Dman - ny på forumet!
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Välkommen!När jag läste ditt inlägg så drog jag mig till minnes när jag köpte min vfr...hade också en "batterigrej"...åkte från Mora till Karlstad för att provköra en vfr 800,men när jag skulle starta så var den stendöd...hmm..då kände man att man tagit en tur i onödan..ingen fara sa han som sålde,den har stått ett bra tag så batteriet är bara urladdat...ja,eller hur tänkte jag,men vi drog igång med startkablar och tog en tur och för att korta ner historien så köpte jag hojen,,och visst hade han rätt, batteriet behövde bara laddas och den går som en klocka,så visst är vfr ägare ärliga:-)hoppas Du får stort nöje av Din nya hoj!
vfr 800 -02
kul att andra är ärliga som sagt, men du måste varit lite nervös eller?vfr801 skrev:Välkommen!När jag läste ditt inlägg så drog jag mig till minnes när jag köpte min vfr...hade också en "batterigrej"...åkte från Mora till Karlstad för att provköra en vfr 800,men när jag skulle starta så var den stendöd...hmm..då kände man att man tagit en tur i onödan..ingen fara sa han som sålde,den har stått ett bra tag så batteriet är bara urladdat...ja,eller hur tänkte jag,men vi drog igång med startkablar och tog en tur och för att korta ner historien så köpte jag hojen,,och visst hade han rätt, batteriet behövde bara laddas och den går som en klocka,så visst är vfr ägare ärliga:-)hoppas Du får stort nöje av Din nya hoj!
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
DÅ: Honda VFR 800 1998 (svart), Yamaha XJ 600 1985 (polkagrisfärgad)
"Ge mig fri fart och fri bensin..."
Ja,lite obehagskänsla precis när man tryckte på startknappen ...men det byttes till v4 rysningar längst med ryggraden ..:-)såg att Du redan varit ut och tagit en tur,det var skapligt tufft..dman skrev:kul att andra är ärliga som sagt, men du måste varit lite nervös eller?vfr801 skrev:Välkommen!När jag läste ditt inlägg så drog jag mig till minnes när jag köpte min vfr...hade också en "batterigrej"...åkte från Mora till Karlstad för att provköra en vfr 800,men när jag skulle starta så var den stendöd...hmm..då kände man att man tagit en tur i onödan..ingen fara sa han som sålde,den har stått ett bra tag så batteriet är bara urladdat...ja,eller hur tänkte jag,men vi drog igång med startkablar och tog en tur och för att korta ner historien så köpte jag hojen,,och visst hade han rätt, batteriet behövde bara laddas och den går som en klocka,så visst är vfr ägare ärliga:-)hoppas Du får stort nöje av Din nya hoj!

vfr 800 -02
vfr801 skrev:
Ja,lite obehagskänsla precis när man tryckte på startknappen ...men det byttes till v4 rysningar längst med ryggraden ..:-)såg att Du redan varit ut och tagit en tur,det var skapligt tufft....här är det 20 minus och 1/2 mter snö så jag får vänta med första turen en vecka eller så(man måste vara optimist)är så grymt sugen på att åka hoj!

Det är viss skillnad på mcsäsongen kan man tänka...
NU: Vespa GL 150 1960 (gul)
Vädret brukar ofta slå om efter Vasa loppet här i Moratrakten (1.a helgen i Mars)sen är det inte långt kvar...dman skrev:vfr801 skrev:
Ja,lite obehagskänsla precis när man tryckte på startknappen ...men det byttes till v4 rysningar längst med ryggraden ..:-)såg att Du redan varit ut och tagit en tur,det var skapligt tufft....här är det 20 minus och 1/2 mter snö så jag får vänta med första turen en vecka eller så(man måste vara optimist)är så grymt sugen på att åka hoj!
20 minus och snö! Här har värsta vinter kommit, tror att det var 4 minus när jag åkte till jobbet i morse, ingen snö...
![]()
Det är viss skillnad på mcsäsongen kan man tänka...
vfr 800 -02