Hur var det nu: "a pig is not a racehorse, but with enough money you can make a damn fast pig...".

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
På tal om det... Jag har raceat mot bilar några gånger, men tycker att det känns smått läskigt när dom börjar vingla och fara och försökera undvika att man ska köra om trots att man får ligga och slå av bakom.Jimmy.S skrev:det behöver du inte tro för det är den, jagade med en rs6 plus (den nya= årsmodell 11) med v10 biturbo, chippad och annat avgas, den låg runt 600hk och 700Nm nånting men den hängde inte av min gamla viffer 800 -99, visserligen nerdrevad 1 kugg, slipon och dom vanliga moddarna... han som körde sa att upp till 100 hänger dom värsta hojarna med sen är det bye bye, nja 160 hade han och jag fick släppa av lite ibland för att inte köra in i röven...
rs5:an har "bara" 450hk v8 och är sugmotor, dock lättare och mycket mycket busigare, men viffern hänger den nog inte av ändå
Jag skojar inte. Som jag sa, hur mycket man än uppgraderar en Audi så är det fortfarande en Audi. Känsla och karaktär saknas, även om det är kompetenta bilar.Jimmy.S skrev:vet inte om du skriver på skoj eller har erfarenhet av audis S modeller?tersan skrev:Jaha, en Audi med stor motor och sportstolar... men det är ju fortfarande en Audi?
jag håller med om att dom håller lite väl låg profil på sina lite värre bilar men det är något dom eftersträvar, bilen ska inte se för skrytig ut, dock med ett tränat öga så ska man kunna urskilja detaljerna, men angående karaktären på bilarna så kunde jag ha hållt med dig innan, rs5:an var en körupplevelse, den första riktigt busiga audin på många år, sist dom lyckades var väl med urquattron, den stack ut och var busig dock så lider även rs5:an av sin höga vikt så riktigt riktigt potent blir den ju aldrig.tersan skrev:Jag skojar inte. Som jag sa, hur mycket man än uppgraderar en Audi så är det fortfarande en Audi. Känsla och karaktär saknas, även om det är kompetenta bilar.Jimmy.S skrev:vet inte om du skriver på skoj eller har erfarenhet av audis S modeller?tersan skrev:Jaha, en Audi med stor motor och sportstolar... men det är ju fortfarande en Audi?
Visst är Audi ett fantastiskt exempel på en tillverkare som lyft sig rejält på relativt kort tid. Jag är dock iallafall fast i kopplingen till tråkiga bilar för gubbar i hatt... och har man som jag snöat in på italiensk körkänsla så är det svårt att trivas i en tysk (jodå, jag försöker... men det går sällan några längre stunder).Jimmy.S skrev:... en massa bra
Finns det nån tillverkare som inte har problem med hjulupphängningarnas leder och bussningar? Det var bättre förr... smala däck, lätta bilar, och leder med smörjnipplar.Jan Svensson skrev:Audi är mycket fina bilar Jimmy.
Men vad tycker du om framvagns lederna när de har gått ca. 8000mil?
Med vänlig hälsning Janne
Det var länge senJan Svensson skrev:Smöjnipplar? Vilket år då??
Min Edwin från 1983 har det. Min grönviffer från 1997 har det inte. Inte svartviffern heller.Jan Svensson skrev:Smöjnipplar? Vilket år då??
Jimmy, Du diskuterar med en Alfasnubbe. Det är som att diskutera religion med en religiös ... sakliga argument funkar lixom inteJimmy.S skrev:vet inte om du skriver på skoj eller har erfarenhet av audis S modeller?tersan skrev:Jaha, en Audi med stor motor och sportstolar... men det är ju fortfarande en Audi?
Hihihi ja det är ju santMister skrev:Jimmy, Du diskuterar med en Alfasnubbe. Det är som att diskutera religion med en religiös ... sakliga argument funkar lixom inteJimmy.S skrev:vet inte om du skriver på skoj eller har erfarenhet av audis S modeller?tersan skrev:Jaha, en Audi med stor motor och sportstolar... men det är ju fortfarande en Audi?
![]()
Det finns ju de som hävdar att en bil kan ha "själ" ...
kan tillägga att kia fortfarande har smörjnipplar på sina kardanknutar på deras terrängliknande bilar typ sorento eller vad den nu hetteAkademikern skrev:Beror på hur man definierar "längesen" VW hade fortfarande smörjnipplar på Typ1 när den sista rullade av bandet 2001.Tyrannosaurus skrev:Det var länge senJan Svensson skrev:Smöjnipplar? Vilket år då??
framvagnslederna är mycket fina efter 8000mil även efter 15000mil, MEN det beror på vilken modell du pratar om, i början på a4/a6 så var det väldigt stora bekymmer vi talar 97- 02 ungefär, då damaskerna inte tålde vårat svenska underbara vägsalt och släppte in salt, grus sand och andra orena partiklar vilket torkade ut fettet och ökad förslitningen ordentligt, även efter 6000 mil var det dags för framvagnsservice, många länkarmar gick åt pipan långt innan dessa mil med, därför var det bla aktion ( återkallelse) på att byta dessa nåt år vet inte när för det var innan min tid i märket men man kan väl säga att grabbarna som skruvade audi eller passat för den delen kunde detta jobbet...Jan Svensson skrev:Audi är mycket fina bilar Jimmy.
Men vad tycker du om framvagns lederna när de har gått ca. 8000mil?
Med vänlig hälsning Janne
Jimmy.S skrev:Hihihi ja det är ju santMister skrev:Jimmy, Du diskuterar med en Alfasnubbe. Det är som att diskutera religion med en religiös ... sakliga argument funkar lixom inteJimmy.S skrev: vet inte om du skriver på skoj eller har erfarenhet av audis S modeller?![]()
Det finns ju de som hävdar att en bil kan ha "själ" ...