Hur många är med hyr ett flygfält i Uppland? Söndag 5/7?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
Hur många är med hyr ett flygfält i Uppland? Söndag 5/7?
Om jag hyr ett flygfält för en dag (Lunda) för 1 750 kronor plus moms (2 180), hur många är då med och delar på det?
Bajamaja, soptunna och gräsmatta och är de enda faciliteterna förutom den avlysta banan. Ett par km till närmaste pizzeria. En person kör bil och har med elverk, kompressor, punkarepsats och agerar matexpress mm.
Vi kan toppa hojarna, mäta vilken färg som är snabbast samt ha ett shootout på vem som är den snabbaste föraren på VFR-Forum.se.
Då redaktionen hyrt banan och vi gasat en massa har det varit sjukt kul!
Är vi tio kostar det 218 kronor var.
Så, vem är med?
Datum? Någon vardag under sommaren. Jag kollar exakt efter att jag sett intresse finns.
Bajamaja, soptunna och gräsmatta och är de enda faciliteterna förutom den avlysta banan. Ett par km till närmaste pizzeria. En person kör bil och har med elverk, kompressor, punkarepsats och agerar matexpress mm.
Vi kan toppa hojarna, mäta vilken färg som är snabbast samt ha ett shootout på vem som är den snabbaste föraren på VFR-Forum.se.
Då redaktionen hyrt banan och vi gasat en massa har det varit sjukt kul!
Är vi tio kostar det 218 kronor var.
Så, vem är med?
Datum? Någon vardag under sommaren. Jag kollar exakt efter att jag sett intresse finns.
Senast redigerad av Henning den tor maj 21, 2009 17:57, redigerad totalt 1 gånger.
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
Låter hur kul som helst, om det bara inte krockar med semestern så är jag med. Vad kostar en extra försäkring för en dag om det behövs?
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- Brother Wolf
- Donator 2009
Får man reda på ett datum så kan man planera in.
Shootout försökte vi ju med förra året men det rann ju ur sanden.
Men en VFR träff på ett flygfält, köra lite 402m gasa lite toppfart. och allmänt lajja kan ju vara värt 218kr om man är 10pers. Hur många blåser inte 200:- på mycket sämmre saker. Soppan, däckslitaget och mat är ju dom dyra posterna.
Jag är med. Inom Uppland kan jag fixa oavsett vad som sker i livet utanför hojen.
Har semester två veckor efter midsommar (V26-27?)och sen senare igen vid V29-33 eller om det var V30-34. Då är jag borta mesta dels utav tiden. Men alla annan tid funkar.
Shootout försökte vi ju med förra året men det rann ju ur sanden.
Men en VFR träff på ett flygfält, köra lite 402m gasa lite toppfart. och allmänt lajja kan ju vara värt 218kr om man är 10pers. Hur många blåser inte 200:- på mycket sämmre saker. Soppan, däckslitaget och mat är ju dom dyra posterna.
Jag är med. Inom Uppland kan jag fixa oavsett vad som sker i livet utanför hojen.
Har semester två veckor efter midsommar (V26-27?)och sen senare igen vid V29-33 eller om det var V30-34. Då är jag borta mesta dels utav tiden. Men alla annan tid funkar.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Leifanders
- Donator 2009
Visst det är avlyst område. Dvs det räknas som bankörning eller?. Men jag tror inte du behöver bry dej. Vad ska hända? Du är på en lång raka, en gräs avåkningszon. Det skulle vara om du krockar med någon annan men hur stor är risken om man är 10-15pers på en 2km lång öppen raka. Samt om du inte är någon kamakazi pilot.Tommy Gsson skrev: Vad kostar en extra försäkring för en dag om det behövs?
T.
Det har körts 402m där i åratal och då har det gått bra utan att teckna extra försäkring, då ibland med hundratals som åskådare mm. Jag har varit där 20-40ggr minst och kört med förra hojen. Aldrig någonsin har det pratats om extra försäkring.
Det är bra att du tänker ett steg till. Fast den här gången tror jag att du kan strunta i det.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
-Leffe glömmer sig och vänder före den sträckade linjen när Nisse kommer på bakhjulet.Qwerty skrev:Visst det är avlyst område. Dvs det räknas som bankörning eller?. Men jag tror inte du behöver bry dej. Vad ska hända?
-En hare letar sig upp på banan och Anders bromsar på sig och kör omkull.
-Fredrik ser inte att Lasse bromsar och kör på honom.
Det är mycket som kan hända och jag funtar på att överdriva lite och ha skrivna regler alla måste läsa och skriva på!
Alltid är det någon som "ska bara" eller glömmer sig eller missuppfattar en instruktion.
Men är det så att vi bara kör två och två på var sin halva och sedan i grupp på given signal kör max 100 tillbaka borde det inte kunna ske så mycket. Borde.
/H
- Leifanders
- Donator 2009
- Leifanders
- Donator 2009
- Henning
- Grundare VFR-Forum
- Kontakt:
OK, då tar jag och författar ihop de få mycket enkla och oluddiga reglerna ingen får bryta mot.Leifanders skrev:"Hellre trygg än trasig" var ett mycket bra uttryck ja. Det känns som att hela dagen skulle bli förstörd om någon kraschade, synd på en så rolig idé liksom...
Har vi någon frivillig med kombibil, dragkrok och släp? Den som ställer upp med detta får bensinen och käket betalt genom generöst delande av alla medverkande. Det bör vara en som inte vill köra hoj själv utan en kompis eller kanske flickvän som kör pizzaexpressen.
/H