blacken skrev:Fast riktigt så fort körde man inte, GT 550 var inte så snabb, annat än i axet.
Och hade f.ö. inte väghållning för det heller. Hade man försökt sig på såna övningar med en dylik hoj på den tiden eller för den delen med en Z500, CB750, Z900 eller nåt liknande så hade man garanterat wobblat av i första kurvan
Jag hade nyligen en diskussion med en polare om den aktuella statistiken bl.a. med att ett antal har gått åt på Bulten i år. Förr var det väghållningen, nedläggningsvinklar mm. som satte gränsen. Tog man i för mycket så skrapade allt och wobbel var vardagsmat så till den grad att Wheeler Dealer tog fram klistermärken med texten "våga wobbla" och "wobbla är skönt"
När folk kör av idag så beror det inte på hojarna för dagens hojar har inga begränsningar. Det är raketer med motor, väghållning, fjädring, däck och bromsar i överflöd. Så när folk kör av idag beror det oftast på förarmiss eller olja på vägen och då hamnar man långt ute i spenaten och det tar inte stopp förrän i ett träd eller nåt och då är det kört.
Eller som det heter: "Det är inte farten, utan de snabba stoppen".
blacken skrev:Antar att man skulle behöva "rosta av" sig lite..
https://www.youtube.com/watch?v=bCbnUlGn0Lg 
Skulle man försöka sig på ett dylikt stunt i dagens läge så bröt man bägge lårbenshalsarna på fjörton ställen, minst!..
De där gubbarna är hel osannolika. Det är väl japanska poliser som håller på sådär. Jag tror inte att man skulle riskera att bryta några lårbenshalsar för det är ju rätt låga farter, däremot skulle man nog jorda hojen ganska omgående

Tvivlar på att ens Adrian skulle klara det trots att han är SMC-instruktör
