Tomisawa avliden efter krash i Moto2

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#46 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Vad menar du med "flexibilitet"? hon har ju liasom dödat en människa. om man nu till äventyrs inte kan sy in vederbörande så ska väl straffet vara mer än kännbart än 60 dagsböter, det innebär i praktiken nu att normen är satt för den sortens "brott" och det är fritt fram för äldre att börja att meja ner hojåkare på löpande band. För att sedan hävda i en rättegång, "jag är såå gaggig f`låt" så är det bra med det sen. Om jag däremot har ihjäl en som bryter sig in i mitt hem, som ska skada/råna/döda mig eller våldta/mörda min tjej, så lär jag få avsevärt mer i straff än "60 dagsböter" garanterat!..
Jo, men du är ju också yngre än 80år eller hur? :twisted:

Om vi bara tittar på tanten, och för ögonblicket struntar i det hon har gjort, så är hon trots allt 80 bast. Hon riskerar att dö under sitt fängelsestraff. Hon har alltså inget att blil rehabiliterad till, dvs sitt fortsatta liv. Du däremot kommer sannolikt att få nåt år i finkan, eftersom du har en hel del effektiva år kvar efter att du har suttit av ditt straff.

Jepp, det är skevt, men det är så rätten tänker - hellre fria än fälla. På sätt och vis är det en bra praxis, men det slår så in i bomben fel ibland... :?

Edit: Är nog inne lite på samma spår som Jimmy S..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#47 Inlägg av blacken »

Jo, men du är ju också yngre än 80år eller hur?
Det har ingen betydelse, det var en 70-80 årig gubbe häromåret som fredade sig mot en pundare, som attackerade honom i sitt hem. Gubben sköt då ett varningsskott (hagel) mot "lowlifet" men den stackarn fick ett par randhagel i sin arm. Pundaren fick en stor glass i käften, gubben fick visst 4 bast. Så visst fan syr dom in äldre, bara det behagar dom

Det handlar inte om att sy in kärringen i första hand, utan rättssveriges syn på lag och rätt eller snarare dess avsaknad av det. dom kunde ah dömt hårdare för att åtminstone markera att det är fel att ha ihjäl människor. Straffet hon fick är ju i det löjligaste laget med tanke på brottets karaktär..

Användarvisningsbild
Dr.Lilja
Medlem

#48 Inlägg av Dr.Lilja »

Sy in käringen, rätta hennes dyra moder samt kolonialisera Polen. Polen är icke att förväxla med polen varpå döda japaner frodas :lol:

Användarvisningsbild
Dr.Lilja
Medlem

#49 Inlägg av Dr.Lilja »

För det var väl ändå meningen att i denna tråd, hedra japaner levande som döda. En viffer är ju japan, och en död viffer är en tråkig japan, en evande viffer är snudd på det bästa som finns, så länge vi pratar blåa 94or.

Användarvisningsbild
Ajax
Donator 2013

#50 Inlägg av Ajax »

Amen.

Eller röda 96:or.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#51 Inlägg av blacken »

Vad har ni emot röda 92:or? .. :D

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem

#52 Inlägg av Jimmy.S »

:lol: :lol: :lol: skön vändning

Akademikern
Medlem

#53 Inlägg av Akademikern »

blacken skrev:Vad har ni emot röda 92:or? .. :D
Undrar jag med!

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#54 Inlägg av Conseal »

Nu är det långt ifrån topic
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Låst