Off-topictråden del 6

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

Re: Off-topictråden del 6

#631 Inlägg av tersan »

HandLegger skrev:Jag försökte bryta sporthojsåkandet för några år sedan genom att köpa en gl1500 (med farthållare).
Jag sålde den efter att ha kommit på mig själv ligga på motorväg i omkörningsfilen med farthållaren på.
Under den (faktiskt behagliga färden) satt jag med armarna i kors och åkte (EJ körde) samtidigt som jag
tittade in i alla bilar jag körde om. Det var INTE MC-åkning.
:D Kommentarer är egentligen överflödiga... men ändå: för mig är en Guldvinge ungefär som att montera vindskydd i en öppen bil. :wink:
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
HondaVFR
Medlem

#632 Inlägg av HondaVFR »

tersan skrev:
HandLegger skrev:Jag försökte bryta sporthojsåkandet för några år sedan genom att köpa en gl1500 (med farthållare).
Jag sålde den efter att ha kommit på mig själv ligga på motorväg i omkörningsfilen med farthållaren på.
Under den (faktiskt behagliga färden) satt jag med armarna i kors och åkte (EJ körde) samtidigt som jag
tittade in i alla bilar jag körde om. Det var INTE MC-åkning.
:D Kommentarer är egentligen överflödiga... men ändå: för mig är en Guldvinge ungefär som att montera vindskydd i en öppen bil. :wink:
Håller med ........... Goldwing mer bil än MC :?
Honda VFR750F 1989 (RC24) svart
Honda VT1100 C3 1998 (SC39) grön/creme metallic

"Framgång består till 99% av misslyckanden"
( Soichiro Honda )

Användarvisningsbild
Blåviffer
Medlem

#633 Inlägg av Blåviffer »

Är normalt sett ingen fartgalning men när en hejdundrande åskskur försökte flankera mig på E4 gick det undan :-) Vid tankstoppet i Ödeshög såg jag att det var helsvart bakom mig där jag passerat för nån minut sen. *Puh*. Ok, det är väl inte hela världen att bli blöt men åskregn på motorväg är inte kul. Blev en lugnare fortsättning sen. Trevligt att hojen trots de stora och ganska tungt lastad väskorna var helt stabil i alla hastigheter jag nånsin kommer vilja köra i :tummenupp
Yamaha XT1200Z Super Teneré -11
Honda VFR 800Fi -00 // Inbytt

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#634 Inlägg av blacken »

Fy faan, säger jag vilka """"" det finns i vårat land. och det jävligaste är att man är tvungen att avlöna """" med sina skattepengar. Djävla dålig stil av länsman. Men, men vad kan man begära av dom?..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13286779.ab
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#635 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Fy faan, säger jag vilka """"" det finns i vårat land. och det jävligaste är att man är tvungen att avlöna """" med sina skattepengar. Djävla dålig stil av länsman. Men, men vad kan man begära av dom?..

Boo-hoo... Släpper man lös sin katt får man skylla sig själv. Ägarna får ingen sympati från mig...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#636 Inlägg av adrian_vg »

===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#637 Inlägg av blacken »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Fy faan, säger jag vilka """"" det finns i vårat land. och det jävligaste är att man är tvungen att avlöna """" med sina skattepengar. Djävla dålig stil av länsman. Men, men vad kan man begära av dom?..

Boo-hoo... Släpper man lös sin katt får man skylla sig själv. Ägarna får ingen sympati från mig...
Det hade jag inte heller väntat mig någon form av sympati ifrån individer som har ditt synsätt/inställning. Men det är dålig stil av länsman att göra så,ingen som helst diskution om den saken inte! Men vad är att vänta av dom hederlighet? ärlighet? rättvisa? :lol: :lol: Vad som stör en mest är att jag måste avlöna dylika individer med min skatt och att dom får bära vapen i samhället. Liasaom 4! "vuxna" individer för att fånga en 1 kilos katt! Jag allvarligt undrar hur man är funtad i skallen när man fattar ett dylikt beslut? något fel är det i vindlingarna odiskutabelt!.
En sådan individ skall icke få tillstånd att bära ett skarpladdat vapen helt enkelt, handlingen i sig bevisar det, bortom allt rimligt tvivel!. Att ytterligare avrätta kisse med ett vapen som är laddat med i Genevekonventionen och folkrätten FÖRBJUDEN! ammunition. Sedan så kan man allvarligt fundera på ifall dom hade rätt och aktorisering att avfyra ett skarpladdat vapen i tättbebyggt område, under dom omständigheterna, ganska så tveksamt enligt gällande lagstiftning ( i varje fall för vanliga medborgare). Men, men dom kommer undan med allt som vanligt..
Förståss en sak är lite underlig, tydligen så träffade dom kisse med ett skott, och det är att se som ett smärre "mirakel" i sammanhanget, med tanke på hur länsman överlag är mer än ursopiga på att hantera ett vapen..

