VFR i pressen

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

VFR i pressen

#1 Inlägg av tjvfr800 »

Äntligen en pärla på omslaget

Bild

On the Cover: You want great riding? Kentucky dishes up miles of it. AMA members pointed out some of the best routes that the Bluegrass State has to offer, and we hit the road. Join us on the adventure, beginning on page 38.
Photo by Denny Lee Thrush.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Användarvisningsbild
Frippe
Donator 2015
Inlägg: 310
Blev medlem: mån aug 28, 2006 11:52
Ort: Cambridge, UK

#2 Inlägg av Frippe »

Inte på omslaget men, har du läst däckstestet i Bike, de använde en MC som man kunde toura med och köra busigt med & va blev det?
En VFR såklart 8)

Användarvisningsbild
tjvfr800
Donator 2008
Inlägg: 196
Blev medlem: sön jul 22, 2007 18:50
Ort: Järfälla, Stockholm

#3 Inlägg av tjvfr800 »

Frippe skrev:Inte på omslaget men, har du läst däckstestet i Bike, de använde en MC som man kunde toura med och köra busigt med & va blev det?
En VFR såklart 8)
Dom spar väl en hel del tid på att använda en VFR när dom byter däck.
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 4528
Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
Ort: Huddinge, Stockholm
Kontakt:

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

tjvfr800 skrev:Dom spar väl en hel del tid på att använda en VFR när dom byter däck.
Onekligen. Jag fattar inte varför inte fler än VFR, Triumph, Ducati och MV Agusta satsar på enkelsving.

Ok det är tyngre och något mindre stabilt än en vanlig sving och det är vad sporthojåkarna brukar anföra som argument mot enkelsving. Det är förvisso sant, ska man åka med knäskarp i 200-250 så kan man nog känna av att enkelsvingen flexar mer. Men VAR på svenska allmäna vägnätet kan man köra så utan att riskera utan att riskera att plantera sig i ett träd, stolpe, räcke, bil, osv?

Ja dubbelsvingen är bättre och både lättare och styvare och det behövs säkert i racesammanhang, men på gatan går det knappast att uttnyttja med fördel om man inte heter Fûrstenhof och har "shit for brains" :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#5 Inlägg av Conseal »

Tyrannosaurus skrev: Ja dubbelsvingen är bättre och både lättare och styvare och det behövs säkert i racesammanhang, men på gatan går det knappast att uttnyttja med fördel om man inte heter Fûrstenhof och har "shit for brains" :lol:
Eller om man heter DanTheMan och kör bulten på under 4minuter (tar 15 lagligt för er som inte vet det) ;)
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar