250+

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
ahlisboy
Donator 2008
Kontakt:

#16 Inlägg av ahlisboy »

Jag har till och med kört sönder hastighetsmätaren... 8)
-86 The original and best

Användarvisningsbild
Gilbert
Donator 2008

#17 Inlägg av Gilbert »

Även jag har kört sönder hastighetsmätaren.

Så, nu behöver vi inte diskutera vilken färg som är snabbast längre.
Uppenbarligen är juh vita för snabba för sitt eget bästa. :lol:

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#18 Inlägg av Excalibur105 »

tersan skrev:
Excalibur105 skrev:Har dragit ett par snabba vändor på långa rakor, men jag kommer snabbt upp i 210km/h på 4ans växel, men sen tycker jag att det verkar som det är näst intill stopp. Dåligt drag däröver, någon som kan berätta hur de gör?
Jag får väl göra som Conseal och dreva om den. :D
Ööh... du vet om att du har fler växlar va? Iallafall har jag det på min, men den är ju inte röd förvisso... :wink:
Jo nog vet jag att det finns ytterligare två, vad jag menade var att det var drag upp till fyrans växel, när jag lade i femmans så verkade det inte bli så mycket mer.
Har suttit och funderat på en liten mod på min, omdrevning efter conseals model dvs ner en fram och upp två bak + en powercommander - bänkning (dyrt :D ) Vad tror ni om det? Jag är sugen på mer drag tidigare i registret (tänkte jag skulle lära mig att powerwheela :D ) och gärna utöka lite i stallet. Bänkningen överlåter jag nog till de största freaken, tror det duger gott och väl med en ful mappning till mig. Sen en speedohealer så kanske man får ha kortet kvar ett par år till. Synpunkter tack!

Tony 800
Donator 2008

#19 Inlägg av Tony 800 »

Ja 210 kan man ju inte lunka omkring i :wink:
When everything is said and done
There is always more said than done.

ingen hoj längre:-(

Användarvisningsbild
Qwerty
Donator 2008

#20 Inlägg av Qwerty »

Min gör med lätthet över 260 på mätaren. Minns inte topnoteringen men mätarn ljuger enormt efter 160. Den gjorde i vilket fall 255 i bromsbänk i ärlig fart vid varvstopp. Man når varvstopp ute på vägen också efter ett tag.

Så jag svarar 255 ärlig fart
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#21 Inlägg av Excalibur105 »

Ok, lyckades att skrämma upp den i 222km/h med toppbox igår, tycker fortfarande att det är väldigt segt så fort man passerat 200 gränsen. Inte ska man väl behöva banta för att få känna på ytterligare 30km/h heller?

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#22 Inlägg av Tyrannosaurus »

Ja på VFR har man iaf inte samma begränsning som på storSabren.

Jag har sett 250 på mätaren, exakt vad det innebär i verkligheten vet jag inte. Vid den farten är det inte motorn som bangar, den vill mer, utan föraren när det börjar svikta lite väl mycket :shock:

Av den anledningen vet jag fakstiskt inte vad hojen toppar. Gissningsvis i krokarna av 270, men ska jag testa det så behövs det extra kalsingar :wink:

Jag vet iaf att 10.000 rpm på 6:an motsvarar 300, men den utväxlingen (25% överväxlat) orkar den inte dra.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar