Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Den KAN gå snålare och man får en jämnare gång och goare jämnare drag vid acc.
Den KAN gå snålare och man får en jämnare gång och goare jämnare drag vid acc.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Verkar ha missat det. Vad har Shell gjort med sin V-power då?snowman skrev:98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Läste att de sänkt oktantalet och haft i nått annat medel, ska se om jag kan hitta vart jag läst det.adrian_vg skrev:Verkar ha missat det. Vad har Shell gjort med sin V-power då?snowman skrev:98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
har sett det med. 98+ oktan inkl ca 5% etanol
http://www.motorforum.nu/showthread.php ... -juni-2011
http://www.st1.se/st1/main.nsf/pages/V_Power?open
http://www.motorforum.nu/showthread.php ... -juni-2011
http://www.st1.se/st1/main.nsf/pages/V_Power?open
"Bättre än HD"
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Nu är den ditsatt:
Power Commanders Autotune
konfigurerad efter http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... 04-vfr800/
Nu återstår det att se vad som händer.
Test i morgon.
Power Commanders Autotune
konfigurerad efter http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... 04-vfr800/
Nu återstår det att se vad som händer.
Test i morgon.
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Hur har testet gått?????
Jag väntar med spänning!!!
Går ju själv i funderingarnas värld om jag ska skaffa en sådan.
Jag väntar med spänning!!!
Går ju själv i funderingarnas värld om jag ska skaffa en sådan.
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Jag vet inte riktigt.
Vid nästa körning så ska jag kasta i en "anpassad mapp" för 2006-2008. Den mapp som jag har i nu var tydligen för en 2004 och då skiljer vtec ingången.
Så mer "testing" är på G.
Men jag tycker ändå att den går bättre på något vis.
Några som har satt autotunen på hojen snackar om att de sparat soppa så gör det det så ska den väll komma att snart sparat in sig själv.
Vid nästa körning så ska jag kasta i en "anpassad mapp" för 2006-2008. Den mapp som jag har i nu var tydligen för en 2004 och då skiljer vtec ingången.
Så mer "testing" är på G.
Men jag tycker ändå att den går bättre på något vis.
Några som har satt autotunen på hojen snackar om att de sparat soppa så gör det det så ska den väll komma att snart sparat in sig själv.
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Maciver skrev:Jag vet inte riktigt.
Vid nästa körning så ska jag kasta i en "anpassad mapp" för 2006-2008. Den mapp som jag har i nu var tydligen för en 2004 och då skiljer vtec ingången.
Så mer "testing" är på G.
Men jag tycker ändå att den går bättre på något vis.
Några som har satt autotunen på hojen snackar om att de sparat soppa så gör det det så ska den väll komma att snart sparat in sig själv.
Skiter i soppan, bara den går bra!!!!
Kanske blir till att införskaffa en sådan i alla fall......
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2140
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Gratulerar på bemärkelsedagen!
Tommy.
Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Grattis Mathias
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
CBF1000A brukshojen *SÅLD*
Kör husbil numera
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Grattis!
Du börja komma ikapp.....
/Råttis
Du börja komma ikapp.....
/Råttis
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Grattis i efterskott. På fejjan har du redan blivit grattad.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Tackar, jo det var en del på fejjan.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Tvivlar faktiskt på att det gör någon som helst skillnad att köra högoktan i en motor som inte är optimerad för högoktan.snowman skrev:98 oktan är ju att föredra. Nu ska man ju hålla sig till Statoil för bästa bensin sedan de gjort om V-Power på Shell!
Den KAN gå snålare och man får en jämnare gång och goare jämnare drag vid acc.
I min bilen står det att högoktan rekommenderas, men den funkar på 95, men då ställer knacksensorn ner effekten lite och den drar en aning mer soppa. Men som sagt, den är byggd för 98 eller mer, nästan alla Honda hojar är byggda för 91 eller 93 oktan.
Däremot skadar det inte att nån gång ibland slå i lite Injectorcleaner eller TriPak http://www.tripak.se som även är en oktanbooster (inte blyersättning).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Re: Macivers resa mot ett ännu bättre hojägande.
Ingen bra idè i längden, större partiklar i såsen tenderar bara i att bränslefiltren snabbare beckas igen, har jag märkt..Skiter i soppan
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02