HondaVFR skrev:Honda CBX 1000 sound med speciellt 6-1 slår det mesta (t.o.m. VFR)
Tveksamt. Speciellt jmfm en VFR och ett marginellt öppnare slipon!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
min jobbarkompis håller på att renovera sin cbx motor.... och jag har snart lyckats övertala honom att investera i 6 rörs "dämpning", så förhoppningsvis så får jag höra en sjunga på riktigt och inte bara i mitt headset
Jimmy.S skrev:min jobbarkompis håller på att renovera sin cbx motor.... och jag har snart lyckats övertala honom att investera i 6 rörs "dämpning", så förhoppningsvis så får jag höra en sjunga på riktigt och inte bara i mitt headset
Inte billigt att renovera en sån motor !
Beroende på omfattningen förstås
Jimmy.S skrev:min jobbarkompis håller på att renovera sin cbx motor.... och jag har snart lyckats övertala honom att investera i 6 rörs "dämpning", så förhoppningsvis så får jag höra en sjunga på riktigt och inte bara i mitt headset
nja vet inte riktigt vad det var som hände men det är nån bussning eller packning som börjar läcka olja på dessa, och den är inpressad från insidan av motorn och utåt så du måste dela på det mesta för att komma åt, för några veckor sen så bytte vi kolvringar på den största bekymmret är att få tag i delar då dom inte tillverkas längre, men tydligen så har nån person i Holland? börjat nytillverka vissa delar i mindre upplagor som brukar gå sönder på gamla rariteter så därigenom har han lyckats få tag i lite grejer... sen var det någonting mer han skulle byta nu innan slutlig ihopskruvning, det är några månader hit o dit på beställningarna... han har hållt på i några år att beställa delar nu
Tänk om han skulle råka ut för ett sådant skott som på filmen, undrar om inte hjärtat brister på den gamle gubben då
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyrannosaurus skrev:Åså slutet... "More Harleys, oh-o more Harleys"
"...oooh, and a bicycle... <skrock, skrock>" 8-D
===
===