Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#121 Inlägg av adrian_vg »

Kraftfull övertalning, ignorerande av ond lårmuskel, lite tålamod och Edwin startade när jag gav mig på honom efter jobbet. Nöjeskörde en halvtimme i trakten. Känns helmysko att nöjesköra mc i början av februari och 8 minusgrader... Det får bli en eller två 500mg Curadon innan jag lägger mig idag.

Tror att den skurna känslan jag nämnde innan beror på att automatdekompen på kicken frusit så att det tar tvärstopp vid ÖD. Trycker man till lite till, så man kommer förbi ÖD och sen kickar till ordentligt snurrar det någotsånär. Elstart är kanske inte så dumt ändå.

Bakbromsen låste sig på uppfarten och bromsade hela tiden (och skrämde mig för en sekund, Edwin började luta okontrollerat...) innan den blivit varm nog för att tina och släppa tillbaka bromsarmen. Frambromshandtaget var man tvungen att trycka tillbaka manuellt för att ligga på hela tiden. Måste köpa mer låsolja och mer WD40.

Motorvärmare till Edwin känns med ens som något naturligt man bör ha. :shock:

Och ibland undrar man hur man är funtad egentligen som kör hoj på vintern... :?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#122 Inlägg av adrian_vg »

Det är glädjande att se att gudarna har humor och att de låter måndagen fortsätta in på tisdagen.

Eftersom jag tog bilen igår för att Edwin inte startade igår, la mina jobbnycklar och kort i den "normala"jackan. Idag lyckades jag efter en kortare session med Edwin få honom att starta och glad som jag var åt det glömde jag totalt bort jobbnycklar och hela kånkarongen hemma. Upptöckte det på jobbet just efter att ha satt fast bygellåset. Det var bara att vända igen... trekvart i tiogradig kyla sätter sina spår om tårna. Det blir kallt så in i h@lvete!!

Man kan hålla sig för skratt ibland... :?
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#123 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev:Det är glädjande att se att gudarna har humor och att de låter måndagen fortsätta in på tisdagen.

Eftersom jag tog bilen igår för att Edwin inte startade igår, la mina jobbnycklar och kort i den "normala"jackan. Idag lyckades jag efter en kortare session med Edwin få honom att starta och glad som jag var åt det glömde jag totalt bort jobbnycklar och hela kånkarongen hemma. Upptöckte det på jobbet just efter att ha satt fast bygellåset. Det var bara att vända igen... trekvart i tiogradig kyla sätter sina spår om tårna. Det blir kallt så in i h@lvete!!

Man kan hålla sig för skratt ibland... :?

Det enda man kan vara övertygad om är att livet jäklas med en.... :evil: :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#124 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:Det enda man kan vara övertygad om är att livet jäklas med en.... :evil: :wink:
Jo, sneglar lite på solskylten jag har på mitt bord och blir på lite bättre humör. Åtminstone temprärt. :roll:
===

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

#125 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev: Jo, sneglar lite på solskylten jag har på mitt bord och blir på lite bättre humör. Åtminstone temporärt. :roll:
Har du ingen färgskrivare på jobbet? Det såg lite tråkigt ut med svart/vita solar. Jag tror att du skulle bli på ännu bättre humör om du hade solarna i färg :lol: .
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#126 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Har du ingen färgskrivare på jobbet? Det såg lite tråkigt ut med svart/vita solar. Jag tror att du skulle bli på ännu bättre humör om du hade solarna i färg :lol: .
Jodå, det har vi, men en trappa och en korridor ner/bort. En svartvitt laser har jag 50cm från min stol. Jag är inte bara lätt deppad av vintern, jag är slö också. 8)
===

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

#127 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Har du ingen färgskrivare på jobbet? Det såg lite tråkigt ut med svart/vita solar. Jag tror att du skulle bli på ännu bättre humör om du hade solarna i färg :lol: .
Jodå, det har vi, men en trappa och en korridor ner/bort. En svartvitt laser har jag 50cm från min stol. Jag är inte bara lätt deppad av vintern, jag är slö också. 8)
Men du har kanske en gul överstrykningspenna inom räckhåll? Får du på lite gult på solarna så kommer du att få energi så att du orkar gå ner till färgskrivaren sen. Du kan ju också skriva ut den hemma och få energin direkt. Jag antar att det snöar ymnigt i Uppsala nu, kommer hyfsat med snö i Enköping och då brukar det ju komma lite till i Apsula. Då kan du ut och sladda med Edwin ju.
Ha en bra dag.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#128 Inlägg av adrian_vg »

Vilken jämrans måndag... Idag har jag blivit ömson tutad på och ömson blängd på, på väg till jobbet och sedan samma sak tillbaka.

Min vana trogen åkte jag mellan bilköerna i låg fart till jobbet, men det verkade inte falla en del på läppen och det slutade med att en tjomme i en sunkign Kingcab-pickup tutade på mig som om det inte fanns nån morgondag. Blev lite rädd först, men insåg sen (vet dock inte säkert) att han inte gillade att körde om honom i kön(...). Vid ett trafikljus körde han om mig i en vågad manöver och försvann i en faslig fart och la sig tätt i baken på en annan bil.

På väg in till parkeringen på jobbet blängdes surt det när jag körde om kön in till parkeringen skumt nog.

På hemväg sen på en tvåfilig väg, ville jag byta till vänster fil för en vänstersväng men såg en blå hyrbil snett bakom till vänster i döda vinkeln när jag vred på huvet', så jag sa saktade ner för att släppa fram honom och det gjorde han också. Så jag saktade ner lite till och det gjorde han också. Goddag yxskaft typ. När det inte verkade funka att släppa fram honom, så accelerade jag upp ist, satte på blinkern och började svänga och fanskapet accar också upp men kör inte om mig så jag väntade med att svänga över linjen lite mellan filerna men han körde inte om ändå, så jag accade lite till och började svänga igen och börjar dubbelfanskapet acca igen också(!), tutade vilt och körde om med ett himla vrål... Han skulle svänga vänster också och jag bakom honom i kön nästan hela vägen hem.

Sen tror jag inte jag blev tutad på eller blängd på mer för idag. Får se hur tisdagen blir. Jag bävar för tanken...

Förstår inte riktigt hur bilisterna; för det är nästan utan undantag enbart bilisterna som agerar olinjärt i trafiken, tänker. Blir man helt spattig när man blir omkörd i låg fart i kö eller?? Eller för den delen, varför gör man som snubben i hyrbilen? Tycker man att man kör säkert eller nåt, eller fanken är det frågan om? Gjorde jag nåt fel??

Världen är full av mysterier. :?
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#129 Inlägg av adrian_vg »

Gubbe (nåja, medelålders äldre man) med tjocka hornbågade glasögon i V70 står på sidogata till höger där jag likaledes till höger kommer i strax över 50knyck på huvudled. Såg honom 50m bort. Bilen står still. 30m bort. Bilen står still. 20m bort. Bilen står fortfarande still. 10m bort. Biljäveln kör ut!! Och långsamt dessutom! :evil: :shock: Ställer mig på bromsarna och känner hur Edwin ormar sig bak och hör hur dubbarna rasslar hårt i asfalten fram och bak. Gubben (nå, den medelålders mannen...) mumlar nåt där jag står ungefär en halvmeter från hans förardörr och tutar i en halvminut innan han kommer iväg... "Det var en moped, jag svär...!"...

Hade jag inte haft förberedelse för att nåt sånt skulle kunna hända hade jag prytt hans sida och Edwin inte funnits mer.
Fanskap till bilister... De borde förbjudas... Mummel, mummel, mummel... :x
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#130 Inlägg av adrian_vg »

När våren kommit igång och viffern rullar som vanligt, ska jag

* Tvätta ren oljegropen till motorcykel.
* Byta kopplingsvajer.
* Sätta i ny kickdekompvajer. Den gamla slets av för nån vecka sen, och Edwin är lite tungkickad just nu...
* Kolla bromsljuskontakterna som inte tänder bromsljusen mer.
* Täta till mellan ljuddämpare och avgasrör.
* Kolla broms bak, spänna till ev.
* Sätta på nya gaffeldamasker.
* Bättra på färg generellt (med pensel, inget avancerat).
* Smörja upp alla leder.
* Spänna kedjan.
* Spänna kopplingen.
* Kolla den blinkande hastighetsmätaren. Discolampor typ när man varvar under 3000 och över 4000rpm... Varvräknarbelysningen är ok.
* Limma fast lampknappen av legotyp som trillar om man är för tunghänt när man kickar och håller hårt i styret.
* Plocka av 125-dekalerna.
* Sätta på den nya framskärmen, den gamla är nästan avbruten. Tur att nån av de tidigare ägarna satt på några järn under skärmen för uppstagning annars hade skärmen varit helt av nu.
* Kolla förgasarna.
* Kolla ventilspel.
* Byta olja och filter.
* Tanka fullt.
* :!: Ställa av.
* Köra viffer som fan till oktober, november nångång.

Hoppas det blir en lång vår och sommar... ;-)

:!: = gjort.
Senast redigerad av adrian_vg den tis apr 28, 2009 15:04, redigerad totalt 1 gånger.
===

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#131 Inlägg av adrian_vg »

Efter monteringen av den högdragna ljuddämparen en tid tillbaka var det igår dags att pimpa viffern lite till. I söndags åkte jag till Eskilstuna (och händelsevis på längsta turen för i år) och köpte ett par begagnade backspegelsutflyttare. Dessa är av nöden eftersom styret på Gröna Faran är förhöjt och det enda jag egentligen ser i speglarna är mina armveck...

Efter en del fnattande av och an I Eskilstuna (GPS-batterierna la av lagom tills jag verkligen behövde dem i staden...) fann jag säljaren och la beslag på utflyttarna.

Igår monterade jag dem och kan konstatera att funktionen är mycket mycket bättre än estetiken. Tänk bönsyrsa med fångstarmarna utsträckta. :roll:

Om några dar kommer gps-hållaren och väskan jag beställde från Touringbutiken. I samband med det ska det dras el till ett cigguttag nånstans där framme på viffern. Mer om det då.
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#132 Inlägg av TG »

adrian_vg skrev: I söndags åkte jag till Eskilstuna .

Utan att höra av dig................. hrmpf :cry: :wink:
VFR 800 -02 (silver)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#133 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:
adrian_vg skrev: I söndags åkte jag till Eskilstuna .

Utan att höra av dig................. hrmpf :cry: :wink:
Men... Hade inte du flyttat till Lund (Malmö?) eller vart det nu var?

Ja, ja, en annan gång. :lol:

Det hade nog varit lite tråkigt ändå, jag hade ett mål och var lite i tidsnöd. Du slapp iaf regnet. :roll:

Förresten hade jag nog svårligen hittat dig, eftersom GPS:en var stendöd. :gnissla
===

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#134 Inlägg av TG »

Nädå, bor kvar än så länge...

Har dock damen i hbg så jag är där en del.... 8)
VFR 800 -02 (silver)

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#135 Inlägg av adrian_vg »

Tegfors skrev:Nädå, bor kvar än så länge...

Har dock damen i hbg så jag är där en del.... 8)
Funderar på SMC-kursen den 9:e maj på Rörken (om jag minns rätt på datum och plats...). Vi kanske skulle sluta upp? 8)
===

Skriv svar