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#638 Inlägg av blacken »

Är det någon som är sugen på att elda in till byn, och klippa en vurre?

http://tv.expressen.se/galna+klipp/1.24 ... akan-dodsk :lol: :lol:

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Kontakt:

#639 Inlägg av HondaHasse »

Jag gillar kryddad mat men jag tror jag avstår!!

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#640 Inlägg av blacken »

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13303418.ab Vad annat att säga än :claugh heja länsman, snyggt gjort, dom kanske ska ta upp körkunskap som krav för att bli antagen på polisskolan... :lol: :lol: Och att rubricera det som "krock med annat fordon"? :lol: Då kan man lugnt konstatera att dom inte vet hur ett "fordon" ser ut..

Akademikern
Medlem

#641 Inlägg av Akademikern »

Söndag. Nu håller jag helg.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#642 Inlägg av TG »

blacken skrev:
adrian_vg skrev:

Det hade jag inte heller väntat mig någon form av sympati ifrån individer som har ditt synsätt/inställning. Men det är dålig stil av länsman att göra så,ingen som helst diskution om den saken inte! Men vad är att vänta av dom hederlighet? ärlighet? rättvisa? :lol: :lol: Vad som stör en mest är att jag måste avlöna dylika individer med min skatt och att dom får bära vapen i samhället. Liasaom 4! "vuxna" individer för att fånga en 1 kilos katt! Jag allvarligt undrar hur man är funtad i skallen när man fattar ett dylikt beslut? något fel är det i vindlingarna odiskutabelt!.
En sådan individ skall icke få tillstånd att bära ett skarpladdat vapen helt enkelt, handlingen i sig bevisar det, bortom allt rimligt tvivel!. Att ytterligare avrätta kisse med ett vapen som är laddat med i Genevekonventionen och folkrätten FÖRBJUDEN! ammunition. Sedan så kan man allvarligt fundera på ifall dom hade rätt och aktorisering att avfyra ett skarpladdat vapen i tättbebyggt område, under dom omständigheterna, ganska så tveksamt enligt gällande lagstiftning ( i varje fall för vanliga medborgare). Men, men dom kommer undan med allt som vanligt..
Förståss en sak är lite underlig, tydligen så träffade dom kisse med ett skott, och det är att se som ett smärre "mirakel" i sammanhanget, med tanke på hur länsman överlag är mer än ursopiga på att hantera ett vapen..

Tyvärr Blacken så är även jag på motsatt sida... En katt som saknar märkning och dessutom biter en människa skall avlivas...

Om vi vänder lite på det, om det varit en pitbull som sprang lös (samma lag gäller för hundar och katters lösspringande, hund och kattlagen vill jag minnas att den heter) och bet någon, ägarna gick ej att finna så skulle den ju också ha avlivats (eller?). en katt som kan anses vara förvildad, alltså ingen synlig märkning typ halsband, får (och bör) skjutas av jakträttsinnehavaren, detta har denne rätt till enligt jaktförordningen.
att en katt tillåts springa lös i naturen under denna del av året, då alla andra arter ynglar av sig, är precis lika olagligt som att en hund gör det...

Och som ni kanske gissat - jag är ingen kattmänniska ;)
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#643 Inlägg av blacken »

Tyvärr Blacken så är även jag på motsatt sida... En katt som saknar märkning och dessutom biter en människa skall avlivas...

