Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3240
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1126 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:[
Bild

Ducati Desmosedici; skala 1:12. Det var väl ingen som på riktigt trodde att jag skulle lämna vifferträsket? ;*)
Den finns ju som Repsol-Honda också... :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1127 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Den finns ju som Repsol-Honda också... :wink:
Stämmer, men jag tyckte att en V-twin var närmare en V4 än Repsolhondans raka fyra. Kan man inte få det bästa, får man nöja sig med det näst bästa. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1128 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
tersan skrev:Den finns ju som Repsol-Honda också... :wink:
Stämmer, men jag tyckte att en V-twin var närmare en V4 än Repsolhondans raka fyra. Kan man inte få det bästa, får man nöja sig med det näst bästa. 8*)
Snälla Adrian nu får du ge dig, här har du hittat den enda riktiga Ducatin och kallar den för V-twin.
Skäms på dig.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2006.htm
T.
PS. L är bara en annan vinkel på V. DS.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1129 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Snälla Adrian nu får du ge dig, här har du hittat den enda riktiga Ducatin och kallar den för V-twin.
Skäms på dig.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2006.htm
T.
PS. L är bara en annan vinkel på V. DS.
Hårklyvare. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1130 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Snälla Adrian nu får du ge dig, här har du hittat den enda riktiga Ducatin och kallar den för V-twin.
Skäms på dig.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2006.htm
T.
PS. L är bara en annan vinkel på V. DS.
Hårklyvare. 8*)
Hur menar du nu? Om man klyver en L-twin på längden så blir det en L4 = 90gr, V4.
Alltså är det Ducati som är klyvare inte lilla oskyldiga jag.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3240
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1131 Inlägg av tersan »

Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev:Hårklyvare. 8*)
Hur menar du nu? Om man klyver en L-twin på längden så blir det en L4 = 90gr, V4.
Alltså är det Ducati som är klyvare inte lilla oskyldiga jag.
T.
Jag är kluven (klyvd?) här... å ena sidan föredrar jag egentligen italienskt i alla lägen, men nu är det ju ett Honda-forum... :? Jag håller nog ändå på Repsol-Hondan! :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1132 Inlägg av Tommy Gsson »

tersan skrev:
Tommy Gsson skrev:
adrian_vg skrev:Hårklyvare. 8*)
Hur menar du nu? Om man klyver en L-twin på längden så blir det en L4 = 90gr, V4.
Alltså är det Ducati som är klyvare inte lilla oskyldiga jag.
T.
Jag är kluven (klyvd?) här... å ena sidan föredrar jag egentligen italienskt i alla lägen, men nu är det ju ett Honda-forum... :? Jag håller nog ändå på Repsol-Hondan! :wink:
Jag håller på Repsol VFR:n. Men nu har han ju köpt en V4 Ducati och kallar den för V-twin!
Det är ju som att säga, -din VFR har en enstånka.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1133 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Men nu har han ju köpt en V4 Ducati och kallar den för V-twin!
Det är ju som att säga, -din VFR har en enstånka.
Vänta lite nu, var Desmosedicin en V4, inte en V-twin?? Måste kolla...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1134 Inlägg av adrian_vg »

adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Men nu har han ju köpt en V4 Ducati och kallar den för V-twin!
Det är ju som att säga, -din VFR har en enstånka.
Vänta lite nu, var Desmosedicin en V4, inte en V-twin?? Måste kolla...
Jisses, du har ju rätt! Så otroligt pinsamt... :oops: Den enda moderna V4:an Ducati har gjort(?) bland ett hav av V2:or och så går man och missar det! :roll:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1135 Inlägg av adrian_vg »

Olja och filter äntligen bytt på Edwin!

Nu är det bara det jobbiga kvar; undersöka varför ena bakblinkersen fortfarande inte funkar, kolla bensinläckaget när man öppnar soppakranen samt tvätta härket.

Andra småsaker som att naja greppen, fixa en fjäder från bromspedalen och bromslampkontakten, pumpa däcken och trycka in lite fett i alla åtkomliga nipplar, är grejer som får gå utav bara farten under arbetsveckan.

Edwin startade förresten på andra kicken efter oljebytet. Å andra sidan gick den bara en minut innan den slocknade och krävde ytterligare nåt tiotal kickar innan den startade igen. Det blev bara ett bakslag... :roll: I år hade inte kopplingslamellerna klibbat ihop. Weeeee! Känslan i frambromsen på Edwin är ungefär lite bättre än på min MTB som också har skivbromsar, mekaniska såna. Suck...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023
Inlägg: 2167
Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
Ort: Enköping

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1136 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
HandLegger skrev:Men min är MYCKET nyare än så, det är en nittietta :D
Samma generation. 8*)
Seth skrev:menar ni den silvriga som pekar neråt. Original. har "t.o.m" en på min 90a
Jepp, den med de två hålen. Måste ha missat den isf. Hade ju aldrig min 90:a så länge. Tror alla bilder jag har på den är från högersidan, med den snygga enkelsvingen. 8*}
Vill ju inte OT:a i Handleggers tråd men...
Vilken specialmodell hade du med enkelsvingen på "HÖGER" sida?
He,he,he...
Jag har enkelsving på båda sidor jag. :wink:
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1137 Inlägg av adrian_vg »

Tommy Gsson skrev:Vilken specialmodell hade du med enkelsvingen på "HÖGER" sida?
Jag menade förstås att eftersom alla bilderna jag hade var från höger sida, såg man inte svingen, vilket ju är väldigt snyggt. :roll: :P
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1138 Inlägg av adrian_vg »

Efter en dryg timmes ymnigt svettande och provande av fyra olika skinnställ blev det lite efter stängning på Lelles ett röd-svart Alpinestars TX-1 med gråa detaljer. Stället var en utgående specialmodell med en, enl handlaren, ännu lite mer speciell skärning där jackan var storlek 50 och byxorna 48 - precis som jag är byggd! Kommer att passa bra till en svart viffer tror jag.

Daineseställen hade en helmysko skärning där byxorna över lag slutade ungefär på nedre tredjedelen av höften, ett rejält gällivarehäng i baken, tajt som fan mot juvelerna och jackan påsande sig under armarna och över nacken. Det var storlek 50. Storlek 48 på jackan gick inte att knäppa om överkroppen, fattades runt fem cm över magen och runt tio över bröstet.

Hur fanken är italienare byggda egentligen? Eller är alla italienare storlek 46 och alla storlekar över det approximerar de på ett ungefär? :shock:

Alpinestars lyckades ju uppenbarligen göra en människonära modell, så varför inte Dainese?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3240
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1139 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Hur fanken är italienare byggda egentligen? Eller är alla italienare storlek 46 och alla storlekar över det approximerar de på ett ungefär? :shock:
Jadu, efter många år med italienska bilar kan jag bara hålla med. Tror att det sistnämnda är mest rätt, chefsdesignern måttar på sig själv och rycker sen på axlarna åt de som påpekar att det finns människor som kanske vill ha nåt gjort på annat sätt...
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt

#1140 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:
adrian_vg skrev:Hur fanken är italienare byggda egentligen? Eller är alla italienare storlek 46 och alla storlekar över det approximerar de på ett ungefär? :shock:
Jadu, efter många år med italienska bilar kan jag bara hålla med. Tror att det sistnämnda är mest rätt, chefsdesignern måttar på sig själv och rycker sen på axlarna åt de som påpekar att det finns människor som kanske vill ha nåt gjort på annat sätt...
Alpinestarsstället är ganska luftigt runt juvelerna. Man kan undra om inte den italienska machismon kanske tagit sig ett uttryck där också... :mrgreen:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar