Klart det stämmer, står ju så i deras katalog. Varför skulle det inte stämma??Maciver skrev:Nä, från den där firman i uppsala på L.adrian_vg skrev:Från Nilssons MC?Maciver skrev:Hade samma pris till min, undrar om det kan stämma???

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Klart det stämmer, står ju så i deras katalog. Varför skulle det inte stämma??Maciver skrev:Nä, från den där firman i uppsala på L.adrian_vg skrev:Från Nilssons MC?Maciver skrev:Hade samma pris till min, undrar om det kan stämma???
Det är så det är monterat på grönviffern - med två slangar rakt upp till huvudbromscylindern på styret direkt från vardera oket.Tyrannosaurus skrev:En fördel är att man då kan konfigurera hojen själv. På många hojar som har tre slangar fram med en splitter under styrhuvudet kan man rationallisera bort en slang och köra dubbla hela vägen. Det är bara att sanerat splittern och flytta upp dubbelbanjon. På köpet får man ännu bättre bromsar.
Det är lite mer komplicerat än så på VFR800 pga DCBS:en. 8-(Tyrannosaurus skrev:Längd? Antingen tar man med/mäter originalslangarna eller om man inte vill tar loss i förväg/konfigurera själv så kan man mäta med t.ex. en elkabel. Tänk bara på att kompensera för fjädringsväg, styrvridning mm.
Jo men det är lite skillnad med kombibromsar, är lite fler slangar än till din hoj därför är dom så dyra.Hulk skrev:Tycker det låter lite dyrt i alla fall![]()
Jag bytte för några år sedan för att jag tyckte orginalen såg "sunkiga" ut (eller så använde jag det argumentet för att motivera ett helt onödigt inköp)
Jag letade lite på eBay och köpte ett kitt med färdiga slangar, nipplar och packningar till min årsmodell (fram + bak) liknande detta kit på eBay.co.uk.
Med frakt ligger detta på ~720 SEK och jag tror jag betalade 500-600 för mina.
Själv märkte jag ingen större skillnad, lite kanske .. men oljebytet skadade nog inte heller![]()
Slangarna passade i alla fall perfekt och var enkla att montera.
Nio slangbitar till DCBS:en, eller var det fler?Donner skrev:Jo men det är lite skillnad med kombibromsar, är lite fler slangar än till din hoj därför är dom så dyra.
Tror det var 9 ja. Jag tycker min är helt okej nu med ny vätska, nya belägg och andra handtag. På fightern är det stålomspunnet och jag kan säga att man är inte stöddig när man gjort en framhjulslåsning i 70km/hadrian_vg skrev:Nio slangbitar till DCBS:en, eller var det fler?Donner skrev:Jo men det är lite skillnad med kombibromsar, är lite fler slangar än till din hoj därför är dom så dyra.
Jag är fortfarande inte helt nöjd. Gjorde bara en ful-luftning och byte i främre kretsen och väntade med bakre. Kanske det som spökar för mig.Donner skrev:Tror det var 9 ja. Jag tycker min är helt okej nu med ny vätska, nya belägg och andra handtag. På fightern är det stålomspunnet och jag kan säga att man är inte stöddig när man gjort en framhjulslåsning i 70km/h
Ja ta och lufta allt ordentligt och se över dina belägg, blev skillnad på min efter klossbyte. Vad för märke som satt på innan vet jag inte men jag satte dit original nu.adrian_vg skrev:Jag är fortfarande inte helt nöjd. Gjorde bara en ful-luftning och byte i främre kretsen och väntade med bakre. Kanske det som spökar för mig.Donner skrev:Tror det var 9 ja. Jag tycker min är helt okej nu med ny vätska, nya belägg och andra handtag. På fightern är det stålomspunnet och jag kan säga att man är inte stöddig när man gjort en framhjulslåsning i 70km/h
Var bra i början, men är småsvampigt nu igen. Gamla vätskan och bubblorna från bakre kretsen har väl vandrat fram igen... Semester om en knapp månad. Då ska hela bromseriet bytas vätska på och luftas.
Är inte nöjd med beläggen fram heller. De tar dåligt i stadstrafik, och gnisslar dessutom. De funkar mycket bättre på bana när de blivit uppvärmda.