Nope, det är valborg som har den "digniteten" sedan urminnes tider.M@rtini skrev:Är det inte nyår som brukar kallas Amatörernas afton, har jag för mig i alla fall.blacken skrev:Det är Amatörernas afton i morgon, hur ska ni fira den?.![]()

Moderator: adrian_vg
Nope, det är valborg som har den "digniteten" sedan urminnes tider.M@rtini skrev:Är det inte nyår som brukar kallas Amatörernas afton, har jag för mig i alla fall.blacken skrev:Det är Amatörernas afton i morgon, hur ska ni fira den?.![]()
Man krökade till dan innan, för att i baksmällans tecken ge sig ut och tracka alla plakatbärarna. Därav benämningen "Amatörernas afton" för att den "firades" innan själva Valborg ,som sin tur kallades sporadiskt av en del för "Plakatbärarnas afton".Conseal skrev:Fast det är väl i övermorgon ...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Min almanacka och jag, har en dålig relation..Conseal skrev:Precis. Plakat och demonstration på 1:a maj, valborg och amatörer på valborg (sista april). Idag är det imorgon, igår när det pekades på idag ergo övermorgon.
Sent from my iPhone using Tapatalk
För tidigt på dagen. Kaffet tar inte. För invecklat.Conseal skrev:Precis. Plakat och demonstration på 1:a maj, valborg och amatörer på valborg (sista april). Idag är det imorgon, igår när det pekades på idag ergo övermorgon.
Snälla nån...blacken skrev:Då får vi väl ta något mindre komplicerat..
https://www.youtube.com/watch?v=w4hbKF5-qUE
Gomorron.adrian_vg skrev:Snälla nån...blacken skrev:Då får vi väl ta något mindre komplicerat..
https://www.youtube.com/watch?v=w4hbKF5-qUE
![]()
guiltyTyrannosaurus skrev: Det är ju ganska många som i stort sett helt har slutat att använda kontanter (troligen här på forumet också) och jag ser allt oftare folk som t.ex. går in på Pressbyrån köper en dricka för 15 spänn och betalar med kort.
Ja det prasslar så härligt när man soverHondaHasse skrev:Har du pengarna i madrassen eller hur har du gjort? I bankfacket kan man ju inte ha dem för där är det ett elektroniskt lås, iaf på vårt.