Gnälltajm...
Åkte hemåt från jobbet runt 19-tiden idag (serverproblem, fråga inte, var lagom mjuk i skallen efteråt...).
Såg ett halvdussin eller så motorcyklister på sporthojar och fighters komma i sick-sackformation på huvudleden jag skulle in på. Blev glad åt att inte alla motorcyklister gått i ide riktigt än. Men vänta... Det där gick j@vligt snabbt! Måste ha varit minst 70km/h på 50-vägen! Inte så smart tänkte jag just där och då, och förberedde mig att köra in på huvudleden.
Kollade åt höger mot cykelbanan där cyklister brukar komma farande som jehun. En av motorcyklisterna jag alldeles nyss såg köra förbi i rasande fart, tyckte det var en bra idé att köra upp på cykelbanan i minst 70km/h och köra om bilen som körde i högerfilen! Bilen tvärbromsar. Killen på motorcykeln studsar ut på vägen igen alldeles innan busskuren där en grupp människor stod och såg alldeles förskräckta ut. Hade killen kört snabbare, hade han kört in i en grupp med halvdussinet människor!
Jag är nu inne på huvudleden, accelererar och kör förbi busskuren i runt 50 knyck. Det var inga snälla blickar
jag fick...
En bit fram ser jag gruppen med mc-dårarna köra som en svärm getingar till höger och vänster om bilarna rakt genom en korsning - tror banne mig det var rött också.
Va' faaan!??!
Hur mycket har deras idiotier skadat mc-kollektivet?! Hood-puckon!