Ja, jag tankar alltid bara för en hundring så soppan får kosta hur mycke som helstadrian_vg skrev: För våra små tankar spelar merkostnaden inte så stor roll.

Moderator: adrian_vg
Ja, jag tankar alltid bara för en hundring så soppan får kosta hur mycke som helstadrian_vg skrev: För våra små tankar spelar merkostnaden inte så stor roll.
Jag är rädd att jag kommer att ha svårt att avgöra det. Jag är fortfarande efter drygt 50 mil inte riktigt van vid all kraft som finns i motorn. Men jag kör 98 ändå eftersom merkostnaden som du säger inte är speciellt stor och Honda rekommenderar det.adrian_vg skrev:Sen kan man ju prova om hojen går bättre på 98 oktan, om man i vanliga fall kör på 95. Går den verkligen bättre på det högre oktantalet, är ju valet lätt. För våra små tankar spelar merkostnaden inte så stor roll.
Nu har jag testat. Den går jättefort på 98 också.andreas skrev:Jag är rädd att jag kommer att ha svårt att avgöra det. Jag är fortfarande efter drygt 50 mil inte riktigt van vid all kraft som finns i motorn. Men jag kör 98 ändå eftersom merkostnaden som du säger inte är speciellt stor och Honda rekommenderar det.
HondaHasse skrev:Ja, jag tankar alltid bara för en hundring så soppan får kosta hur mycke som helst
andreas skrev:Nu har jag testat. Den går jättefort på 98 också.