Jag anser det. Har varit med sen jag börajde köra hoj -76. Det finns en tråd om det http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=1153adrian_vg skrev:Inte med i SMC. Är det motiverat?
Har för mig att det brukar vara gratis. Det är banåkning och sånt om kostar lite.Får man rabatt på avrostningskurserna om man är med där? Får kolla på deras webb. Gudarna ska veta att jag skulle behöva en avrostningskurs...
Däremot får man rabatt på en massa annat som däck, delar, resor, försäkring osv.
Själv har jag faktiskt aldrig gått någon avrostning delvis eftersom jag inte vill bromsa så det smakar skit i käften om det inte verkligen behövs. Risken med såna manövrar är att hojen viker sig och den risken vill jag inte ta i onödan. Min avrostning brukar bestå i att köra lite krokvägar. Bromskänslan sitter däremot rätt snabbt efter vintern, den sitter i ryggmärgen efter så många år på hoj. Men det är säkert bra om man inte har kört på ett tag. Men tipset är att inte ta i för fullt direkt, synd att klota nya hojen.
Får jag låna en hoj och köra in mig lite på den så ska jag göra det. Inte klota alltså (om jag kan utvika) men bromsa utav h-e