Tändkabel

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010

Tändkabel

#1 Inlägg av fbkforever »

Skall man kunna dra loss tändkabeln ur tändhatten?
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008

#2 Inlägg av kennet »

Kabeln är väl skruvad i tändhatten så den ska ju sitta fast.
Tror föresten att jag såg dig igårkväll på herrsta rakan vid 6-7 tiden...var en sån viffer som du har.
Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

Re: Tändkabel

#3 Inlägg av Tommy Gsson »

fbkforever skrev:Skall man kunna dra loss tändkabeln ur tändhatten?
Har bara kännt lite försiktigt men det känns som dom är gjutna/limmade iallafall på 88:an.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010

#4 Inlägg av fbkforever »

kennet skrev:Kabeln är väl skruvad i tändhatten så den ska ju sitta fast.
Tror föresten att jag såg dig igårkväll på herrsta rakan vid 6-7 tiden...var en sån viffer som du har.
Då får jag skaffa en ny. Har ju haft problem sen jag satte in dynojetkit 1 på den. När jag skulle montera på förgasarna sist, så var ena tändkabeln lös från tändhatten :shock: Det var inte mig du såg, men jag såg en likadan som min ute vid torp för några veckor sen, dock hade den röda fälgar.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

#5 Inlägg av Tommy Gsson »

Var in på http://zsf-motorrad.de/en och kollade till min och då är tändkabel/hatt en enhet, och spolen en.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

fbkforever skrev:
Då får jag skaffa en ny. Har ju haft problem sen jag satte in dynojetkit 1 på den. När jag skulle montera på förgasarna sist, så var ena tändkabeln lös från tändhatten :shock: Det var inte mig du såg, men jag såg en likadan som min ute vid torp för några veckor sen, dock hade den röda fälgar.
Det vanligaste på original är att tändhatten är påskruvad på kabeln. Det sitter ett gängat stift inne i tändhatten som borrar sig in i kabeln. Skruva och tryck lite samtidigt och se om det greppar.

Hjälper det inte kan du prova att klippa av yttersta biten på kabeln så du får en "färsk" ände under förutsättning att det finns tillräckligt med kabel. Den brukar vara väldigt exakt i längd, men lite extra kan det finnas.

Är tändhatten ändå öäs så kan du ju testa. Titta in i hatten där kabeln går in, sitter det ett stift där inne så är den skruvbar.

Hur har det gått med Dynojettet föresten?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010

#7 Inlägg av fbkforever »

Tyrannosaurus skrev:
fbkforever skrev:
Det vanligaste på original är att tändhatten är påskruvad på kabeln. Det sitter ett gängat stift inne i tändhatten som borrar sig in i kabeln. Skruva och tryck lite samtidigt och se om det greppar.

Hjälper det inte kan du prova att klippa av yttersta biten på kabeln så du får en "färsk" ände under förutsättning att det finns tillräckligt med kabel. Den brukar vara väldigt exakt i längd, men lite extra kan det finnas.

Är tändhatten ändå öäs så kan du ju testa. Titta in i hatten där kabeln går in, sitter det ett stift där inne så är den skruvbar.

Hur har det gått med Dynojettet föresten?
Kabeln är givetvis ganska exakt så lång den skall vara. Misstänker att det kanske varit detta problem från början. Den blöddrar lite på tomgång och har ingen kraft. tar ca 7-8 sek att varva ut den på första växeln.
Tänkte på hur det var när jag köpte den och den var strypt. Då stängde den av två cylindrar när jag kom upp i 180. Då tappade den kraften.
VFR750F-90 såld!

Användarvisningsbild
fbkforever
Donator 2010

#8 Inlägg av fbkforever »

Är det samma tändspole på en -86 och en -90?
VFR750F-90 såld!

Skriv svar