Calle

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Andersson
Donator 2007
Inlägg: 321
Blev medlem: lör jun 03, 2006 09:42
Ort: Eskilstuna

Re: Calle

#16 Inlägg av Andersson »

Calle skrev:
Andersson skrev:

Om du kan tänka dig import så kolla in www.vincents.se i varberg.

Han har kläder också, i och för sig svårprutat men grymt bra service där...

Köpte min hoj där i januari, alla tänkbara papper får man med, tidigare ägare och besiktningar osv.
Jag har inga problem med att köpa importerad båge. Det verkar inte fifflas vidare mycket med dem. Det var tydligen leasingbilarna i Tyskland som satte igång trenden med att skruva om mätarna då det var så dyrt att köra privat med dem.

Vad var det för båge du köpte då? Hur långt hade den gått och vad gav du?
Som det ser ut nu så har de 2 stycken inne. Båda har gått ganska långt, men iofs så har de gjort 2400 milaservicen då. Jag snackade med en handlare här i Kristianstad och han sa att den servicen går på ca 6-7000. Är det något ni kan bekräfta?

Calle
Jag köpte en VFR800Fi -01 (utagen sommaren -02)
Jag gav 64k för den och då fick jag med 1 års garanti som täcker praktiskt taget allt.
Den hade gått 1250mil och var utrustad med en del kul, se min tråd --> http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=309

Lycka till med allt och hoppas du hittar ett fint ex 8)
Hojen såld

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#17 Inlägg av Calle »

elias skrev:
Kolla den tråden så ser du hjälmen på mig. :)
Vill ha närbild så jag inte köper en likadan!

Vad gav du för den och var köpte du den?
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#18 Inlägg av elias »

Hörde att Magnus köpte en friggebod häromdagen. När dyker ni upp i stugan? Vi verkar bli ett glatt gäng och många. Sara satt och skickade massmejl för ett par dagar sedan. Som det är nu så blir vi 11 plus 2 småttingar... Var fan ska alla få plats?

Calle[/quote]

jaså, vad bra! då borde det ju finnas plats, med friggebod och allt?
Julia har förmodligen fått sommarjobb idag, och skall då jobba 8 veckor i sommar, men vet ännu inte exakt vilka åtta veckor. Hon får ledigt på srf iaf, och det är ju det viktigaste ;) sen får vi se, just de veckorna som ni skall vara i sommarstugan är ju de mest "semesterbegärliga", så risken för att de hon skall vícka för väljer just de veckorna att ta semester på är nog rätt så stor...
Bild

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#19 Inlägg av Calle »

elias skrev:Hon får ledigt på srf iaf, och det är ju det viktigaste ;) sen får vi se, just de veckorna som ni skall vara i sommarstugan är ju de mest "semesterbegärliga", så risken för att de hon skall vícka för väljer just de veckorna att ta semester på är nog rätt så stor...
Jo det är sant, men ni får väl se till att komma på helgerna iaf. Köpte Mc-nytt häromdagen och så att det skulle vara någon mc-festival med en massa bra band i Västerås tror jag. Det hade varit jävligt kul att sticka upp där någon dag i fall det passar.
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#20 Inlägg av elias »

Den heter XR-1000 Storm om jag inte mins fel. Den är ett år gammal då jag köpte den "ny" av en kompis.
Kollat runt o den ligger på ca €300 som billigast. I Sverige kostar den närmare 6.500:-

Men bra hjälm annars, det lilla jag kört med den. Sitter som sydd på mitt ansikte så det kommer nog bli svettigt och skönt i sommar! :)


Om inte Julia kan ha ledigt så kan alltid jag åka...... :twisted:
Bild

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#21 Inlägg av danhak »

Calle skrev: HAHAHA!!! Så det är inte läge att åka till tyskland och nämna ditt namn då?!? Misstänker att man kanske får ett par bratwurst kastade efter sig då... hehe
Hehe nä det finns nog en risk för det. Handlarna tar nog inte så illa upp, men en Privatperson som hade ställt av hojen å fixat alla papper för att jag skulle komma ner blev lite smågrinig.. 8) Är du intresserad så kan jag skicka vidare det svaret jag fick ifrån honom när jag skrev att jag hittat en hoj hemma i Sverige istället... :D
Calle skrev: Åfan! Det kanske man borde göra... Det är ju svårt annars att veta vad man ska ha. Jag har testat lite olika hjälmar, och där lutar det åt Shoei (lite surt med priset bara, men det känns bäst att satsa på säkra prylar...) Annars vill folk gärna sälja Rukka till mig, men jag sneglar faktiskt åt Halvardssons. Vad tror du om det? !
Hjälm är såpass individuellt så det ska du definitivt prova ut en som passar. Själv kör jag med Arai och älskar deras hjälmar... Har gått tillbaka till Arai efter 6-7 år med Shoei och funderar på varför jag egentligen bytte till Shoei från första början. :?

