Den finns ju som Repsol-Honda också...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Stämmer, men jag tyckte att en V-twin var närmare en V4 än Repsolhondans raka fyra. Kan man inte få det bästa, får man nöja sig med det näst bästa. 8*)tersan skrev:Den finns ju som Repsol-Honda också...
Snälla Adrian nu får du ge dig, här har du hittat den enda riktiga Ducatin och kallar den för V-twin.adrian_vg skrev:Stämmer, men jag tyckte att en V-twin var närmare en V4 än Repsolhondans raka fyra. Kan man inte få det bästa, får man nöja sig med det näst bästa. 8*)tersan skrev:Den finns ju som Repsol-Honda också...
Hårklyvare. 8*)Tommy Gsson skrev:Snälla Adrian nu får du ge dig, här har du hittat den enda riktiga Ducatin och kallar den för V-twin.
Skäms på dig.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2006.htm
T.
PS. L är bara en annan vinkel på V. DS.
Hur menar du nu? Om man klyver en L-twin på längden så blir det en L4 = 90gr, V4.adrian_vg skrev:Hårklyvare. 8*)Tommy Gsson skrev:Snälla Adrian nu får du ge dig, här har du hittat den enda riktiga Ducatin och kallar den för V-twin.
Skäms på dig.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... r%2006.htm
T.
PS. L är bara en annan vinkel på V. DS.
Jag är kluven (klyvd?) här... å ena sidan föredrar jag egentligen italienskt i alla lägen, men nu är det ju ett Honda-forum...Tommy Gsson skrev:Hur menar du nu? Om man klyver en L-twin på längden så blir det en L4 = 90gr, V4.adrian_vg skrev:Hårklyvare. 8*)
Alltså är det Ducati som är klyvare inte lilla oskyldiga jag.
T.
Jag håller på Repsol VFR:n. Men nu har han ju köpt en V4 Ducati och kallar den för V-twin!tersan skrev:Jag är kluven (klyvd?) här... å ena sidan föredrar jag egentligen italienskt i alla lägen, men nu är det ju ett Honda-forum...Tommy Gsson skrev:Hur menar du nu? Om man klyver en L-twin på längden så blir det en L4 = 90gr, V4.adrian_vg skrev:Hårklyvare. 8*)
Alltså är det Ducati som är klyvare inte lilla oskyldiga jag.
T.Jag håller nog ändå på Repsol-Hondan!
Vänta lite nu, var Desmosedicin en V4, inte en V-twin?? Måste kolla...Tommy Gsson skrev:Men nu har han ju köpt en V4 Ducati och kallar den för V-twin!
Det är ju som att säga, -din VFR har en enstånka.
Jisses, du har ju rätt! Så otroligt pinsamt...adrian_vg skrev:Vänta lite nu, var Desmosedicin en V4, inte en V-twin?? Måste kolla...Tommy Gsson skrev:Men nu har han ju köpt en V4 Ducati och kallar den för V-twin!
Det är ju som att säga, -din VFR har en enstånka.
Vill ju inte OT:a i Handleggers tråd men...adrian_vg skrev:Samma generation. 8*)HandLegger skrev:Men min är MYCKET nyare än så, det är en nittiettaJepp, den med de två hålen. Måste ha missat den isf. Hade ju aldrig min 90:a så länge. Tror alla bilder jag har på den är från högersidan, med den snygga enkelsvingen. 8*}Seth skrev:menar ni den silvriga som pekar neråt. Original. har "t.o.m" en på min 90a
Jag menade förstås att eftersom alla bilderna jag hade var från höger sida, såg man inte svingen, vilket ju är väldigt snyggt.Tommy Gsson skrev:Vilken specialmodell hade du med enkelsvingen på "HÖGER" sida?
Jadu, efter många år med italienska bilar kan jag bara hålla med. Tror att det sistnämnda är mest rätt, chefsdesignern måttar på sig själv och rycker sen på axlarna åt de som påpekar att det finns människor som kanske vill ha nåt gjort på annat sätt...adrian_vg skrev:Hur fanken är italienare byggda egentligen? Eller är alla italienare storlek 46 och alla storlekar över det approximerar de på ett ungefär?![]()
Alpinestarsstället är ganska luftigt runt juvelerna. Man kan undra om inte den italienska machismon kanske tagit sig ett uttryck där också...tersan skrev:Jadu, efter många år med italienska bilar kan jag bara hålla med. Tror att det sistnämnda är mest rätt, chefsdesignern måttar på sig själv och rycker sen på axlarna åt de som påpekar att det finns människor som kanske vill ha nåt gjort på annat sätt...adrian_vg skrev:Hur fanken är italienare byggda egentligen? Eller är alla italienare storlek 46 och alla storlekar över det approximerar de på ett ungefär?![]()