Däcktryck, är det varm eller kalltryck?

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
riktigadavid
Medlem
Inlägg: 126
Blev medlem: fre maj 13, 2011 19:41
Ort: Stockholm

Däcktryck, är det varm eller kalltryck?

#1 Inlägg av riktigadavid »

Det ska enligt honda vara 2.5 repsketive 2.9kPa i mina däck. Men är det varmtryck eller kalltryck?
Honda VFR 750F -87

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Däcktryck, är det varm eller kalltryck?

#2 Inlägg av adrian_vg »

riktigadavid skrev:Det ska enligt honda vara 2.5 repsketive 2.9kPa i mina däck. Men är det varmtryck eller kalltryck?
Alltid kallt.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
riktigadavid
Medlem
Inlägg: 126
Blev medlem: fre maj 13, 2011 19:41
Ort: Stockholm

Re: Däcktryck, är det varm eller kalltryck?

#3 Inlägg av riktigadavid »

Okej. Tack då vet jag!
Honda VFR 750F -87

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Däcktryck, är det varm eller kalltryck?

#4 Inlägg av adrian_vg »

riktigadavid skrev:Okej. Tack då vet jag!
Ingen orsak. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Skriv svar