Det man skall tänka på är att aluminium är känsligt för salt. Även om det är + grader ute och kanske fuktig vägbana så kan det ligga salt kvar som inte är så bra. Skall du köra så tvätta ofta och tänk på att vaxa hojen nu på hösten.
Att starta hojen en gång i veckan utan att köra är inte så bra, den extra bensinen som tar sig ner i oljan vid en kallstart är svår att bli av med om man inte kör hojen riktigt varm. Kondens i avgassystem, samma sak där. Då är det bättre att låta bli samt ha batteriet på underhållsladdning.
Vet du att du inte skall köra på ett par månader så töm förgasarna och ha full tank för att motverka kondens i tanken.
Byt olja på hösten så hojen inte står med gammal förorenad olja.
Du skrev att du kommer att köra hela vintern men det finns ju ett par månader då det är omöjligt därav mina tips.
Men att köra i kallt väder ser jag inte som ett hinder, en vattenkyld motor får upp värme ändå pga termostaten, kanske låta motorn gå ett par min på tomgång innan du kör iväg samt tänka på att kalla däck är hala.
