Bränslemätaren visar för mycket
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bränslemätaren visar för mycket
Hej,
Har kört några dar sen jag tankade och nu har två pinnar slocknat från på mätarn. Normalt så slocknar den första pinnen nästan direkt när jag tankat och nästa strax efter.
Känns alltså som att mätarn nu visar för mycket.
Nån som har varit med om nåt liknande?
//Dan
VFR 2003
Har kört några dar sen jag tankade och nu har två pinnar slocknat från på mätarn. Normalt så slocknar den första pinnen nästan direkt när jag tankat och nästa strax efter.
Känns alltså som att mätarn nu visar för mycket.
Nån som har varit med om nåt liknande?
//Dan
VFR 2003
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vad Fransson sa!Fransson skrev:Kan det vara så att du tankat den stående på Centralstödet denna gång och normalt på sidostödet skiljer ett par liter nästan
Kör hellre efter trippen, nolla den ena vid varje tankning, den är säkrare än tankmätaren.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Jag började utan tankmätare också på min BMW R100RS för hundra år sen, och vanan sitter i, trots att jag numera välsignats med tankmätare. Behåll din gamla vana från Horneten.danlse skrev:Gjorde ju så i 6 år med min Hornet, en stor fördel nu är att jag slipper(Slapp) Det!

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Och har man ingen reserv och dålig koll så får man gå. Nej, jag har inte provat det än men däremot testat så att jag vet att när röda lampan lyser så har jag cirka 2 liter kvar.blacken skrev:Även om man misstänker att man har en tankmätare med grav spunk. Så har man ju alltid reserven att tillgå, den kan ju i allafall inte fallera för en.
VFR 750 F - Red racetouring edition - Michelin Pilot Power, Stålomspunnet, Pretech 6-kolvsok, Öhlins-dämpare, K&N -filter, NWS-hugger, Titax-grepp, Scott-oiler, handtagsvärme
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Jo, sista stapeln i tankmätaren blinkar när reserven är på.danlse skrev:Inte finns det väl reserv på en 2003a?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Precis .. men om mätaren inte funkar som den ska så har man ju inte samma koll som med en kran...adrian_vg skrev:Jo, sista stapeln i tankmätaren blinkar när reserven är på.danlse skrev:Inte finns det väl reserv på en 2003a?
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Nej om mätarn är opålitlig så funkar väl inte reserven heller eller har den en egen givare?
Kran känns ju säkrare på så sätt. Hände ju dock ibland att man fick stopp och då var det alltid spännande att se om man hade kommit ihåg och vrida tillbaks från reserv till normal efter förra stoppet eller om det verkligen var heltorrt i tanken..
Kran känns ju säkrare på så sätt. Hände ju dock ibland att man fick stopp och då var det alltid spännande att se om man hade kommit ihåg och vrida tillbaks från reserv till normal efter förra stoppet eller om det verkligen var heltorrt i tanken..
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Som sagt, använd trippen ist.danlse skrev:Nej om mätarn är opålitlig så funkar väl inte reserven heller eller har den en egen givare?
Kran känns ju säkrare på så sätt. Hände ju dock ibland att man fick stopp och då var det alltid spännande att se om man hade kommit ihåg och vrida tillbaks från reserv till normal efter förra stoppet eller om det verkligen var heltorrt i tanken..

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!