Om vi vänder lite på det, om det varit en pitbull som sprang lös (samma lag gäller för hundar och katters lösspringande, hund och kattlagen vill jag minnas att den heter) och bet någon, ägarna gick ej att finna så skulle den ju också ha avlivats (eller?). en katt som kan anses vara förvildad, alltså ingen synlig märkning typ halsband, får (och bör) skjutas av jakträttsinnehavaren, detta har denne rätt till enligt jaktförordningen.
att en katt tillåts springa lös i naturen under denna del av året, då alla andra arter ynglar av sig, är precis lika olagligt som att en hund gör det...

Och som ni kanske gissat - jag är ingen kattmänniska ;)

Häää det gör inget, du som alla andra (någorlunda) civiliserade har rätt till en åsikt eller hur?
Men du missar det väsentliga i det, typ heder, moral, empati, i stort sett "rätt och fel" Liasom individer som använder sig felaktig av sitt tjänstevapen bara för att vara ball, skall ICKE få tillstånd att inneha vapen, ej heller är dom lämpliga att tjänstgöra som länsman! Den individen som gjorde som han gjorde har inte alla hästarna i stallet odiskutabelt, ska en sådan individ anförtros ansvaret för min säkerhet? eller vara tillräckligt hederlig och kompetent att kunna anförtros ansvaret mina ägodelar? Skulle inte tro det..

Och till syvende och sist när alla katter, hundar, grävlingar,vargar, björnar, vildsvin,.mm,mm har skjutits bort, vars ska det då pangas på för alla smurfskallar med ett legalt jaktvapen?, fattiga? pundare? uteliggare? dom med för låg inkomst? förtidspensionärer?
Samt har du även tänkt på att katt är den bästa medicinen för många människor? visste du om att en katt är det bästa för en hjärtsjuk människa, VETENSKAPLIGT BEVISAT! Och avslutar med det berömda och väldigt sanna Kinesiska ordstävet. "Den som hatar katter, var en råtta i ett tidigare liv".. :)
(samma lag gäller för hundar och katters lösspringande, hund och kattlagen vill jag minnas att den heter)
Och vill även väldigt försynt att kisse är undantaget ifrån den gängse djurhållningslagen visste du inte om det heller?

biter en människa skall avlivas...
Vadå biter? är du helt säker på din ska? vet du ens ett smack om hur katter och andra djur fungerar? Du/dom har bara kärringens utsago på det, men eftersom kärringen var hel och inte behövde uppsöka sjukhus, så har hon antingen inbillat sig eller så ljuger kärringen så att det slår blåa eldslågor om snuset på henne!

en katt som kan anses vara förvildad, alltså ingen synlig märkning typ halsband, får (och bör) skjutas av jakträttsinnehavaren,
EN länsman under tjänsteutövning kan aldrig i helvetet vara jämställd eller agera som jakträttsinnehavare, defenetivt, inte inne i ett tättbebyggt KOMMUNALT ÄGT område!! visste du inte om det heller?.

BTW: det krävdes 4 länsman för att fånga en 1 kilos kisse. Anser du det vara rimligt? är det troligt att dylika tjänstemän är kapabla till sin uppgift? nämligen att skydda folk och fä mot "buset" :lol: :lol: Faan min morsa skulle klara av det bättre än dom, och hon är död.

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#644 Inlägg av tersan »

blacken skrev:en hel del...
Lugn o fin nu, Blacken... TG är förvisso dåligt uppdaterad på aktuell lagstiftning, och blandar tyckande och fakta lite olyckligt... men jag tror att även han håller med om att det är ganska klumpigt skött av polisen.

Sen kan man ju undra vad som egentligen hänt: en katt biter inte hur som helst, och man ringer inte SOS efter att ha blivit påhoppad av en katt... och inte f-n skickar man ut en hel patrull poliser för en liten (1,5 kg är en vääääldigt liten katt) katt?
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#645 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:Tyvärr Blacken så är även jag på motsatt sida... En katt som saknar märkning och dessutom biter en människa skall avlivas...
Hoppsan...! Lite medhåll från oväntat håll. ;*)
===

Låst