http://www.aftonbladet.se/bil/mc/article12811184.ab
Moderator: adrian_vg
Händer mig dagligen ... och jag skämtar inte ens ....blacken skrev:Det kan vara bra att känna till, inför sommarens "exkursioner" på vägarna..![]()
Hände mig senast på väg hem idag. 8-/Conseal skrev:Händer mig dagligen ... och jag skämtar inte ens ....blacken skrev:Det kan vara bra att känna till, inför sommarens "exkursioner" på vägarna..![]()
Ett mycket och alltför vanligt fenomen. Bra att killen blev friad då det händer mer än få gånger att man måste gasa ifrån "bögar" som jag har börjat kalla dom eftersom dom verkar gilla att trycka folk i häcken.adrian_vg skrev:Hände mig senast på väg hem idag. 8-/Conseal skrev:Händer mig dagligen ... och jag skämtar inte ens ....blacken skrev:Det kan vara bra att känna till, inför sommarens "exkursioner" på vägarna..
Det har jag också märkt av, men när dom ser att man har "färger" på jackan eller har västen på sig, så dämpar dom sig, så snällt så..Ett mycket och alltför vanligt fenomen. Bra att killen blev friad då det händer mer än få gånger att man måste gasa ifrån "bögar" som jag har börjat kalla dom eftersom dom verkar gilla att trycka folk i häcken.
Sådant beteende är klart trafikfarligt speciellt för hojåkare. Jag har t.o.m. råkat ut för att follk har börjat jaga mig efter att han har uppfört sig illa och fått ett finger till svar. Då det finns vissa folkgrupper som inte tål att få fingret utan i ett sånt läge får mord i blicken. I ett sånt läge är man glad för att man har pulver och hoppas innerligt att komma ifatt en polis som man kan göra uppmärksam på vad som är på gång. Men tyvärr finns ju som bekant aldrig poliser när man behöver dom.
Men när man inte har behov av dom, då så kryllar det av dom i nejden..Men tyvärr finns ju som bekant aldrig poliser när man behöver dom.
Bra! Hehehe!blacken skrev:Det har jag också märkt av, men när dom ser att man har "färger" på jackan eller har västen på sig, så dämpar dom sig, så snällt så..Ett mycket och alltför vanligt fenomen. Bra att killen blev friad då det händer mer än få gånger att man måste gasa ifrån "bögar" som jag har börjat kalla dom eftersom dom verkar gilla att trycka folk i häcken.
Sådant beteende är klart trafikfarligt speciellt för hojåkare. Jag har t.o.m. råkat ut för att follk har börjat jaga mig efter att han har uppfört sig illa och fått ett finger till svar. Då det finns vissa folkgrupper som inte tål att få fingret utan i ett sånt läge får mord i blicken. I ett sånt läge är man glad för att man har pulver och hoppas innerligt att komma ifatt en polis som man kan göra uppmärksam på vad som är på gång. Men tyvärr finns ju som bekant aldrig poliser när man behöver dom.Speciellt när man har har åkt ifrån skjutbanan och haft pickan i hölster på höften, så är dom extra "hänsynsfulla" har jag märkt
Jag vet faktiskt inte om dom är värst. Det har varit både pursvenskar, invandrare, taxichaufförer och tjejer i en nercabbad BMW på Tranebergsbron som jag starkt misstänkte hade pudrat näsan med något vitt pulver. Hade jag inte haft så jävla ont i höften så hade jag stannat (mycket tät nästan stillastående trafik), klivit av, går fram, tagit bilnyckeln och kastat den över bron och åkt därifrån.Med med risk att skapa en debatt, jag tycker att dom som mestadels är provocerande i trafiken är invandrare med BMW, dvs dom som är absolutast aggressivast när dom ligger och trycker bakom. Även att dom gärna klämmer sig om på sidan om en, vid sväng eller korsningar och bryter in rakt framför näbben på en. Eller är man helt ute och simmar igen??
Tjaa, det förståss Fjollträsk har en sjysst blandning av hönsnötter i trafiken.Tyrannosaurus skrev:Bra! Hehehe!blacken skrev:Det har jag också märkt av, men när dom ser att man har "färger" på jackan eller har västen på sig, så dämpar dom sig, så snällt så..Ett mycket och alltför vanligt fenomen. Bra att killen blev friad då det händer mer än få gånger att man måste gasa ifrån "bögar" som jag har börjat kalla dom eftersom dom verkar gilla att trycka folk i häcken.
Sådant beteende är klart trafikfarligt speciellt för hojåkare. Jag har t.o.m. råkat ut för att follk har börjat jaga mig efter att han har uppfört sig illa och fått ett finger till svar. Då det finns vissa folkgrupper som inte tål att få fingret utan i ett sånt läge får mord i blicken. I ett sånt läge är man glad för att man har pulver och hoppas innerligt att komma ifatt en polis som man kan göra uppmärksam på vad som är på gång. Men tyvärr finns ju som bekant aldrig poliser när man behöver dom.Speciellt när man har har åkt ifrån skjutbanan och haft pickan i hölster på höften, så är dom extra "hänsynsfulla" har jag märkt
En annan rätt effekt grej kan vara höger tumme (pangknappen). Men jag brukar försöka undvika det numera efter att en gång nästa ha skjutit sönder förgasarna på en hoj.
Jag vet faktiskt inte om dom är värst. Det har varit både pursvenskar, invandrare, taxichaufförer och tjejer i en nercabbad BMW på Tranebergsbron som jag starkt misstänkte hade pudrat näsan med något vitt pulver. Hade jag inte haft så jävla ont i höften så hade jag stannat (mycket tät nästan stillastående trafik), klivit av, går fram, tagit bilnyckeln och kastat den över bron och åkt därifrån.Med med risk att skapa en debatt, jag tycker att dom som mestadels är provocerande i trafiken är invandrare med BMW, dvs dom som är absolutast aggressivast när dom ligger och trycker bakom. Även att dom gärna klämmer sig om på sidan om en, vid sväng eller korsningar och bryter in rakt framför näbben på en. Eller är man helt ute och simmar igen??
Dom hade kunnat sprattla bäst dom ville, vad ska dom göra mot en hojåkare i full utrustning som lutar sig in?
Dags att återuppliva "Var det du"-tråden? 8*)Seth skrev:såg 2 st hondor varav ena var en Grön 94-97a i lidk. någon här eller nån som kanske känner denna?
förmodligenadrian_vg skrev:Dags att återuppliva "Var det du"-tråden? 8*)Seth skrev:såg 2 st hondor varav ena var en Grön 94-97a i lidk. någon här eller nån som kanske känner denna?
Fick du nåt med posten eller?Seth skrev:förmodligenglömt bort den
uhm nup inte idag.adrian_vg skrev:Fick du nåt med posten eller?Seth skrev:förmodligenglömt bort den
Idag då?Seth skrev:uhm nup inte idag.adrian_vg skrev:Fick du nåt med posten eller?Seth skrev:förmodligenglömt bort den