Min grönviffer från 1997 kändes ganska hopkrupen jämfört med vitviffern från 1990. Misstänker att det är varför den förra ägaren satte på ett bredare och högre superbikestyre och holkade ur sadeln.
Svartviffern från 2000 kändes större och mer avslappnad men hade svårare att nå ner till marken.
90:an hade mer toppeffektkaraktär i motorn. 97:an var snällare men ändå snabb, kändes lättare också.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:Min grönviffer från 1997 kändes ganska hopkrupen jämfört med vitviffern från 1990. Misstänker att det är varför den förra ägaren satte på ett bredare och högre superbikestyre och holkade ur sadeln.
Hur menar du? Att det kändes mer hopkrupen trots urholkad sadel och högre styre? Tycker körställningen på min 92:a är bra, hade inte velat ha mer "racebetonad" körställning...fattar jag det rätt att det är så på RC36-II?
Min grönviffer från 1997 kändes ganska hopkrupen jämfört med vitviffern från 1990. Misstänker att det är varför den förra ägaren satte på ett bredare och högre superbikestyre och holkade ur sadeln.
Svartviffern från 2000 kändes större och mer avslappnad men hade svårare att nå ner till marken.
90:an hade mer toppeffektkaraktär i motorn. 97:an var snällare men ändå snabb, kändes lättare också.
Svartingen är helt klart skönare att sitta på än min förra som visas överst i bild. 800;an känns som att sitta/halvligga i solstol.
adrian_vg skrev:Min grönviffer från 1997 kändes ganska hopkrupen jämfört med vitviffern från 1990. Misstänker att det är varför den förra ägaren satte på ett bredare och högre superbikestyre och holkade ur sadeln.
Hur menar du? Att det kändes mer hopkrupen trots urholkad sadel och högre styre? Tycker körställningen på min 92:a är bra, hade inte velat ha mer "racebetonad" körställning...fattar jag det rätt att det är så på RC36-II?
Är osäker på urholkad sadel, var trots allt några år sen. Kan ha varit det, för sadelöverdraget hängde liksom i luften mitt på.
Tyckte iaf den kändes hopkrupen. Kan ha varit mina då begynnande ledinflammerade knän som talade dock. Styret var dock klockrent, mer upprätt och skänare för länden.
Hade bättre knäslut på 97:an än på 00:an, som jag tyckte var för bred om tanken för min kroppsbyggnad. Men det visste jag inte då, inte förrän jag skaffade en smal Suzuki DRZ400 och hade något att jämföra med.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Den här tråden har jag missat.
Haft bägge och det som skiljer sig tycker jag är.
- den äldre har lite sportigare körställning
- den äldre har mycket mjukare gaspådrag. Insprutningen som kom 98 var rätt så digital och smygkörning var en utmaning.
-den nyare har lite bättre pulver och är lite rappare.
Nu börjar det bli fina dagar (iaf solmässigt, inte temperaturmässigt) så man börjar ju så smått fundera på detta med uppgradering igen. Tycker ju att RC36-II är så sjukt snygg, men har insett att den är nog värsta modellen med min artros...verkar ha mesta ihopkrupna sittställningen inom årsmpodeller av VFR som är aktuella 94-2001 (enligt https://cycle-ergo.com).
Har insett att en 800 98-01 is the way to go...men fasiken vad dåligt utbud det är? Fel period på året antar jag, men ändå...
Fanns en uppsjö i Das Vaterland, men orka med mecket att importera...