Cessan2 skrev:[...]sedan en last bil som närmade sig mig han la sig tätt bakom mig.
Det blev en raka och långt fram kom flera bilar.
lastbilen låg och tryckte nära mkt obehagligt.[...]
Det enda som är mer obehagligt än en bil tätt, tätt bakom är en lastbil eller buss tätt, tätt bakom...
Ja då har jag varit med om 2 av dom BMW:n som körde om va en bil som trodde vägen va fri han hamna tätt bakom min handledare och tätyt framför mig i en rasande fart,bussen har jag lyckligtvis sluppit.
Cessan2 skrev:[...]bussen har jag lyckligtvis sluppit.
/heavycessan
Något att vara glad över...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Cessan2 skrev:glad jag är lycklig över det när jag läser alla skräckscenarier.
/gladintebussmötarCessan
Man får se det stora i det lilla.
Anledningen till att jag är något av en bildrullemagnet beror till stor del på att jag mestadels kör inne i stan. Där är drullarna av förklarliga skäl fler.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Vad är det med kvinnor i kombi, och med barn i bilen?? Gäller inte trafikregler för dessa?
Och sen var det en cyklist som svängde ut från cykelbanan hela två meter(...) framför mig vid ett övergångsställe. När jag fått stopp på bågen med liten marginal till kvinnan, slet jag upp visiret och ropade "Hur faaan kör du?!", varvid hon med gäll röst ropade tillbaka "eeen duuuu råå??" och cyklade snabbt i väg. Va' f@n...?? En sån reaktion kan jag föreställa mig från ett barn eller tonåring, men inte en vuxen kvinna på så där 35-40år. Suck...
Mindre nöjesturer från jobbet och hem, ter sig som mer och mer ointressanta för min del. Verkar som om kortbanor är där jag i framtiden ska få utlopp för mina mc-körningslustar. I fortsättningen ska er utsände ta den kortaste och rakaste möjliga vägen hem från jobbet; det blir säkrast så, och bäst för de egna nerverna...
===
adrian_vg skrev:Vad är det med kvinnor i kombi, och med barn i bilen?? Gäller inte trafikregler för dessa?
Och sen var det en cyklist som svängde ut från cykelbanan hela två meter(...) framför mig vid ett övergångsställe. När jag fått stopp på bågen med liten marginal till kvinnan, slet jag upp visiret och ropade "Hur faaan kör du?!", varvid hon med gäll röst ropade tillbaka "eeen duuuu råå??" och cyklade snabbt i väg. Va' f@n...?? En sån reaktion kan jag föreställa mig från ett barn eller tonåring, men inte en vuxen kvinna på så där 35-40år. Suck...
Mindre nöjesturer från jobbet och hem, ter sig som mer och mer ointressanta för min del. Verkar som om kortbanor är där jag i framtiden ska få utlopp för mina mc-körningslustar. I fortsättningen ska er utsände ta den kortaste och rakaste möjliga vägen hem från jobbet; det blir säkrast så, och bäst för de egna nerverna...
Trafikregler vad är det? Undrar en kvinna med kombi och barn i bilen?
Ähhh skojja bara har ingen kombi med barn i bilen.
Men det är ju bedrövligt att man ska behöva ta kortaste rakaste vägen för att klara sina nerver i trafiken.
Vi njutningens folk.
Undrar om jag är blindstyre som inte märkt så mkt av bildrullar.
Hmhmhm ? Hur är jag i trafiken .
Tycker iofs. jag blivit mkt mer observant i bil nu när jag kör mc själv.
Cessan2 skrev:[...]Undrar om jag är blindstyre som inte märkt så mkt av bildrullar.
/ Cessan
Beror på, som sagt innan, väldigt mycket på var man kör.
Min fru sa att sen jag återföll har hon också blivit mer uppmärksam på motorcyklister, mest för att jag är en sån. Hon relaterar alltså lättare till att det finns motorcyklar också, i trafikmiljön. Till skillnad från andra benskallar där ute...
===
Cessan2 skrev:[...]Undrar om jag är blindstyre som inte märkt så mkt av bildrullar.
/ Cessan
Beror på, som sagt innan, väldigt mycket på var man kör.
Min fru sa att sen jag återföll har hon också blivit mer uppmärksam på motorcyklister, mest för att jag är en sån. Hon relaterar alltså lättare till att det finns motorcyklar också, i trafikmiljön. Till skillnad från andra benskallar där ute...
benskallar hahahahahaah den har jag aldrig hört !
Ja det vore obligatoriskt när man tar körkort att sitta bakom en mc eller övningsköra en stund när man tar bilkörkort.
Så dom får insikt i att det finns fler att ta hänsyn till i sin trygga bilvärld.
Cessan2 skrev:benskallar hahahahahaah den har jag aldrig hört !
Ja det vore obligatoriskt när man tar körkort att sitta bakom en mc eller övningsköra en stund när man tar bilkörkort.
Så dom får insikt i att det finns fler att ta hänsyn till i sin trygga bilvärld.
/surCessan
Ja, vad ska man annars kalla dem? Det verkar ju inte finnas så mycket faktiskt hjärna där inne...
Skulle det införas riskutbildning även för B-behörighet, eller bara för A?
===
Cessan2 skrev:benskallar hahahahahaah den har jag aldrig hört !
/surCessan
Ja, vad ska man annars kalla dem? Det verkar ju inte finnas så mycket faktiskt hjärna där inne...
Skulle det införas riskutbildning även för B-behörighet, eller bara för A?
Riskutbildning har funnits för B en tid redan, för A är det nytt sen 1 november 09.
Det Toktant skrev, att att det borde vara obligatoriskt att köra några lektioner på mc för att få lite förståelse, ingen dum idè!
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?
Akademikern skrev:Riskutbildning har funnits för B en tid redan, för A är det nytt sen 1 november 09.
Det Toktant skrev, att att det borde vara obligatoriskt att köra några lektioner på mc för att få lite förståelse, ingen dum idè!
Killen med koll.
Toktants förslag tycker även jag låter intressant. Men vem vågar släppa ut en bilist på allmän väg på mc? Simulator kanske? Fast simulator ger antagligen inte samma "oh hjälp, bildrullen-kör-ut-rakt-framför-mig-känsla!".
===
Akademikern skrev:Riskutbildning har funnits för B en tid redan, för A är det nytt sen 1 november 09.
Killen med koll.
Toktants förslag tycker även jag låter intressant. Men vem vågar släppa ut en bilist på allmän väg på mc? Simulator kanske? Fast simulator ger antagligen inte samma "oh hjälp, bildrullen-kör-ut-rakt-framför-mig-känsla!".
Klar poäng.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?