Åsså har man invigt svartviffern också. Jag glömde skivbromslåset i... Igen!!

Sorry Tomas...
Tydligen är hjälmen, handskarna, tankväskan, styrlåset, larma av, snabbt-i-med-nyckeln-och-på-med-tändningen-innan-larmets-startspärr-aktiveras-igen-rutinen, lite för mycket att hålla i skallen, när man samtidigt tänker på höstens Teched i Berlin, hur vackert vädret idag är samt om man kanske skulle tvätta av viffern när man kommer hem.
Till de glädjande nyheterna hör dock att Tomas hemmagjorda kraschpuckar tog huvuddelen av smällen. Vänsterspegeln vek sig och fick bara en minimal repa längst ut, och dito kåpan ungefär strax över kylaruttaget i kåpan. Kopplingsgreppet är helt opåverkat, men styrändspluggen verkade ha fått en mindre repa.
Tur i oturen var att jag alltid sätter skivbromslåset på vänster skiva. I detta fall hade låset slagit i slavcylindern till den länkade bakbromsen och helt sonika låst bakhjulet, innan jag fått upp någon högre hastighet och låset tryckts in med större kraft i oket där framme. Länkade bromsar är bra för glömska personer...
Jag välte iaf och kommer att ha ett ömmande blåmärke på rumpan som påminnelse ett tag...
Kunde också passa på att öva lyftning medelst en hand på styret, en under bakramen i handtaget vid hjälmlåset, och med baken mot sadeln lyfta med benen, istf att lyfta framifrån då man måste ta i för kungen, fosterlandet och möjligen gud också och varvid det underlättar om man byggd som en av finalisterna i Världens Starkaste Man.
"Baklängeslyftningen" funkar hur som helst överlägset bra, även för en spinkig och lönnfet medelålders man som jag.