Hej, hej

Jag är en körkortstagande mcåkar-wannabe från Småland som har bestämt mig för att förstahojen ska bli en VFR 800 98-01.
Jag hittade ert forum då jag sökte lite info om just dessa motorcyklar, och då jag förstår att de flesta av er kör en så tänkte jag att nån av er säkert kan svara på mina frågor.
Jag har som sagt bestämt mig för köpa en Vfr årsmod 98-01. Denna har jag tänkt att åka ner och köpa i Tyskland, då till min fråga.
Jag har en Chevrolet Transport -00 och undrar då om en sådan motorcykel skulle gå in i min bil, el om jag är tvungen att ta med släpvagn?
Måtten jag skulle behövapå mcn är, längd, största bredd, och höjd (vid kåpan antar jag..)
En annan sak kunde ju vara att skruva av framkåpa/kåpglas för mer utrymme, är detta besvärligt/tar lång tid eller kunde det vara ett alternativ?
Tänkte att nån av er kanske hade en stund över att kolla måtten för en blivande "broder"

Ser fram mot att kunna köra en fin hoj själv i sommar. Änsålänge får jag bara sikta på körlektioner om några veckor. Teorin har jag iallafall avklarad sen i höstas...
Mvh Roger