Sitter nu på väg till Stockholm med ett försenat tåg. Och blev nyfiken på hur mässan var. Är crossrunner nu den ultimata hojen?
Sen fasiken att man inte uppmärksammade er rutt innan. HondaHasse o Toktant med följe hade jag gärna bjudit på kaffe när ni passerade mina hemtrakter
Mister skrev:Sitter nu på väg till Stockholm med ett försenat tåg. Och blev nyfiken på hur mässan var. Är crossrunner nu den ultimata hojen?
Nää, VFR750/800 (ex vtec) är fortfarande de ultimata hojarna. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Mister skrev:Sitter nu på väg till Stockholm med ett försenat tåg. Och blev nyfiken på hur mässan var. Är crossrunner nu den ultimata hojen?
Nää, VFR750/800 (ex vtec) är fortfarande de ultimata hojarna. 8*)
Ja säg inte det... Av bilderna att döma verkar det vara en helt vanlig VFR800 med nya kläder. Ram, sving, hjul och motor verkar vara samma även om motorn är lite nertrimmad.
Så vad ska man kalla den för? "En VFR för svenska pissiga vägar". Eller föresten, har den verkligen längre fjädringsväg än vanliga VFR800?
Tyrannosaurus skrev:Ja säg inte det... Av bilderna att döma verkar det vara en helt vanlig VFR800 med nya kläder. Ram, sving, hjul och motor verkar vara samma även om motorn är lite nertrimmad.
Nu pratar vi förpackningar, och då är det bara VFR750/800 som gäller, därmed inte sagt att Crossrunner-förare inte är välkomna till detta forum också! De kommer alla att få ett lämpligt antal gliringar om avsaknad av kuggdrivna kammar och hur tung Crossrunnerna är. ;*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Ja säg inte det... Av bilderna att döma verkar det vara en helt vanlig VFR800 med nya kläder. Ram, sving, hjul och motor verkar vara samma även om motorn är lite nertrimmad.
Nu pratar vi förpackningar, och då är det bara VFR750/800 som gäller, därmed inte sagt att Crossrunner-förare inte är välkomna till detta forum också! De kommer alla att få ett lämpligt antal gliringar om avsaknad av kuggdrivna kammar och hur tung Crossrunnerna är. ;*)
Njae ... nu är vi ute på hal is .. detta är ju faktiskt ett VFR forum och inte bara för vissa modeller av VFR.
Ditt resonemang diskar även Donners fighter på sätt och vis
Tyrannosaurus skrev:Ja säg inte det... Av bilderna att döma verkar det vara en helt vanlig VFR800 med nya kläder. Ram, sving, hjul och motor verkar vara samma även om motorn är lite nertrimmad.
Nu pratar vi förpackningar, och då är det bara VFR750/800 som gäller, därmed inte sagt att Crossrunner-förare inte är välkomna till detta forum också! De kommer alla att få ett lämpligt antal gliringar om avsaknad av kuggdrivna kammar och hur tung Crossrunnerna är. ;*)
Njae ... nu är vi ute på hal is .. detta är ju faktiskt ett VFR forum och inte bara för vissa modeller av VFR.
Ditt resonemang diskar även Donners fighter på sätt och vis
Inte bara det, för hur går det då med VTEC? Den saknar ju också kuggdrivna kammar. Vad det gäller vikten är den nog knappast tyngre än än VTEC och garanterat lättare än VFR1200 som inte ens har DOHC, kuggdrivning eller 90 grader mellan cylindrarna... Men ok, den får cred för sina rullvippor
Conseal skrev:Njae ... nu är vi ute på hal is .. detta är ju faktiskt ett VFR forum och inte bara för vissa modeller av VFR.
Ditt resonemang diskar även Donners fighter på sätt och vis
Inser det. Borde ha tänkt till lite längre... Beklagar.
Dock tycker jag fortfarande att en "riktig" VFR åtminstone ska ha kuggdrivna kammar, det är ju lite där det hela började. 8*)
VFR1200 är ... speciell. Har en obehaglig känsla av att den kanske inte blir så långlivad i sortimentet, vilket ändå på sätt och vis är lite synd. Hade gärna sett en sportigare och mindre modell i samma stuk. 8-/
Crossrunner kan bli intressant. Aprilia har ju visat att det finns en marknad för coola "offroadare" med V-motor och att vikten inte är det absolut viktigaste.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tommy Gsson skrev:Japp så är det, och dubbelsving, inga jämrans nymodigheter som enkelsving. Så är det
Dubbelsving är så 80-tal.
Uppsvingen(...) för VFR kom väl iom enkelsvingen. Dessutom är det så vanligt med dubbelsving, inget spännande där inte.
Sen var det väl Crossrunner vi diskuterade här. ;*)
Var det nån som hade hunnit provköra den?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
HondaHasse skrev:Finns bara det exemplaret i Europa som stod på mässan enl säljaren. Vi får ge oss till tåls till i Maj då kommer den hit enl uppgift.
Aha, trodde de kommit lite längre än så.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!