Enligt Honda själva så har dom velat sluta tillverka Blackbirden sedan länge, men den säljer tydligen för bra.elias skrev:Mycket troligt.. hur uppskattad är blackbirden? Jag vet inte alls hur många de säljer av vardera modell... men ja, varför inte köra suckans koncept?
Som sagt, jag kan offra lite smidighet mot en starkare motor.
VFR 2008
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Ja en RCV1000 (RC211V med lyse) har man ju redan sett på bild med Michael Doohan i sadeln. Sen återstår det om det är en "Special Production" bara för honom eller om det finns någon idé bakom.Frippe skrev:Det verkar bara vara jag som skulle uppskatta en riktigt sportig VFR.En rolig sporthoj med det underbara ljud och känsla som det är i en V4.
Det är bara att vänta och se, men jag tycker det har dröjt för länge nu. Det har varit lite för många rykten om VFR1600 V6, VFR1200 V5 och VFR1000 V4 i alltför många år Men det enda Honda gör är att harvar på med 10-15 år gamla modeller samtidigt som dom andra kommer med nya modeller. Det är nästan att man börjar undra om Honda har allvarliga ekonomiska problem.
Eller titta på MotoGP. En liten skitfabrik som Ducati flyger ifrån, Yamaha snackar om roterande ventiler och Honda verkar ha gett upp. Tog NR projektet knäcken på dom tro?

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Jag vill ha en smidigare VFR med lika mycket motor. Behöver inte mer än vad det är idag.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Excalibur105
- Donator 2010
En 1000cc VFR hade inte alls suttit fel. Har dock en nyinköpt 800 men det hade varit lite kul med en hoj som man inte växer i alldelens för snabbt. Men köregenskaperna skall vara densamma. Gärna ett par hästar till, kanske runt 130. Men det skall bli intressant att se vad som kommer. Kanske in och provköra någonstans 

Vet inte vad ett Big bore kostar men det borde väl vara billigare än en ny VFR1000 ?Karlsson skrev:Det vore inge fel med mera volym så man får mer vrid genom hela registret.![]()
Synd att ett Big bore- kit är så dyrt, annars hade jag nog uppgraderat min
Jag tror att Honda behåller VFR800 i några år till och ersätter Blackird med en VFR1200-V5. (RC-56)
VFR800FA71-07
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
RC56???tjvfr800 skrev:Jag tror att Honda behåller VFR800 i några år till och ersätter Blackird med en VFR1200-V5. (RC-56)

Vet du något som vi andra inte vet?

Dom enda uppgifterna som finns om en VFR1200-V5 är dom här som finns på lite olika ställen på nätet. Men det har legat ute ett tag nu.
http://www.ride-out.com/discus/messages/173/120078.html
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Nej, jag vet inte mer än nån annan i frågan, bara spekulation.
Motorserien har ju hetat RC24, RC36, RC46 så varför inte RC56 ?
Om Honda vill ta upp kampen med Suzuki och Kawasaki så borde väl en värdig efterträdare till Blackbird vara en VFR1200-1400 V4-V5.
En ny modell med en radfyra vore väl inte speciellt kul. Fast radfyror skall ju tydligen vara billigare att tillverka än V4'or.
Tror inte det händer nåt med VFR800 förren 2009-2010.
Eller varför inte nåt i stil med Drysdale-V8 med en 990cc V8 på 56kg

http://www.22000rpm.com/ Gammal nu men i.o.f.s. lite före sin tid kanske.
Kolla in luftutsläppet på sidan, ganska likt 6.gen VFR800 eller.
Lokala Honda handlarn bara ler och försäkrar att dom aldrig får höra några rykten om vad som kommer framöver.
Hmm ... så det är väl bara att vänta då ...
Motorserien har ju hetat RC24, RC36, RC46 så varför inte RC56 ?
Om Honda vill ta upp kampen med Suzuki och Kawasaki så borde väl en värdig efterträdare till Blackbird vara en VFR1200-1400 V4-V5.
En ny modell med en radfyra vore väl inte speciellt kul. Fast radfyror skall ju tydligen vara billigare att tillverka än V4'or.
Tror inte det händer nåt med VFR800 förren 2009-2010.
Eller varför inte nåt i stil med Drysdale-V8 med en 990cc V8 på 56kg

http://www.22000rpm.com/ Gammal nu men i.o.f.s. lite före sin tid kanske.
Kolla in luftutsläppet på sidan, ganska likt 6.gen VFR800 eller.
Lokala Honda handlarn bara ler och försäkrar att dom aldrig får höra några rykten om vad som kommer framöver.
Hmm ... så det är väl bara att vänta då ...
VFR800FA71-07
Till och med den här v8'an låter häftigt http://www.youtube.com/watch?v=3VU4Km2EjMsskyfly skrev:Mums, klar vill ha faktor på denna cykel. Skulle vara kul att höra på ljudet.
V8 som varvar över 20000 verkar riktigt trevligt.
VFR800FA71-07