Tomisawa avliden efter krash i Moto2
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Lealös. Hans huvud bara rullar runt. Måste ha brutit nacken eller nåt i fallet...marinmo skrev:Snubben var död redan när han kom upp på båren. Det är klantigt och aningen morbidt att de tappade den, men han var stendöd. Se youtube för klipp på själva kraschen, när han rullar på banan är han helt lealös.
(Kort klipp, de längre har blivit borttagna pga copyright. Yay upphovsrätten! http://www.youtube.com/watch?v=RtBo7QXu0ak)
Han är nog doktor på riktigt. De pratar så.blacken skrev:"bliäggs" Bliägg? vad är det få nå`t?...

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Hoppas inte Dr Lilja tycker han blir mobbad på forumet. Stämningen här är ibland lite "vänskapligt aggressiv".blacken skrev:Tja dom talar väl som man skriver misstänker jag..Han är nog doktor på riktigt. De pratar så. Wink

===
===
- adrian_vg
- Kontakt:
Så klart vi har!Dr.Lilja skrev:självdialys är doktorns bästa gren, jag känner värmen flöda. Ni har ju humor gubbar
===
===
På tal om olyckor, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Visst bra att dom skärper sig domstolarna, men vilket straff, är man som något överårig hoj förare inte värd mer?
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/t ... 7782910.ab
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Vi får väl hoppas att hon åtminstone blev av med kortet, vilket hon kanske inte skulle så länge ens.blacken skrev:På tal om olyckor, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Visst bra att dom skärper sig domstolarna, men vilket straff, är man som något överårig hoj förare inte värd mer?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
Du hade velat ha mer och längre? Tolkar jag dig korrekt?blacken skrev:På tal om olyckor, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Visst bra att dom skärper sig domstolarna, men vilket straff, är man som något överårig hoj förare inte värd mer?
===
===
Framför allt kännbarare, det som hon fick är ju löjligt ! det är kännbarare att gå mot rött, palla äpplen, pinka på en husvägg, var på lyset på allmän plats, osv.adrian_vg skrev:Du hade velat ha mer och längre? Tolkar jag dig korrekt?blacken skrev:På tal om olyckor, man vet inte om man ska skratta eller gråta. Visst bra att dom skärper sig domstolarna, men vilket straff, är man som något överårig hoj förare inte värd mer?
- adrian_vg
- Kontakt:
Jo, men hon var ju rätt gammal. Det är väl det rätten gått på. Tänk kvällspressens rubriker när de sniffat fram att en 80-åring ska in i finkan...blacken skrev:Framför allt kännbarare, det som hon fick är ju löjligt ! det är kännbarare att gå mot rött, palla äpplen, pinka på en husvägg, var på lyset på allmän plats, osv.

===
===
Lika inför lagen ska det ju vara. och "60 dagsböter" på en pension, fy vad man känner sig värdefull.. det är ju ett hån mot den avlidnes släktingar och vänner.adrian_vg skrev:Jo, men hon var ju rätt gammal. Det är väl det rätten gått på. Tänk kvällspressens rubriker när de sniffat fram att en 80-åring ska in i finkan...blacken skrev:Framför allt kännbarare, det som hon fick är ju löjligt ! det är kännbarare att gå mot rött, palla äpplen, pinka på en husvägg, var på lyset på allmän plats, osv.
- adrian_vg
- Kontakt:
Jo, men lite flexibilitet bör man väl ha ändå, tycker du inte?blacken skrev:Lika inför lagen ska det ju vara. och "60 dagsböter" på en pension, fy vad man känner sig värdefull.. det är ju ett hån mot den avlidnes släktingar och vänner.
===
===
Vad menar du med "flexibilitet"? hon har ju liasom dödat en människa. om man nu till äventyrs inte kan sy in vederbörande så ska väl straffet vara mer än kännbart än 60 dagsböter, det innebär i praktiken nu att normen är satt för den sortens "brott" och det är fritt fram för äldre att börja att meja ner hojåkare på löpande band. För att sedan hävda i en rättegång, "jag är såå gaggig f`låt" så är det bra med det sen. Om jag däremot har ihjäl en som bryter sig in i mitt hem, som ska skada/råna/döda mig eller våldta/mörda min tjej, så lär jag få avsevärt mer i straff än "60 dagsböter" garanterat!..adrian_vg skrev:Jo, men lite flexibilitet bör man väl ha ändå, tycker du inte?blacken skrev:Lika inför lagen ska det ju vara. och "60 dagsböter" på en pension, fy vad man känner sig värdefull.. det är ju ett hån mot den avlidnes släktingar och vänner.
Inte säkert att du får något straff alls om du kan bevisa att du kände dig väldigt rädd och ofredad i ditt egna hem, finns ju exempel på att man kan skjuta ihäl en människa och sen gå fri, helt rätt anser jag även om situationen är väldigt tragisk i det fallet som jag tänker på..blacken skrev:Vad menar du med "flexibilitet"? hon har ju liasom dödat en människa. om man nu till äventyrs inte kan sy in vederbörande så ska väl straffet vara mer än kännbart än 60 dagsböter, det innebär i praktiken nu att normen är satt för den sortens "brott" och det är fritt fram för äldre att börja att meja ner hojåkare på löpande band. För att sedan hävda i en rättegång, "jag är såå gaggig f`låt" så är det bra med det sen. Om jag däremot har ihjäl en som bryter sig in i mitt hem, som ska skada/råna/döda mig eller våldta/mörda min tjej, så lär jag få avsevärt mer i straff än "60 dagsböter" garanterat!..adrian_vg skrev:Jo, men lite flexibilitet bör man väl ha ändå, tycker du inte?blacken skrev:Lika inför lagen ska det ju vara. och "60 dagsböter" på en pension, fy vad man känner sig värdefull.. det är ju ett hån mot den avlidnes släktingar och vänner.
men visst ska det vara mer kännbart är 60 dagsböter, jag hade blivit fullständigt vansinnig på rättsystemet om någon gammal ansvarslös kärring kör ihjäl min farsa, eller en 25årig nybliven småbarnsfarsa eller en hel drös med hojåkare, även om hon är jävligt gammal så borde det på något sett svida mer..
men hur ska man dömma henne utan att det blir för allvarligt? 1 år i fängelse kan ju innebära att hon sitter där tills hon dör? det känns ju inte rätt pga ett sinnesnärvarofel/ misstag som kan analkas av ålder.. måste vara jävligt svårt att ge henne en rättvis dom så alla parter blir nöjda utan att det genererar en för tidig död för henne...
Så bollar man tankarna fram o tebax lite så kanske 60 dagsboter på sin undermåliga pension är mer än tillräckligt, bara den stressen och chocken hon antagligen har fått gör henne inte yngre utan har säkert räknat ner hennes tid som är kvar på jorden, kanske förlorar körkort, anses vara förvirrad och förlorar sitt hem och hamnar på ålderdomshem? och det är ett straff nog för min del för hur som helst så är det riktigt tragiskt