Den konstruktionen på bränslepump är nästan mer än urgammal..
Mycket vanlig på gamla brittiska bilar. Den har inte blivit tillförlitligare sen dess.
Inte läst allt i tråden men den mekaniska delen är väsentlig i sammanhanget.
Membranpump med ett membran som av en spole dras i ändläget av en spole(magnet) en fjäder håller sedan trycket uppe tills dess menbranet "gått i botten" (och då pumpat volymen hos ett slag med menbranet) I ändläget sluts kretsen till spolen som hoppar till, spänner fjädern och pumpen är klar att pumpa en "slagvolym" till.
Om det går att öppna pumpen brukar det gå att fila spetsarna och återfå funktionen, ev kan lite böjande vara nödvändigt, avståndet är viktigt så att ett pumpslag blir tillräckligt stort.
(Dvs rep vid vägkanten är vanligen möjlig om fil medtagits..)
Om detta nu hjälpte nån..
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83