Byta VFR:en mot en Daytona 675?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Byta VFR:en mot en Daytona 675?
Ja det är väl lite som att svära i kyrkan att skriva det, men jag blir lite sugen faktiskt.
Ska provköra en i helgen, sen får vi se. Jag tycker den är jäkligt het utseendemässigt. Får se hur den är att köra.
Ska provköra en i helgen, sen får vi se. Jag tycker den är jäkligt het utseendemässigt. Får se hur den är att köra.
VFR800-03 Svart
- interceptor
- Medlem
- Inlägg: 89
- Blev medlem: sön jul 15, 2007 21:34
och det går säkert att åka långtouring med två personer... under förutsättning att båda är pygmeer utan känsel i lederna
Men lämnar man inte sin kommun så går det nog bra med sittställningen...
Men lämnar man inte sin kommun så går det nog bra med sittställningen...
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
Triumph verkar ha sneglat på en massa olika mc när dom gör sina moderna modeller.
För att gå från konkurs tiill succse har man ju med lyckat resultat börjat bygga moderna modeller som säljer bra,
Daytona 675 ser ju en som en viffer kopia (mest snett frammifrån), fast rad-3'an skall ju ha ett trevligt temprament dock,
själv har jag aldrig gillat thriumph ljudet från rad-treorna, nån konstig blandning mellan rad-fyra och paralell-twin stånka, fast många gillar det.
Själv tycker jag att Bonneville är tuffaste Thriumph modellen just nu.
Stenhård, tuffare än HD.
För att gå från konkurs tiill succse har man ju med lyckat resultat börjat bygga moderna modeller som säljer bra,
Daytona 675 ser ju en som en viffer kopia (mest snett frammifrån), fast rad-3'an skall ju ha ett trevligt temprament dock,
själv har jag aldrig gillat thriumph ljudet från rad-treorna, nån konstig blandning mellan rad-fyra och paralell-twin stånka, fast många gillar det.
Själv tycker jag att Bonneville är tuffaste Thriumph modellen just nu.
Stenhård, tuffare än HD.
Senast redigerad av tjvfr800 den ons sep 12, 2007 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Tror inte du skulle ångra dig en sekund om du köper en Daytona 675 istället för en VFR... jämför man dom så är ju Vfr:en ett tungt touringlok...
Skulle väl vara försäkringspriset som är nackdelen då...
När det gäller triumph som uddamärke så e det nog ett felaktigt antagande, dom flesta jag hört om som kör traja är väldigt nöjda med både traja säljarna och verkstäderna, Honda säljs ju allt som oftast av dom stora "opersonliga" handlarna...
På tal om uddamärken så är jag personligen mest nöjd med min tidigare Aprilia när det gäller bemötande av verkstaden...Hondas verkstad här är både otrevliga och dyra...
(Edit: får väl klargöra om verkstadsmissnöje att jag inte menar RG engineering i Falkenberg som jag såg servar Honda nuförtiden...)
Skulle väl vara försäkringspriset som är nackdelen då...
När det gäller triumph som uddamärke så e det nog ett felaktigt antagande, dom flesta jag hört om som kör traja är väldigt nöjda med både traja säljarna och verkstäderna, Honda säljs ju allt som oftast av dom stora "opersonliga" handlarna...
På tal om uddamärken så är jag personligen mest nöjd med min tidigare Aprilia när det gäller bemötande av verkstaden...Hondas verkstad här är både otrevliga och dyra...
(Edit: får väl klargöra om verkstadsmissnöje att jag inte menar RG engineering i Falkenberg som jag såg servar Honda nuförtiden...)
Utan hoj...
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Är det inte den där kantiga Trajjan? Snygg eller inte vet jag inte, men det har en "egen" stil
Själv ska jag också svära lite i kyrkan och testa BMW K1200S och R1200S, om jag inte innan det blir snö - känns nästan så
Det är idag dom enda riktiga sporttouring hojarna med kardan och som inte väger ett halvt ton och/eller har en ladugårdsvägg till kåpa.
Kan väl nämna att nya Kawasaki GTR1400 (eller ZX14 Concours som den heter i USA) förvisso har bra pulver (lite mer än Yamaha FJR1300), men vikten! Vikten!! Vikten!!! (var är "viktoptimering"-tråden? ). Eländet väger 279 kg TORR vilket = över 300 kg tankad . Alltså någonstans i krokarna av ST1300 Panna.
Själv ska jag också svära lite i kyrkan och testa BMW K1200S och R1200S, om jag inte innan det blir snö - känns nästan så
Det är idag dom enda riktiga sporttouring hojarna med kardan och som inte väger ett halvt ton och/eller har en ladugårdsvägg till kåpa.
Kan väl nämna att nya Kawasaki GTR1400 (eller ZX14 Concours som den heter i USA) förvisso har bra pulver (lite mer än Yamaha FJR1300), men vikten! Vikten!! Vikten!!! (var är "viktoptimering"-tråden? ). Eländet väger 279 kg TORR vilket = över 300 kg tankad . Alltså någonstans i krokarna av ST1300 Panna.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal