Köpa VFR -07 något att tänka på?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Köpa VFR -07 något att tänka på?
Hejsan! Ny här på Forumet och på väg att bli ägare av en VFR -07:a.
Är det något speciellt med modellen i sig som skall kollas lite nogrannare vid inspektion?
Den har rullat ca 400mil och ser ny ut. servicen (100mil) är utförd...
Som sagt, den ser precis lika fin ut som de som står i hallarna som har rullat 0mil....
Tacksam för svar..
Är det något speciellt med modellen i sig som skall kollas lite nogrannare vid inspektion?
Den har rullat ca 400mil och ser ny ut. servicen (100mil) är utförd...
Som sagt, den ser precis lika fin ut som de som står i hallarna som har rullat 0mil....
Tacksam för svar..
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
En 07'a som gått 400 ... borde inte vara någonting vad jag kan komma på .. ungefär som att köpa en 00'a som gått 4000 ... pynta och var glad 

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Trevligt med ännu en 07 i sällskapet.
Egentligen så skall ju en så ny mc bara vara att tuta och köra, men du kan ju alltid vara lite extra försiktig om du inte känner den tidigare ägaren.
Du kan ju alltid kolla däcken efter eventuella skador, den har ju abs så det borde ju inte vara nägra flatspots efter kraftiga bromsningar.
Kolla alla lager det skall inte finnas några som helt glapp, såvida inte den inte har varit med om något.
Servicen skall ju vara gjord vid 100 mil, nästa kommer vid 600mil, motoroljan är aldrig fel att ta ut på en sticka och känna på.
En bra koll på hur motorn går, förutom att bara köra är att lååååångsamt gasa upp genom varvet för att kontrollera att det låter mjukt och fint.
(låt motorn komma upp i över 66 grader först)
En helt orginal går ju egentligen inte att göra detta ryckfritt p.g.a. alla avgasrestriktioner (ytterligare hårdare krav på 07'an)
Fast det går ju ganska enkelt att avhjälpa med några enkla moddar
Egentligen så skall ju en så ny mc bara vara att tuta och köra, men du kan ju alltid vara lite extra försiktig om du inte känner den tidigare ägaren.
Du kan ju alltid kolla däcken efter eventuella skador, den har ju abs så det borde ju inte vara nägra flatspots efter kraftiga bromsningar.
Kolla alla lager det skall inte finnas några som helt glapp, såvida inte den inte har varit med om något.
Servicen skall ju vara gjord vid 100 mil, nästa kommer vid 600mil, motoroljan är aldrig fel att ta ut på en sticka och känna på.
En bra koll på hur motorn går, förutom att bara köra är att lååååångsamt gasa upp genom varvet för att kontrollera att det låter mjukt och fint.
(låt motorn komma upp i över 66 grader först)
En helt orginal går ju egentligen inte att göra detta ryckfritt p.g.a. alla avgasrestriktioner (ytterligare hårdare krav på 07'an)
Fast det går ju ganska enkelt att avhjälpa med några enkla moddar
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
- Excalibur105
- Donator 2010
400mil är ju inget, hann bara strax över 300 med min här i höstas. Men som de andra säger så pruta på, förklara för handlaren att den där hojen kommer att stå där tills dö dagar om inte du är snäll och tar den från honom, kan han inte minska på priset så ska du givetvis ha Redy To Go kittet inkluderat i priset. Herre gud det finns ju -08 nu så hojen är ju ett år gammal och du vet ju inte ens hur den är inkörd, troligen så är det någon yngre förmåga som tröttnat på att rejsa mot Gixer hojar så han bestämde sig för att skaffa något större
Själv så lyckades jag bli av med min omkullagda Suzuki GSX 750 -F -00 tysk importerad, ingen service bok eller någonting gjort på den, mätaren på 1250mil. Bytte in den mot en splitter ny -07 med RTG kittet och allt, fick ge strax över 80 imellan. Nya hojar kostar för dem att ha ståendes, bättre begagnade står sig i pris. Lycka till med prutandet och spar inte på krutet!!!

Själv så lyckades jag bli av med min omkullagda Suzuki GSX 750 -F -00 tysk importerad, ingen service bok eller någonting gjort på den, mätaren på 1250mil. Bytte in den mot en splitter ny -07 med RTG kittet och allt, fick ge strax över 80 imellan. Nya hojar kostar för dem att ha ståendes, bättre begagnade står sig i pris. Lycka till med prutandet och spar inte på krutet!!!
Köpte den..
Jag kunde inte hålla mig. jag köpte den... Det var av en privatperson som åxå var första ägaren, ca 50år.
Hojjen utagen 20:e juli -07. orginal förutom extra täckkåpor på tank, tanklock och runt mätare. Inga packväskor. Servicebok och service gjord. Kvitto på allt..
Gav mer än 80´ och mindre än 90´... tycker jag gjorde en relativt bra affär men igentligen har jag ingen aning...
läääängtar till vårfåglarna börjar kvittra och blommorna slår ut...
Hojjen utagen 20:e juli -07. orginal förutom extra täckkåpor på tank, tanklock och runt mätare. Inga packväskor. Servicebok och service gjord. Kvitto på allt..
Gav mer än 80´ och mindre än 90´... tycker jag gjorde en relativt bra affär men igentligen har jag ingen aning...
läääängtar till vårfåglarna börjar kvittra och blommorna slår ut...
- Consiglieri
- Donator 2008
Grattis JimG..... en 07-a som har rullat så lite skiljer sig inte från en 08 som har rullat 0 mil, enligt mig.... Jo, när jag tänker efter så gör den det: den är redan inkörd hehehe så man kan slappna av direkt.
Ifall det mot förmodan skulle vara något galet med den så är det bara att köra den till Honda och få det åtgärdat på garantin... se bara till att göra service hos Honda så att garantin förblir giltig.... Ifs så är det en VFR och den krånglar aldrig men man vet aldrig om japanen som byggde den fick sin dos av sushi den dagen....
Ifall det mot förmodan skulle vara något galet med den så är det bara att köra den till Honda och få det åtgärdat på garantin... se bara till att göra service hos Honda så att garantin förblir giltig.... Ifs så är det en VFR och den krånglar aldrig men man vet aldrig om japanen som byggde den fick sin dos av sushi den dagen....
Om bara mina kvinnor kunde vara som mina hojar:
1. Sexiga
2. Lydiga
3. Temperamentfulla
1. Sexiga
2. Lydiga
3. Temperamentfulla
Nästan inkörd? Det är ju 9600mil kvar på inkörningen. 10 000mil är inkörning på en VFR sen går dom som bäst.Consiglieri skrev:Grattis JimG..... en 07-a som har rullat så lite skiljer sig inte från en 08 som har rullat 0 mil, enligt mig.... Jo, när jag tänker efter så gör den det: den är redan inkörd ....
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
-Tackar!!
Känns ju bra att man har det här forumet åxå... Min tanke vid köpet var ju precis att garantin går in och täcker produktionsfel..
sneglade på Bandit 1250 men fastnade för "tjejen i rött"
det svåra i en sådan här situation(precis inköpt) är att tjejen blir arg av någon anledning...
-avundsjuka???

sneglade på Bandit 1250 men fastnade för "tjejen i rött"
det svåra i en sådan här situation(precis inköpt) är att tjejen blir arg av någon anledning...

- Excalibur105
- Donator 2010