Adrian_vg - Våldsam färd mot fnatt!

Vem är du? Vem är jag?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#391 Inlägg av Akademikern »

Håller med Henning, lika kul att läsa varje gång du lagt ett nytt inlägg här!
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#392 Inlägg av adrian_vg »

Akademikern skrev:Håller med Henning, lika kul att läsa varje gång du lagt ett nytt inlägg här!
Tack! :D
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#393 Inlägg av Jimmy.S »

Akademikern skrev:Håller med Henning, lika kul att läsa varje gång du lagt ett nytt inlägg här!
+3

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#394 Inlägg av adrian_vg »

Eftersom det uppskattas, fortsätter vi såpan. ;-)

Idag är faktiskt en märkesdag för min älskade oljestinkande favorithatobjekt Edwin! Han slog över till 4000mil idag!

Bild

Jag vet inte om räknaren redan gått ett helt varv runt, dvs 14000mil, eller om det är "ärliga" oskruvade 4000mil. Henning kanske vet? ;-)

Idolbild:
Bild

Notera inkontinensfläckarna under. Fast det kanske man får räkna med i den åldern, 28år gammal... :roll:

Dagens töväder tycks ha fått alla snöröjare att bli totalt rabiata och faktiskt börja skrapa bort de isiga mittsträngarna. Vågade mig på att göra en rakt-fram-sladd på hemvägen på en nyplogad mittsträng. Det var ett tunt lager modd kvar i mitten och tillräckligt för att få bakdäcket att släppa i en kontrollerad sladd. Kände mig väldigt manlig just då. :lol:

På parkeringen in till vår gata var det fortfarande kvar några centimeter is och snö, så jag kunde inte hålla mig utan spann loss där också. Och fram bakom en stor snödriva dyker två små tjejer utkikandes fram, smått skräckslagna av Edwins förhistoriska vrål. Kände mig lite skyldig just där och just då. Tjejerna sprang hem så fort jag kört förbi. :oops:

Edit: Har sent omsider kommit på varför mc-tillverkarna drar fram sadeln så in i bomben långt fram på offroad-hojarna; bättre kontroll på bakhjulet. När jag väl kommit på att krypa fram en bit på sadeln, öppnade sig en helt ny värld och en helt ny känsla i sadeln på järnstaketet! 8)
Senast redigerad av adrian_vg den tor feb 25, 2010 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Inlägg: 1604
Blev medlem: fre jun 02, 2006 17:38
Ort: Norrort. Hoj: VFR750F 1988 + Honda XL500S Dakar
Kontakt:

#395 Inlägg av Henning »

adrian_vg skrev:Jag vet inte om räknaren redan gått ett helt varv runt, dvs 14000mil, eller om det är "ärliga" oskruvade 4000mil. Henning kanske vet? ;-)
Ja, det ska vara äkta mil. Möjligt Edwin gått något utan mätarvajer men inget mer än nödvändigt!

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#396 Inlägg av adrian_vg »

Henning skrev:Ja, det ska vara äkta mil. Möjligt Edwin gått något utan mätarvajer men inget mer än nödvändigt!

/H
Juste, tack för infon!

143 mil per år är inte mycket dock. Men, men, för att vara en vinterhoj som får lida under vintrarna tror jag han mår ganska bra!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#397 Inlägg av adrian_vg »

Jimmy.S skrev:+3
Man får tacka så mycket!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Göingen
Donator 2021
Inlägg: 802
Blev medlem: tis mar 13, 2007 19:24
Ort: Immeln

#398 Inlägg av Göingen »

Jimmy.S skrev:+3
Du menar inte utetemperaturen, den här gråvita smörjan får gärna försvinna nu
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan

Akademikern
Medlem
Inlägg: 412
Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
Ort: Höganäs

#399 Inlägg av Akademikern »

Har pysslat med VW bubblor i 10 år nu, de läcker verkligen olja. Men inkontinens? Nej, de märker revir.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?

Användarvisningsbild
Jimmy.S
Medlem
Inlägg: 771
Blev medlem: sön maj 10, 2009 16:27
Ort: Huskvarna

#400 Inlägg av Jimmy.S »

Göingen skrev:
Jimmy.S skrev:+3
Du menar inte utetemperaturen, den här gråvita smörjan får gärna försvinna nu
nej tyvärr, inte än, möjligtvis i mon då det ska bli mildgrader, vill ju oxå se tussilago och snödroppar så man oxå kan få börja blogga lite 8) fram tills dess får jag följa denna galne mannen som ger mig nästan 1 skratt om dagen, är underbart att läsa om lite mc-åka i detta vintermörker :tummenupp

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#401 Inlägg av adrian_vg »

Akademikern skrev:Har pysslat med VW bubblor i 10 år nu, de läcker verkligen olja. Men inkontinens? Nej, de märker revir.
Det är i vart fall mer än jag någonsin sett på något av mina tidigare fordon. :roll: :wink:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#402 Inlägg av adrian_vg »

Har bokat en BKK-instruktörsdag för min egen förkovran till den 29 juli via SMC på Linköpings Motorstadion. Kostar gratis!

Först efteråt såg jag bankartan och insåg att halva banan är en raka. Det är ju inte mycket kurvor om man säger så. :shock:

Måste skaffa mig ett nytt framdäck ungefär mitt på säsongen till viffern...

