HojX 2010 + MC-mässa i Helsingfors, se nya VFR1200

Skriv av dig om allt om dina resdrömmar och tips!

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Är du intresserad att åka HojX 2010 + MC-mässa + någon form av VF/R fest ombord?

Ja! Kul! Festa, hojmässa, VF/R folk! Vilken kombination! Jippie!
10
77%
Va! Ska jag ta mig ända till Fjollträsk för att få festa lite? Ok då.
0
Inga röster
Nej usch, festa ihop med skitiga knuttar och se en tråkig mässa? Det står jag över.
3
23%

Antal röster: 13

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

HojX 2010 + MC-mässa i Helsingfors, se nya VFR1200

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

Detta kom upp som tanke på sidan 2 i tråden Första bilderna på VFR1200 ?

Som rubriken lyder. Det blir alltså ingen MC-mässa i Sverige 2010 utan SMC planerar i samarbete men Silja Line om att HojX 2010 ska gå till Helsingfors och sammanfalla med MC-mässan där.

Resan går alltså i SMC:s regi som har bokat Silja Serenade 5-7 februari 2010. SMC kommer att kunna erbjuda HojX i kombination med MC-mässan MP10 Motorcycle Show i Helsingfors.
Bild
(Klick för mer info om HojX)

Jag tror inte det finns krav på medlemskap i SMC för att få följa med, men det är möjligt att det ger bättre priser.

Så frågan är: Är du intresserad att åka HojX 2010 + MC-mässa + någon form av VF/R fest ombord? Det blir vad vi gör det till.

Det kommer nog bli en lång tråd och den kanske bör klistras. Kan även vara ett bra diskussionsämne på VF/R träffen.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

Re: HojX 2010 + MC-mässa i Helsingfors, se nya VFR1200

#2 Inlägg av adrian_vg »

Får fruar vara med?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#3 Inlägg av TG »

Bra idé!!!!

Hoppas det passar både tid o plånbok när det blir dax!!!
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#4 Inlägg av HondaHasse »

Kanon!! Vi hänger på, frugan å ja :D

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Biljettbokningen öppnar nu på måndag. Ser mer info på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6347.

De som lyckas boka en biljett, och därmed är med, kan väl nämna det i denna tråd kanske?

Frun ska iaf med, och kräver frukost... :roll:
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Biljettbokningen öppnar nu på måndag. Ser mer info på http://www.svmc.se/templates/Page.aspx?id=6347.

De som lyckas boka en biljett, och därmed är med, kan väl nämna det i denna tråd kanske?

Frun ska iaf med, och kräver frukost... :roll:
Frågan är om vi ska försöka ordna någon gemensam bokning. Men för det behövs något slags formulär - herr Forumgeneral? :wink:
- Hytt typ + antal personer (A seaside, A promenade, B eller C = under bildäck och granne med kölsvinet).
- Middag utresa (buffé eller a'la carte).
- Frukost utresa.
- Middag hemresa (buffé eller a'la carte).
- Frukost hemresa.

Ett tips hur jag och några goda vänner brukar göra när vi en gång om året åker till Tallinn eller Riga.
- Utresa, buffé + frukost på morgonen. Därefter iland.
- Hemresa, a'la carte + frukost efter eget behag eftersom man i allmänhet brukar vara lite mer "schleten" då :wink:

Dessutom ska man på morgonen med denna HojX vara pigg (nåja), men iaf tillräckligt för att kunna gå runt på mässan och dräggla. Krav på att vara körbar finns nog inte :wink:

Ska vi ha gemensam bokning så ska det isf samlas in pengar. Jag vet inte när sista dagen går ut för att bokningen ska bli bindande eller om den inte blir bindande förrän man betalar. Då måste vi isf själva sätta ett "sista betalningsdatum" och ev. göra som inför VF/R träffen med bindande beställning direkt - bokning = när det är betalat.

Prislista finns under adrian_vg:s länk. I priset ingår enligt uppgift även buss ToR till Finnexpo och entré till mässan.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Frågan är om vi ska försöka ordna någon gemensam bokning. Men för det behövs något slags formulär - herr Forumgeneral? :wink:
- Hytt typ + antal personer (A seaside, A promenade, B eller C = under bildäck och granne med kölsvinet).
- Frukost utresa.
- Frukost hemresa.

Ett tips hur jag och några goda vänner brukar göra när vi en gång om året åker till Tallinn eller Riga.
- Hemresa, a'la carte + frukost efter eget behag eftersom man i allmänhet brukar vara lite mer "schleten" då :wink:

Dessutom ska man på morgonen med denna HojX vara pigg (nåja), men iaf tillräckligt för att kunna gå runt på mässan och dräggla. Krav på att vara körbar finns nog inte :wink:

Ska vi ha gemensam bokning så ska det isf samlas in pengar. Jag vet inte när sista dagen går ut för att bokningen ska bli bindande eller om den inte blir bindande förrän man betalar. Då måste vi isf själva sätta ett "sista betalningsdatum" och ev. göra som inför VF/R träffen med bindande beställning direkt - bokning = när det är betalat.

Prislista finns under adrian_vg:s länk. I priset ingår enligt uppgift även buss ToR till Finnexpo och entré till mässan.

Är det inte enklare om alla som ska med bokar sig själv direkt hos Tallink, så ses vi på båten sen? Samling på båten sen via mobiltelefon/sms? Känns lite som en stor grej att ha gemensam bokning och allt.

Ang kölsvinet, är det ett dåligt ställe att ha hytt på? Hade nämligen en tanke om att boka en tvåbäddshytt där för mig och frun.
===

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017

#8 Inlägg av Mister »

Tyrannosaurus skrev:Frågan är om vi ska försöka ordna någon gemensam bokning. Men för det behövs något slags formulär - herr Forumgeneral? :wink:
- Frukost utresa.
- Frukost hemresa.

Trevligt initiativ ifall det vore möjligt.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#9 Inlägg av HondaHasse »

adrian_vg skrev:Är det inte enklare om alla som ska med bokar sig själv direkt hos Tallink, så ses vi på båten sen? Samling på båten sen via mobiltelefon/sms? Känns lite som en stor grej att ha gemensam bokning och allt.

Ang kölsvinet, är det ett dåligt ställe att ha hytt på? Hade nämligen en tanke om att boka en tvåbäddshytt där för mig och frun.
Låter som en bra ide.
Kan man inte boka bord och äta tex buffe gemensamt på utresan?

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#10 Inlägg av adrian_vg »

HondaHasse skrev:Låter som en bra ide.
Är det bordsbokning? Har inte varit på HojX tidigare...
===

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017

#11 Inlägg av Mister »

adrian_vg skrev:
Inte jag heller, men dock så via silja, när jag förr i tiden reste en del åt öster så var det bordsbokning, vid buffe (buffe menas även vin och öl förutom mat :wink: ), samt bokning för al'a carte. Behövs om jag inte minns fel även bekräftelse, när man har kommit ombord. Brukar vara två sittningar.

Ang. hytter så är det dyrare ju högre upp man kommer i båten, samt med lite utsikt. Längre ner man är, desto mer party brukar det vara.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#12 Inlägg av adrian_vg »

Jag och frun är bokad på HojX!

Jag valde buffe på både in- och utresa kl 2000. Tyckte kl 1750 var lite för tidigt.

Ska vi samordna detta och kalla det för en VFR-forumbuffemiddag?

Hytten blev en B-insida. Prisskillnaden var inte så stor mellan den och ölbröldäcket. ;-)
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#13 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Ang kölsvinet, är det ett dåligt ställe att ha hytt på? Hade nämligen en tanke om att boka en tvåbäddshytt där för mig och frun.
Fördelar: Det är billigt och det gungar minst där.
Nackdelar: Lite motorljud och om något skulle hända (typ Estonia) så kan du glömma att hinna upp.
Mister skrev:
adrian_vg skrev:
Inte jag heller, men dock så via silja, när jag förr i tiden reste en del åt öster så var det bordsbokning, vid buffe (buffe menas även vin och öl förutom mat :wink: ), samt bokning för al'a carte. Behövs om jag inte minns fel även bekräftelse, när man har kommit ombord. Brukar vara två sittningar.
Vad det gäller bokning så kan vi göra som vi vill t.ex. egen bokning på resa och hytt och gemensamt på buffén.
Hur som helst, ska vi ha gemensam mat så måste man boka annars hamnar man i en oändlig kö. Jag vet inte om buffé-bokning måste betalas direkt eller om man kan betala på plats. Men det är ju lätt att kolla.

Alternativt är att ta andra sittningen, men dels är det inget kul eftersom man då först är klar vid 22-tiden och dels brukar den vara en lite "svinigare" historia eftersom dom som kommer då har hunnit med att "stärka sig" i baren i 3 timmar eller så :wink:
Mister skrev:Ang. hytter så är det dyrare ju högre upp man kommer i båten, samt med lite utsikt. Längre ner man är, desto mer party brukar det vara.
Se mitt svar till Adrian ovan :wink:

A- och B-hytterna ligger oftast på samma plan. Skillnaden är A = Utsides/promenade med fönster, B = Insides utan fönster.
Party är nog samma överallt.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#14 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Vad det gäller bokning så kan vi göra som vi vill t.ex. egen bokning på resa och hytt och gemensamt på buffén.
Hur som helst, ska vi ha gemensam mat så måste man boka annars hamnar man i en oändlig kö. Jag vet inte om buffé-bokning måste betalas direkt eller om man kan betala på plats. Men det är ju lätt att kolla.

Alternativt är att ta andra sittningen, men dels är det inget kul eftersom man då först är klar vid 22-tiden och dels brukar den vara en lite "svinigare" historia eftersom dom som kommer då har hunnit med att "stärka sig" i baren i 3 timmar eller så :wink:
Är det allmänt konsensus att VFR-Forum på HojX hellre vill äta en gemensam buffe kl 1750?

Kan isf boka om min, och samtidigt kolla om vi inte kan få ett bord reserverat för VFR-Forum.

Buffen bokas och betalas samtidigt med biljetten i övrigt.
===

Användarvisningsbild
Tommy Gsson
Donator 2023

#15 Inlägg av Tommy Gsson »

adrian_vg skrev:
Tyrannosaurus skrev:Vad det gäller bokning så kan vi göra som vi vill t.ex. egen bokning på resa och hytt och gemensamt på buffén.

Är det allmänt konsensus att VFR-Forum på HojX hellre vill äta en gemensam buffe kl 1750?

Kan isf boka om min, och samtidigt kolla om vi inte kan få ett bord reserverat för VFR-Forum.

Buffen bokas och betalas samtidigt med biljetten i övrigt.
Håller nog med där om att tidiga brukar vara trevligare, ska boka plats för mig och frugan nu på HOJ X.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P

Skriv svar