Kör budbil på DHL just nu. Sambo med min kära flickvän och jack russeln Dante. I en liten 1:a på 40 kvm blir det inte mycket privat tid men det går fint ändå.
Jag längtar nått så ända in i he-vete till våren, eller iallafall tills det blir torrt på vägarna så man kan ut och åka på nya hojen. Men vilken normal hojåkare gör inte det

Har haft hojkort sen 2003 som sagt men allt började våren 2006 då jag och en polare drog på militärauktion i Karlstad. Jag skulle ha en TGB11 att leka med. Jag hade runt 35k att röra mig med och alla körbara bilar gick för mycket mer så vi fick åka tomhänta hem. På vägen hem så passerade vi Fellingsbro och en lokal MC/BIL-importör som låg där. Vi kollade runt lite och jag fick syn på en Suzuki GSX600F...vet fan inte vad jag tänkte med då men jag tyckte den var ball.
Efter mycket pillande så kom försäljaren och meddelade att de precis nyss blivit såld. Han frågade vad jag var ute efter och jag förklarade vad jag ville ha. Efter att jag beskrivit mina behov så sa han att GSX var inget för mig...han visade mig in i butiken till en röd VFR750 -94, jag var rejält sugen efter en kort provkörning, dessvärre var den dyrare än min budget. Så jag åkte även därifrån tomhänt. Väl hemma så satte jag mig snabbt ner och kollade igenom var jag kunde få loss lite pengar, den hojen skulle jag bara ha. Efter några minuter hade jag löst problemet och jag ringde handlaren på en gång. Hojen var nu praktiskt taget min. En vecka senare hämtades skönheten hem.

Till hösten blev jag sugen på en lite bättre bil än min gamla 740.
Så hojen såldes till förmån för en Polo GTi -01.
Mitt störsa misstag på länge, abstinensen kom redan då jag såg min älskling fara iväg där på släpet. Den såldes till en kille här på forumet så jag vet att den är i bra händer.
Ett par månader gick jag jag började åter snegla på ny hoj, att det skulle bli en till VFR var det ingen tvekan om. Polon såldes, en ny gammal 740 köptes. Och jag hittade mig en VFR800Fi nere i Varberg, bara 45 mil härifrån. Den köptes och vi kom överäns om att jag skulle hämta den på mc-mässan här i stockholm för en tid sen. Veckorna gick och jag kännde att jag ville ha hem den fortast möjligt, och då fanns inget annat val än att sätta sig på tåget, åka ner och köra hem den. Den 12:e januari blev det av. Vädret var lovande men inte det varmaste, allt gick i varje fall bra och hem kom jag utan större problem.
Här är lite bilder på hojen + extra godis som sitter på.
Vi börjar med hojen i helhet.
Sen har vi utflyttningen av backspeglarna, funkade faktiskt riktigt bra, bakåtsikten var betydligt bättre med vidare speglar.
Dessa är snajsiga

Sen har vi lite kolfiber, koppling/broms-handtag + slipon
Kraschpuckar
Och sist styrhojare/bakflyttare
Insåg att däcken som sitter på inte är nått för min typ av körning vilket är synd för det är 80% + kvar på dem.
Kommer nog köpa samma typ av däck som jag satte på min förra VFR innan jag sålde den, mycket bra känsla i dem däcken.
Om någon är intresserad av av ett par bätte beggade Dunlop Sportmax D204 för en billig peng så säg till!
Faen va jag längtar till våren!!!