Olika mappar finns ju på Power Commanders hemsida att ladda hem beroende på hur man har hojen bestyckad.
Så nu ger vi oss av ut i garaget:

Nu är vi klara för lite seriöst meckande.
PC:n är programmerad, grejerna på bordet och vätskor till husse.
Vi börjar med att öppna en pilsner och funderar på hur vi ska lägga upp det hela.

Plocka bort sidokåporna och lyft tanken i framkant.
Vem fan förresten har hittat på de där jävla clipsen som sitter underst på kåporna.
Jag har nog aldrig lyckats med att plocka ut ett sådant helt någon gång, denna gången är inget undantag.

Här bakom kåpan ska PC:n sitta.
Hmm...det är ju där jag har verktygen, får väl flytta dom till andra sidan, men där ligger ju insatserna till piporna.
Ja ja vi får kolla upp det senare var insatserna ska vara.
Lägg ner PC:n och dra ut kablarna, de två kontaktstyckena ner på höger sida och minnuskabeln till batteriet.

Koppla in minuskabeln på batteriets minuspol.

Leta reda på kontaktstycket som ni ska ta isär och montera på PC:n. Sitter lite dolt mellan ramen och motorn.
När man väl hittat den ska man ta isär den.
Jag som knappt klarat av att öppna en modern plastförpackning utan att ta till svordomar och knivar/saxar får naturligtvis omedelbart problem med detta moment. Hur jag än gör får jag inte isär skiten.
Nåväl, en pilsner till och lite lugn och ro innan vi försöker igen skadar inte.
Just då kommer frugan in i garaget och undrar hur det går och jag talar om med väl valda ord vad jag tycker om Hondas elsystem och kontaktstycken och alla andra plastförpackningar som skulle förbjudas globalt för att bespara människor som mig mental kolaps och andra mörka tankar.
-Är det den här du ska ta isär, frågar frugan och tar isär den efter att ha tittat på den i cirka 5 sekunder.
Frugan förpassas vänligen, men bestämt ut ur garaget och ny pilsner öppnas för att fundera på livets orättvisor.

Att sätta ihop kontaktstyckena klarade till och med jag av.
Det var lite trångt att klämma ner dom dit dom skulle, men det fungerade efter lite pill.
Nu är vi klara på denna sidan, så vi går över till den andra sidan.
På vägen till andra sidan passerar vi bänken och då passar det bra att ta en vätskepaus.

Här ska vi koppla in två stycken O2-sensorer.
Leta reda på de bägge kontaktstyckena och ta isär dom. Ja, här är det en annan typ av kontakter som jag naturligtvis får problem med att ta isär. Men aldrig att jag skulle gå in och hämta frugan, en bra karl reder sig själv.
När man tryckt på de bägge sensorerna så är man klar.
Nu är det bara att plocka ihop grejerna igen, sätta fast PC:n ordentligt med det medskickade kardborrebandet och ut och provköra.

Eller så kan man göra som jag.
Ställ hojen i garageporten och provstarta samtidigt som du förbannar dig själv att du hinkade i dig pilsner under tiden det tog att mecka ihop grejerna.
Nåväl, jag får väl provköra imorgon. Det är bättre att gå in och sätta sig och fira att man har en PC-bestyckad hoj.
Om man hoppar över alla ölen så tar det inte lång tid att göra detta, jag tror nog att alla kan göra det själva med hjälp av den medskickade instruktionen.
Det enda skruvandet är att ta bort kåporna och lyfta på tanken. Lätt som en plätt.
Skål!!!