tersan skrev:Bortsett från att strömtjuvar är fula och ett bra tecken på att en okunnig varit i farten, så har de oftast dålig kontakt redan från början. Med åren blir det ännu sämre... dessutom gör man åverkan på ursprungskabeln. Det är ju inte alltid så att kretsen man kopplar in sig på är dimensionerad för fler förbrukare heller...
Strömtjuvarna syns inte under kåpan, och skönheten sitter i betraktarens öga.
I Pdoilerfallet rekommenderades det specifikt att man skulle koppla upp sig på baklampan. Jag tror inte belastningen är något problem. Tror 7W nämndes i sammanhanget när pumpen är i drift.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
HondaHasse skrev:Mycket bra tips! Undrar hur mycket värme det tål, finns ju en del motordetaljer som är blanka också...
Nåt i den här stilen
Vad farao är det där? Hittade något som heter F6B på Honda MC under kategorin Custom.
Då är frågan:
1. Är det någon slags ny variant på Valkyrie? (kallades F6C [Flat Six Custom] i Europa)
2. Är det någon slags ny variant på Rune?
3. Men om det är produktionsvarianten av EVO6 (scrolla ner lite) så är det en STOR besvikelse!
Vilken av dom vill du modifiera din V(FR) till? Framgår inte riktigt
T.
Ja jag vet, men det var Hasse som började
EVO6 skulle jag iofs kunna tänka mig, men varför dom lyckats få till kedjedrift på en längdställd motor övergår min fattningsförmåga. Förvisso kan ha en vinkelväxel typ som på min eller VFR1200, men jag har aldrig sett det åt andra hållet.
Stömtjuvar är kanske inte första valet på min hoj utan jag gör som Honda själva gör, vfr 800 kabelstam är lödade skarvar med krympslang och åldersbeständig tejp, jag har i och för sig skippat tejpen men alltid dubbla lager krympslang utan på lödningen ,blir en beständig och säker kontakt, och ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny
wargen skrev:ingen kabel får klippas efter lödning för då öppnar man för oxid angrepp på kopparen. Med vänlig hälsning, jonny
Så sant så sant. Tänk om alla tänkte likadant då skulle el-felen minskas drastiskt
+1
Fast man kanske också ska nämna att om man inte är duktig med lödkolven är det bättre att låta bli... det är lättare att lyckas med pressade kabelskor och krympslang. Kabelskor och 39.90-kronorstång från B-tema är dock inte att rekommendera...
nej, jag är ingen elexpert. Men jag har genom åren fått alldeles för många gråa hår av att reda ut tidigare ägares elexperiment på mina fordon. Därav rätt bestämda åsikter om mer eller mindre lämpliga verktyg och arbetssätt...
Jag vill ha ett slip-on! Är det någon som har ett över till en VFR RC36-2 (94-97) för en rimlig penning så är jag intresserad. Det sitter ett på ett grönt exemplar i min närhet, men det lär väl inte vara till salu va?
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
Ajax skrev:Jag vill ha ett slip-on! Är det någon som har ett över till en VFR RC36-2 (94-97) för en rimlig penning så är jag intresserad. Det sitter ett på ett grönt exemplar i min närhet, men det lär väl inte vara till salu va?
Dröm på ponken min, grönviffern är inte redo att skrotas än.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Sådär, nu har det modifierats lite! Åttaekrade fälgen har lackats vit, skots med däck och monterats på hojen. Tycker själv att resultatet blev kanonbra. Fälgens form och färg gör linjespelet mycket snyggare på generation 4.
Den främre fälgen ska också lackas, vill helst dock hitta en begagnad att lack om. Så länge tror jag att det får bli vita fälgstripes fram.
DevilsChild skrev:Så länge tror jag att det får bli vita fälgstripes fram.
Hej.
Det finns ett alternativ om man inte vill förstöra sin org fälg, som jag funderade på innan jag hittade en extra fälg. http://performix.se/plasti-dip?product_id=68
Går bra att dra bort när man ångrar sig.
T.
Snygg fälg!
Varför Honda valde bort den till senare generationer kommer jag aldrig att förstå...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!