Ang. kläder, är det skinn eller tyg du är ute efter? Jag ska köpa allvädersställ till tjejen och har sneglat på halvarsson. Ligger bra i pris och har schysst kvalitet&design. Min brorsa har Halvarssonkläder till skotern och är helnöjd med dom! Har tyvärr inga egna erfarenheter då jag själv kör med dainese-skinn.. Men jag skulle absolut kunna tänka mig deras allvädersställ. Ett alternativ är Jofama som kommer ifrån samma tillverkare, "i princip" samma kläder med ligger en prisklass lägre än halvarsson.
Rukka ligger väl några prisklasser över i både pris&kvalitet. Det är riktigt bra kläder som jag skulle välja framför halvarsson när som helst (om jag fick dom för samma pris!!), men dom är minst dubbelt så dyra :(
Mitt tips är att knata in till någon lokal handlare, prova ut rätt storlek och sen beställa på nätet :D Funkar med allt annat så varför inte med MC-kläder!! :D :D
hojlös

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#22 Inlägg av danhak »

elias skrev:Den heter XR-1000 Storm om jag inte mins fel. I Sverige kostar den närmare 6.500:-
kollade precis på lelles...SHOEI XR-1000 kan man få för 3600:= om man nöjer sig med silver el. svart. Vill man ha lite fräckare lack (å det vill man så klart 8) ) så ligger dom på 4690:=

OBS!! Dessa priser är UTAN lelles "50årssmygstartrabatt" på 10% som man får om man beställer via nätet..
hojlös

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#23 Inlägg av elias »

danhak skrev:
elias skrev:Den heter XR-1000 Storm om jag inte mins fel. I Sverige kostar den närmare 6.500:-
kollade precis på lelles...SHOEI XR-1000 kan man få för 3600:= om man nöjer sig med silver el. svart. Vill man ha lite fräckare lack (å det vill man så klart 8) ) så ligger dom på 4690:=

OBS!! Dessa priser är UTAN lelles "50årssmygstartrabatt" på 10% som man får om man beställer via nätet..
Gått ner i pris som fan i Sverige mao! Bra hjälm, men som sagt, prova ut själv. För mig passar inte Arai så bra, så .. :)

Jag har Halvarssons skinnhandskar för ca 600:- och de funkar skitbra. Bra vindskydd o foder i dem som andas.

Vad gäller allväders har jag sneglad på Jofama. De håller bra priser och likvärdig kvalite som Halvarssons.
Bild

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#24 Inlägg av Calle »

danhak skrev: Är du intresserad så kan jag skicka vidare det svaret jag fick ifrån honom när jag skrev att jag hittat en hoj hemma i Sverige istället... :D
HAHAHA! Ingen fara... Jag kan tänka mig vad som står skrivet. Förmodligen ett par tyska ord man kan gissa sig till hehe.
danhak skrev:Har tyvärr inga egna erfarenheter då jag själv kör med dainese-skinn..
Jag var inne och lyssnade på en -02 igår här i Kristianstad. Visst kan man få mysigare ljud än original, men till en början tycker jag det räcker gott och väl till mig... Vi snackade även lite om kläder och sådant också och han fick in mig på tankarna som jag haft sedan tidigare, att köra på skinnställ! Dels är det mycket läckrare, samt att det är säkrare att köra med. Skulle man sedan vilja ha ett allväders så kan man ju köra på något billigare. Han hade paket med byxa och jacka får 2700. Inget Gore-tex, men något annat liknande som skulle vara vattentätt.
danhak skrev:Mitt tips är att knata in till någon lokal handlare, prova ut rätt storlek och sen beställa på nätet :D Funkar med allt annat så varför inte med MC-kläder!! :D :D
HAHAHA! Jo det gör väl de flesta idag. Jag skulle få 4000 kronor rabatt på bågen och sedan 20% på all utrustning igår. Slutsumma: mellan 80-85' för allt.
Tror dock inte att det blir något där... Dels var det ny kåpa och nylackad tank så man vet inte vad som hänt med den tidigare. Sen var där ingen ABS, och det vill jag ha nu när man ändå ligger vid de summorna och snurrar...

Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

danhak
Donator 2007
Inlägg: 206
Blev medlem: fre dec 15, 2006 19:34
Ort: Helsingborg

#25 Inlägg av danhak »

Calle skrev: Jag var inne och lyssnade på en -02 igår här i Kristianstad. Visst kan man få mysigare ljud än original, men till en början tycker jag det räcker gott och väl till mig...
HEHE har du vägarna förbi helsingborg så hör av dig.. ska nog få dig på bättre tankar!!! :twisted:
hojlös

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#26 Inlägg av Tyrannosaurus »

danhak skrev:
Calle skrev: Jag var inne och lyssnade på en -02 igår här i Kristianstad. Visst kan man få mysigare ljud än original, men till en början tycker jag det räcker gott och väl till mig...
HEHE har du vägarna förbi helsingborg så hör av dig.. ska nog få dig på bättre tankar!!! :twisted:
Ja jisses vá gött ett V4:a kan låta.

Jag har varit med på ljudtävlingen på Masträffen i Borlänge två gånger nu och körde med "tratten" tömd. Tur att jag körde med pluggar i öronen, för :twisted: vad det lever om!
Men det är ingen klass på folket för dom gillade ylande radfyror bättre.

Sen ska det väl erkännas att det lever om lite mycket även med insats p.g.a. liten ljudämparkropp (megafon) och det blir lite skälligt ljud. Jag ska väl försöka råda mot på det med en lite större burk i framtiden. Men det blir inte till i år.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#27 Inlägg av Calle »

danhak skrev:HEHE har du vägarna förbi helsingborg så hör av dig.. ska nog få dig på bättre tankar!!! :twisted:
Det kan du ge dig f_n på att jag tänker göra! :D
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Calle
Donator 2008
Inlägg: 118
Blev medlem: sön feb 18, 2007 17:39
Ort: Kristianstad
Kontakt:

#28 Inlägg av Calle »

Tyrannosaurus skrev:Ja jisses vá gött ett V4:a kan låta.

Jag har varit med på ljudtävlingen på Masträffen i Borlänge två gånger nu och körde med "tratten" tömd. Tur att jag körde med pluggar i öronen, för :twisted: vad det lever om!
HAHAHA! Det ska höras vem som kommer! Det är Heavy Metal när man själv måste stoppa in pluggar för att kunna närma sig bågen!!!
Du får höra av dig nästa gång du gör det ska jag gå ut och lyssna... Man kanske hör dig hela vägen ner?!?! :)
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#29 Inlägg av Tyrannosaurus »

Calle skrev:Du får höra av dig nästa gång du gör det ska jag gå ut och lyssna... Man kanske hör dig hela vägen ner?!?! :)
Ja nästa gång jag ska neråt blir väl i samband med Holger Danske Träffen http://www.mc777.dk 1-3 juni, sen är det Honda Hooten http://www.hondahojskoj.se i Marieholm (nära Anderstorp) helgen efter. Så det mesta tyder på att jag blir kvar i de södra landsdelarna hela den veckan om det inte är snöstorm, drivis och syndaflod.

Det är däremot tveksamt om jag tömmer röret eftersom det är en del jobb. Insatsen hålls iofs bara med en skruv, men den sitter så tight (mycket glasfiber) att hela ljuddämparen måste bort och insatsen knackas ur inifrån.

Alla Hondaklubbar är välkomna att ställa ut på "Hooten" och jag hoppas vi kan bli ett gäng med V4:or som visar upp oss trots att det inte är en klubb i vanlig bemärkelse, men det är ju en "community".

Även Henning har "hotat" med att åka ner och leka "volontär" (använder det ordet p.g.a. Alzheimer light :( ).
Håll koll på träffinfot på Sabmag Scandinavia sidan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008
Inlägg: 925
Blev medlem: fre jan 19, 2007 12:01
Ort: Haninge - VFR 750 RC36

#30 Inlägg av elias »

Hondaskoj verkade intressant... :) Starta en egen tråd för det kanske?
Bild

Skriv svar