Jag har en liten mikrostereo med ipaddocka på jobbet. Igår hängde den sig och gick inte att stänga av. Jag drog sladden och satte i den igen och då gick den inte att starta. Läste i manualen och såg att man kunde dra sladden och vänta en halvtimma innan man satte i sladden igen. Jag lät den vara över natten och i morse funkade den fint. Hur hänger det ihop, vad är det som händer under den där halvtimmen som inte händer på 30 sekunder?
Rydh skrev:Jag har en liten mikrostereo med ipaddocka på jobbet. Igår hängde den sig och gick inte att stänga av. Jag drog sladden och satte i den igen och då gick den inte att starta. Läste i manualen och såg att man kunde dra sladden och vänta en halvtimma innan man satte i sladden igen. Jag lät den vara över natten och i morse funkade den fint. Hur hänger det ihop, vad är det som händer under den där halvtimmen som inte händer på 30 sekunder?
Nätagget hinner svalna?
Håll ett öga på den innan den börjar brinna, kanske.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Rydh skrev:Jag har en liten mikrostereo med ipaddocka på jobbet. Igår hängde den sig och gick inte att stänga av. Jag drog sladden och satte i den igen och då gick den inte att starta. Läste i manualen och såg att man kunde dra sladden och vänta en halvtimma innan man satte i sladden igen. Jag lät den vara över natten och i morse funkade den fint. Hur hänger det ihop, vad är det som händer under den där halvtimmen som inte händer på 30 sekunder?
En hårdare reset eller omstart. När du drar strömmen en kort stund stänger den sannolikt inte ned sig, för att inte tappa inställningar eller göra att det tar längre tid att starta. Det gör också att någon process förmodligen hängde i något ogynnsamt läge. När man låter strömmen vara borta en längre stund startar den om från början, kanske från fabriksinställningar, och problemet är borta.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
Bliver inget mera mc åkande detta år förmodligen. Behöver ta itu med ryggen igen efter att ha röntgat den.
40 graders krökning i ländryggen.
Blir mkt att cykla o simma framöver.
===
Seth skrev:Bliver inget mera mc åkande detta år förmodligen. Behöver ta itu med ryggen igen efter att ha röntgat den.
40 graders krökning i ländryggen.
Blir mkt att cykla o simma framöver.
Scolios?
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02