Det blev Linköping istf Karlskoga, eftersom frun också ville med, och Karlskoga/Gälleråsen är inte speciellt intressant för en som bott i Örebro (Karlskoga ligger ett stenkast från Örebro). Så medan jag kör så däcken ryker, kommer hon att göra Linköping på egen hand. En minisemester på vandrarhem kan man säga. :D

Har dessutom anmält mig som medlem i STF, familjemedlemskap inte desto mindre, för att få billigare rumspriser. Det är ingen hejd på medelsvenssonaktiviteterna för mig... :roll:

Fö är Gälleråsenbanan rejält krokig. En annan gång kanske...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3240
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#403 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:Har bokat en BKK-instruktörsdag för min egen förkovran till den 29 juli via SMC på Linköpings Motorstadion. Kostar gratis!

Först efteråt såg jag bankartan och insåg att halva banan är en raka. Det är ju inte mycket kurvor om man säger så. :shock:

Måste skaffa mig ett nytt framdäck ungefär mitt på säsongen till viffern...

Det blev Linköping istf Karlskoga, eftersom frun också ville med, och Karlskoga/Gälleråsen är inte speciellt intressant för en som bott i Örebro (Karlskoga ligger ett stenkast från Örebro). Så medan jag kör så däcken ryker, kommer hon att göra Linköping på egen hand. En minisemester på vandrarhem kan man säga. :D

Har dessutom anmält mig som medlem i STF, familjemedlemskap inte desto mindre, för att få billigare rumspriser. Det är ingen hejd på medelsvenssonaktiviteterna för mig... :roll:

Fö är Gälleråsenbanan rejält krokig. En annan gång kanske...
Vänta du bara... Sviestad är min gamla hemmabana, så den kan jag köra i sömnen. Rakan är dels inte rak hela vägen, utan svänger något höger, dels går den utför... dessutom är några av kurvorna väldigt intressanta. Sviestad är en såndär bana där man aldrig riktigt känner att man hittat det optimala spåret. :wink:

Rekommenderar fräscha bromsar innan Sviestad, det finns möjligheter att åka rejält fort innan det är dags att svänga.
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#404 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:Vänta du bara... Sviestad är min gamla hemmabana, så den kan jag köra i sömnen. Rakan är dels inte rak hela vägen, utan svänger något höger, dels går den utför... dessutom är några av kurvorna väldigt intressanta. Sviestad är en såndär bana där man aldrig riktigt känner att man hittat det optimala spåret. :wink:
Utför?? Det såg jag aldrig på banbeskrivningen... Tycker inte att "något höger" är tillräckligt för att få kallas kurva. ;-)

Har fått höra att marginalerna är rejält mycket större på en storbana jmfm en gokartbana i kurvorna. En gokartbana som tex Rörken lämnar egentligen inga marginaler för justering av kurvtagningen; antingen kommer man in rätt eller inte. Storbanorna tillåter tydligen för justering medan man kör. Jag vet dock inte mer om detta annat än det jag hört från andra då jag inte kört storbana tidigare.

tersan skrev:Rekommenderar fräscha bromsar innan Sviestad, det finns möjligheter att åka rejält fort innan det är dags att svänga.
Nya belägg fram sitter på sedan sen på slutet av förra säsongen, du kanske minns minns min fråga om gnisslande beläg? 8-) Iaf har jag en sats till för frambroms som ligger och väntar!

Högfartskurvtagning i långa kurvor har jag faktiskt lite svårt för, ligger och pendlar en del i spåret. Sviestadbanan kan nog vara en lärorik upplevelse, liknar en vanlig landsväg mest vid en snabb koll.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Inlägg: 3240
Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
Ort: Gullestad, Vikbolandet
Kontakt:

#405 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
tersan skrev:Vänta du bara... Sviestad är min gamla hemmabana, så den kan jag köra i sömnen. Rakan är dels inte rak hela vägen, utan svänger något höger, dels går den utför... dessutom är några av kurvorna väldigt intressanta. Sviestad är en såndär bana där man aldrig riktigt känner att man hittat det optimala spåret. :wink:
Utför?? Det såg jag aldrig på banbeskrivningen... Tycker inte att "något höger" är tillräckligt för att få kallas kurva. ;-)

Har fått höra att marginalerna är rejält mycket större på en storbana jmfm en gokartbana i kurvorna. En gokartbana som tex Rörken lämnar egentligen inga marginaler för justering av kurvtagningen; antingen kommer man in rätt eller inte. Storbanorna tillåter tydligen för justering medan man kör. Jag vet dock inte mer om detta annat än det jag hört från andra då jag inte kört storbana tidigare.

tersan skrev:Rekommenderar fräscha bromsar innan Sviestad, det finns möjligheter att åka rejält fort innan det är dags att svänga.
Nya belägg fram sitter på sedan sen på slutet av förra säsongen, du kanske minns minns min fråga om gnisslande beläg? 8-) Iaf har jag en sats till för frambroms som ligger och väntar!

Högfartskurvtagning i långa kurvor har jag faktiskt lite svårt för, ligger och pendlar en del i spåret. Sviestadbanan kan nog vara en lärorik upplevelse, liknar en vanlig landsväg mest vid en snabb koll.
Sviestad har en annan egenhet, den är väldigt smal i jämförelse med andra banor. Med tanke på vad du skriver ovan ska det bli väldigt kul att se vad du säger efter att ha varit där... :wink:

Långa rakans högerböj är tillräckligt kraftig för att ha orsakat avåkningar med dödlig utgång... nu vet jag inte vilken bansträckning ni kommer att köra, men underskatta inte svårigheten. Sviestad har inte många likheter med en vanlig landsväg... :wink:
VFR750F -92, grön

Skriv svar