. Den har visserligen gått strax under 9000mil men 24000:- kändes som ett bra pris och då har man inte råd att välja bort den pga färg.
Bromsen är fixad nu. Blev en ny hållare för 1044kr. Jag ringde en skrot som skulle kolla upp om det fanns nåt beggat och det fanns det, men dom hörde av sig för sent, när beställningen på den nya redan hade gått igenom...
Jag har nu kört en vecka och kan bara säga att den är underbar. Mina enda invändningar hittills är att den "flyter" lite i sidled på vägen som om man inte hade riktig kontakt med vägbanan men det beror sannolikt på bakhjulslagret (hoppas jag) och sen tycker jag den är lite klonkig när man växlar men det kanske beror på drivpaket och kedjespänning som borde bytas/ses över.
Bromsen är fixad nu. Blev en ny hållare för 1044kr. Jag ringde en skrot som skulle kolla upp om det fanns nåt beggat och det fanns det, men dom hörde av sig för sent, när beställningen på den nya redan hade gått igenom...
Jag har nu kört en vecka och kan bara säga att den är underbar. Mina enda invändningar hittills är att den "flyter" lite i sidled på vägen som om man inte hade riktig kontakt med vägbanan men det beror sannolikt på bakhjulslagret (hoppas jag) och sen tycker jag den är lite klonkig när man växlar men det kanske beror på drivpaket och kedjespänning som borde bytas/ses över.
VFR -94 ägare sedan 15/6 2008
- adrian_vg
- Kontakt:
Kanske tasmanisk grön som min? Liknar din tankbilden (4) på http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1665. Lägg upp bild annars!steppen7 skrev:Den är blå/blågrön eller vad färgen kallas. Ville egentligen ha en röd men det är svårt att även välja färg när man är på en tajt budget. Den har visserligen gått strax under 9000mil men 24000:- kändes som ett bra pris och då har man inte råd att välja bort den pga färg.

Du kanske såg att jag gjort samma sak som du strax efter jag gjort ett inlägg om spiralsladden?steppen7 skrev: Bromsen är fixad nu. Blev en ny hållare för 1044kr. Jag ringde en skrot som skulle kolla upp om det fanns nåt beggat och det fanns det, men dom hörde av sig för sent, när beställningen på den nya redan hade gått igenom...

Hondas lådor, iaf de jag kännt på, har alltid varit klonkiga. Inget att bry sig om, det verkar handla mest om vara bestämd när man växlar. En del har uppgett att det blivit bättre när man bytt till sk kvalitetsolja. Se http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1562 samt länken näst längst ner om oljan i samma tråd.steppen7 skrev: Jag har nu kört en vecka och kan bara säga att den är underbar. Mina enda invändningar hittills är att den "flyter" lite i sidled på vägen som om man inte hade riktig kontakt med vägbanan men det beror sannolikt på bakhjulslagret (hoppas jag) och sen tycker jag den är lite klonkig när man växlar men det kanske beror på drivpaket och kedjespänning som borde bytas/ses över.
===
===
Smart tips!TheRocker skrev:Välkommen!
Jag har ett knep för att inte glömma låset i fortsättningen. Klipp en kort bit (~3cm) gummislang eller krympslang som du trär över nyckelns topp. Tanken är att man sedan flyttar den mellan nycklarna när man låser/låser upp.
Ex:
1) Slangstumpen sitter på tändningsnyckeln. Jag måste flytta den till låsnyckeln och kommer därför ihåg låset.
2) Jag har kört klart och skall låsa. Då måste jag flytta slangstumpen till tändningsnyckeln igen för att kunna låsa.
Detta har sparat 1000-lappar åt många knuttar.
Lycka till och kom ihåg att be andra i forumet om hjälp om du behöver.
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
"Best motorcycle in the World"
- adrian_vg
- Kontakt:
Tänkte samma sak med min Gröna Fara. Man vänjer sig, och efter ett tag är den riktigt snygg. Tom det blå kåpglaset (vad i h-e tänkte förre ägaren på...!!) börjar funka på min.steppen7 skrev:Här är en bild på min hoj. Den är inte så grön ändå, lite blå-turkos snarare. Jag var inte helt förtjust i färgen i till en början men nu tycker jag den är skitsnygg. Tycker den går väldigt bra ihop med ramens nästan blankpolerade yta.

80-talsvarning på din turkosa viffer!

===
===
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Allt som avviker från standard-rött är helrätt! Och dessutom snabbare...steppen7 skrev:Här är en bild på min hoj. Den är inte så grön ändå, lite blå-turkos snarare. Jag var inte helt förtjust i färgen i till en början men nu tycker jag den är skitsnygg. Tycker den går väldigt bra ihop med ramens nästan blankpolerade yta.

VFR750F -92, grön