Lackade scoopen idag. Tillverkade en målarlåda av en flyttkartong och ställde upp den på trädgårdsbordet. Missade dock en glipa längst ner i kartongen, med resultatet att det blev en fluoroscerande gul rand på trädgårdsbordet.

Förklarade det lugnt och objektivt för frun med att jag bekostar en vaxduk för bordet till sommaren. Problem löst!
Lackningen gick iaf bra till en början. Grundmålningen med vit primer gick hur bra som helst. La på flera lager och använde också en varmluftspistol för att värma styckena och ha kvar lite varmluft i målarlådan.
Den fluoroscerande färgen visade sig dock vara ganska fibrig, så ytan blev ganska grov till min irritation. Jag sprejade iaf på klarlack efter nån timme och bitarna torkar nu i förrådet. Går man inte för nära, ser lackningen helt ok ut.
Om jag hinner och vädret passar, samt att bytet av bromsbeläggen på bilen går snabbt nog, skruvar jag ihop bitarna imorgon söndag och fotar av det hela för allmän beskådan. Ser mig inte bilisterna nu, är de blinda...