Donner skrev:Allt detta kan jag ta då jag behöver sitta lite mer upp vid längre turer, handlederna pallar inte annars.
Varför känns det som att viffer-kollektivet börjar bli lite till åren?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Donner skrev:Allt detta kan jag ta då jag behöver sitta lite mer upp vid längre turer, handlederna pallar inte annars.
Varför känns det som att viffer-kollektivet börjar bli lite till åren?
Det är bara inbillning
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tyvärr sliter yrket på lederna och tackar man nej till dagsturer så är det ju dags att ändra på det....man vill ju inte sitta på hemmet och ångra en massa saker
Nu har (h)jultomten varit här(tidigt jag vet), han kom från Italien denna gången och lämnade av ett trevligt paket med två st fina dämpare i. Efter teststart utan db-killer kan jag säga att dom låter riktigt gott
Har GPR på viffern också
Bilagor
2015-06-10 19.33.24.jpg (144.85 KiB) Visad 11603 gånger
Tankväskan köpte jag för nån månad sen då behovet var akut.
Packrullen alldeles nyss från en tysk Ebay-shop.
Bilagor
LUPA-003-M_001.jpg (67.36 KiB) Visad 11576 gånger
Luggage-Sandstorm-2S-Side.jpg (106.16 KiB) Visad 11576 gånger
===
Idag kom jag hem med 2 nya bromsskivor (och en ny vinyl och en ny skivback) så jag hoppas hinna byta dem i helgen. Hutlöst dyrt men de är iallafall raka.
Conseal skrev:Idag kom jag hem med 2 nya bromsskivor (och en ny vinyl och en ny skivback) så jag hoppas hinna byta dem i helgen. Hutlöst dyrt men de är iallafall raka.
En sån där gul drickaback?
Bilagor
205821040_24b817c5-97f0-4a53-b535-a3674f3ad073.jpg (37.61 KiB) Visad 11557 gånger
===
329780-google-chromecast.jpg (22.72 KiB) Visad 11557 gånger
Tröttnade på att spela en enda jala skiva i DVD:n för barnen. Det var Dinosaurietåget som var droppen som knäckte kamelens rygg eller hur det nu var. De där Dino-skivorna är ju krypterade och brända på ett sätt som inte går att rippa med Makemkv tex.
Lösningen var en Chromecast vilken jag köpte idag så fort Media Markt öppnade. Tog med äldstingen. Väl hemma pluggade jag in manicken och installerade SVT Play-appen på min och fruns telefoner och körde på. Inget mer skivskyfflande.
Ikväll ska mamma och pappa undersöka Netflix gratismånad och se om det är nåt att ha och spela via Chromecast-dongeln.
===
Conseal skrev:Idag kom jag hem med 2 nya bromsskivor (och en ny vinyl och en ny skivback) så jag hoppas hinna byta dem i helgen. Hutlöst dyrt men de är iallafall raka.
En sån där gul drickaback?
Drickabackarna var tyvärr slut just nu men en annan variant som ikea hade tidigare och som också funkar bra.
adrian_vg skrev:Tröttnade på att spela en enda jala skiva i DVD:n för barnen. Det var Dinosaurietåget som var droppen som knäckte kamelens rygg eller hur det nu var.
[...]
Ikväll ska mamma och pappa undersöka Netflix gratismånad och se om det är nåt att ha och spela via Chromecast-dongeln.
Filmer kan man se helt gratis på nätet utan dyra abonnemang och donglar. Det är bara att söka på "gratis film" eller "free movies" så får du upp Sweflix mm.
adrian_vg skrev:Tröttnade på att spela en enda jala skiva i DVD:n för barnen. Det var Dinosaurietåget som var droppen som knäckte kamelens rygg eller hur det nu var.
[...]
Filmer kan man se helt gratis på nätet utan dyra abonnemang och donglar. Det är bara att söka på "gratis film" eller "free movies" så får du upp Sweflix mm.
Det är inte det jag är ute efter (och heller inget jag vill lära barnen, de har öron stora som rabarberblad att snappa upp saker med och som de helst inte ska höra...), utan möjligheten att få upp filmen på vardagsrumsteven från mobilen eller plattan. Har ingen smartteve och vill inte ha en dator i vardagsrummet heller. För många pilliga fingrar. Ingen hylla är hög nog...
Min vanliga strömmare (Dune HD TV303D) fixar inte Netflix och andra kända medialeverantörer, utan bara ryska ställen.
===