Vilken jämrans måndag... Idag har jag blivit ömson tutad på och ömson blängd på, på väg till jobbet och sedan samma sak tillbaka.
Min vana trogen åkte jag mellan bilköerna i låg fart till jobbet, men det verkade inte falla en del på läppen och det slutade med att en tjomme i en sunkign Kingcab-pickup tutade på mig som om det inte fanns nån morgondag. Blev lite rädd först, men insåg sen (vet dock inte säkert) att han inte gillade att körde om honom i kön(...). Vid ett trafikljus körde
han om mig i en vågad manöver och försvann i en faslig fart och la sig tätt i baken på en annan bil.
På väg in till parkeringen på jobbet blängdes surt det när jag körde om kön in till parkeringen skumt nog.
På hemväg sen på en tvåfilig väg, ville jag byta till vänster fil för en vänstersväng men såg en blå hyrbil snett bakom till vänster i döda vinkeln när jag vred på huvet', så jag sa saktade ner för att släppa fram honom och det gjorde han också. Så jag saktade ner lite till och det gjorde han också. Goddag yxskaft typ. När det inte verkade funka att släppa fram honom, så accelerade jag upp ist, satte på blinkern och började svänga och fanskapet accar också upp men kör inte om mig så jag väntade med att svänga över linjen lite mellan filerna men han körde inte om ändå, så jag accade lite till och började svänga igen och
då börjar dubbelfanskapet acca igen också(!), tutade vilt och körde om med ett himla vrål... Han skulle svänga vänster också och jag bakom honom i kön nästan hela vägen hem.
Sen tror jag inte jag blev tutad på eller blängd på mer för idag. Får se hur tisdagen blir. Jag bävar för tanken...
Förstår inte riktigt hur bilisterna; för det är nästan utan undantag enbart bilisterna som agerar olinjärt i trafiken, tänker. Blir man helt spattig när man blir omkörd i låg fart i kö eller?? Eller för den delen, varför gör man som snubben i hyrbilen? Tycker man att man kör säkert eller nåt, eller fanken är det frågan om? Gjorde
jag nåt fel??
Världen är full av mysterier.