Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Då ska man alltså skämmas för sina triviala tråkiga slangar med rostfritt nät utanpå..
Kör man den diskreta stilen går dina slangar hem också!
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Då ska man alltså skämmas för sina triviala tråkiga slangar med rostfritt nät utanpå..
Kör man den diskreta stilen går dina slangar hem också!
Stålomspunna slangar är alltid bra oavsett färg, men det var nog första gången jag har sett pippigula dito som dessutom förstärks av att det blir extra många slangar med D-CBS-systemet.
Själv hade jag bara fem totalt, och det blev en mindre (fyra numera) när jag tog bort splittern fram och ersatte dom med två hellånga, buhu
Tyrannosaurus skrev:Stålomspunna slangar är alltid bra oavsett färg, men det var nog första gången jag har sett pippigula dito som dessutom förstärks av att det blir extra många slangar med D-CBS-systemet.
Guldfärgade om jag får be.
===
Tyrannosaurus skrev:Stålomspunna slangar är alltid bra oavsett färg, men det var nog första gången jag har sett pippigula dito som dessutom förstärks av att det blir extra många slangar med D-CBS-systemet.
Några dar med viffern denna säsong och nacke och rygg får lida pin. Kommer att ta ett litet tag tills viffermusklerna stärkts upp lite...
===
Ser från fönstret att vägen är torr, om än grusig, så på med skinnstället och förberedd att ta viffern till jobbet "som vanligt" den senaste veckan.
I sekunden jag kliver ut genom dörren börjar snön vräka ner... Bara att ta fram fram kvadden igen. Efter en stunds kickande startar härket. Tur att den har kick, för batteriet är stendött efter en dryg veckas stillestånd. I första korsningen far bakdelen ut - det är halt som fan! Lika bra att viffern fick stå hemma.
Skinnställ och mesig 150cc kvadd - det blir inte tuffare än så på Uppsalas gator.
===
Kallt i morse. Sporrad av Conseals pendlande, tog jag viffern trots sex minusgrader. Funkade, men diverse frusna fläckar på vägen var spännande... Vifferkåpan skyddar händerna bra. Behövde inte ens ha handtagsvärmarna på!
Och så upptäckte jag att Sulas nog pillat på mer el än blinkerserna, eftersom instrumentbelysningen blinkar när jag gör fullt styrutslag åt höger...
===
adrian_vg skrev:Och så upptäckte jag att Sulas nog pillat på mer el än blinkerserna, eftersom instrumentbelysningen blinkar när jag gör fullt styrutslag åt höger...
Det låter mer som glapp i kabeln mellan ram och gaffel...
Kan ha varit på G länge men när någon börjar vikaundan och flytta kablar och allamänt pilla med dem så brister sista kardelen - och ditt resultat uppstår...
Lycka till med att hitta felet. Intermittenta fel är ju vanligen en baggis..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
adrian_vg skrev:Och så upptäckte jag att Sulas nog pillat på mer el än blinkerserna, eftersom instrumentbelysningen blinkar när jag gör fullt styrutslag åt höger...
Det låter mer som glapp i kabeln mellan ram och gaffel...
Kan ha varit på G länge men när någon börjar vikaundan och flytta kablar och allamänt pilla med dem så brister sista kardelen - och ditt resultat uppstår...
Lycka till med att hitta felet. Intermittenta fel är ju vanligen en baggis..
Instrumenten sitter still, inget som böjs fram och tillbaka, kablarna följer kåpan. Gissar på glapp i nån kontakt. Får ta och kolla det när det blir varmare, måste ändå fixa larmdioden som inte blinkar längre...
===
adrian_vg skrev:Instrumenten sitter still, inget som böjs fram och tillbaka, kablarna följer kåpan. Gissar på glapp i nån kontakt. Får ta och kolla det när det blir varmare, måste ändå fixa larmdioden som inte blinkar längre...
OK, ryck-och-slit-metoden alltså..
Kontaktdon är inom min yrkesspecialitet och det som används på hojar är definitivt inte av mil-specad sort...
Efter nåt tiotal in-urdragningar uppfyller de nog knappast sin ursprungliga spec längre.
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
StigH skrev:OK, ryck-och-slit-metoden alltså..
Kontaktdon är inom min yrkesspecialitet och det som används på hojar är definitivt inte av mil-specad sort...
Efter nåt tiotal in-urdragningar uppfyller de nog knappast sin ursprungliga spec längre.
Typ. Jag märkte det när jag skulle byta originalbaklampan till en LED-dito. Kvalisorten på kontakterna är väl inte kanske inte helt sån att de räcker för ständig i- och urkoppling. Inte för att man gör det så ofta kanske, men den de borde väl hålla för lite handhavande...
===
adrian_vg skrev:Kallt i morse. Sporrad av Conseals pendlande, tog jag viffern trots sex minusgrader. Funkade, men diverse frusna fläckar på vägen var spännande... Vifferkåpan skyddar händerna bra. Behövde inte ens ha handtagsvärmarna på!
På väg att ta min till jobbet i morse men efter promenaden med hunden i -4 grader så blev det tyvärr bilen. Men till helgen blir det åka igen