Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
arvikathomas skrev:Besiktning med blankt papper idag
Grattis! Ytterligare två år med viffern. ;*)
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Japp! Dock behöver jag byta tätningar i framgaffeln, tidigare ägare gjorde det enligt utsago förra sommaren, men det blev inget bra....Vad säger de på knixkörning om man har slipon på?
arvikathomas skrev:Japp! Dock behöver jag byta tätningar i framgaffeln, tidigare ägare gjorde det enligt utsago förra sommaren, men det blev inget bra....Vad säger de på knixkörning om man har slipon på?
Man behöver ju inte varva 12000rpm på ettan förbi mätpunkten... ;*)
Som jag skrivit tidigare, man blir lite avsnoppad när man tror att ens kanske inte helt gatlegala högljudda racesystem inte mäktar med mer än 92dB utan dB-killer... Det är skillnad på ljud och ljud. 8*)
===
40 mil idag i strålande solsken och 20 grader....Ca 1500 mc deltog i kortege genom kristinehman, vidare till Filipstad och Karlstad. Grillat och en pilsner i solen kändes rätt ok efteråt
arvikathomas skrev:40 mil idag i strålande solsken och 20 grader....Ca 1500 mc deltog i kortege genom kristinehman, vidare till Filipstad och Karlstad. Grillat och en pilsner i solen kändes rätt ok efteråt
1500 mc?? Vad har jag missat nu då?
===
===
Det har blivit dåligt med mil senaste veckorna, ska bli bättring! Håller på att avsluta en husförsäljning, mycket tid försvinner....Men om ett par veckor ska det bli en 200milatur, siktar på att runda landskapet där de har det räligt och sedan ev öland/gotland.....råkade visst sammanfalla med Lelleveckan, får se vilken hemlängtan man har innan man kommit så långt....Nya tätningar i framgaffeln, tidigare ägare hade vänt dem fel....Så nu ska det även bli knix på kristinehamnsbanan inom kort.
Blev en tur på favoritvägen igår, norska väg 21 från skotterud mot Björkelangen/oslo, helt ljuvligt! Värmen kom ju som en chock, vid 8tiden igårkväll svalkade det knappt.