Ojojoj... Du anar inte!adrian_vg skrev:Är de verkligen så bra??

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ok, jag biter. Om man jämför en XR med en XL, vad är sämre/svagare på en XL?Henning skrev:Ojojoj... Du anar inte!adrian_vg skrev:Är de verkligen så bra??
Den heter XR650L och är första årsmodellen av denna modell. Kom tydligen med elstart från början. Ingen kick alls alltså, men väl luftkyld. Verkar som om det är denna modell jag ska rikta in mig på. Finns få av dessa, om nån på Blocket.Rerun skrev:Nä, jag menade XR600L. Föregångaren till XR650L. Eller tänker jag fel nu...? Men 650 kanske duger då?
Sitthöjden vänjer man sig vid. Med väldigt mycket god vilja når jag precis ner med tåspetsarna på båda sidor på min XR400 (sitthöjd 930 mm (enl spec i alla fall)), men det går att hantera. Det kan bli lite jobbigt i terräng, när marken sluttar rejält åt ett håll och kroppen tvunget vill sätta ner foten på samma sida...
Nä! Jag menar XR600L. Sådeså. Vet dock ej om det finns några ex i Sverige...adrian_vg skrev:Den heter XR650L och är första årsmodellen av denna modell.
Mysko, XR600L fanns alltså? Såg en vag referens till den i en review när jag googlade på XR650L, men den verkade inte ha slagit eller varit så vanlig ens utomlands.Rerun skrev:Nä! Jag menar XR600L. Sådeså. Vet dock ej om det finns några ex i Sverige...
Men XR650L är det nog inget större fel på heller. Annars finns som sagt elstartkit till XR600R, om man nu har nån aversion mot kick.
He-he! Det har jag, men den är ganska tung. XL600R:en jag har nu är på gränsen för mig. Vill inte gärna ha den tyngre. Lättare däremot... Det är samma motor i Dominatorn som i XR:en.Rerun skrev:Förresten, varför inte snegla på NX650 Dominator? De verkar rätt bekväma och tämligen outslitliga de också.
Har kollat en del på det också, men en 50procentig rabatt på försäkringspremien är svårslaget hur man än vrider och vänder på det. Utbudet på XT600E är dock enormt, typ tretton på dussinet i snart sagt alla prisklasser.Rerun skrev:Annars, om du bara vill ha ett vintertransportmedel som inte behöver vara särskilt roligt finns ju XT600E. Där kan du i och för sig inte få 50% Honda-rabatt, men det kan kanske vara värt det?
XR:en har dubbelt så många vipporadrian_vg skrev:Ok, jag biter. Om man jämför en XR med en XL, vad är sämre/svagare på en XL?Henning skrev:Ojojoj... Du anar inte!adrian_vg skrev:Är de verkligen så bra??
Edit: Jag är medveten om att detta kanske inte är helt rätt forum att diskutera RFVC-maskiner, men ändå...![]()
Är det bra eller dåligt?Tyrannosaurus skrev:XR:en har dubbelt så många vippor
Det är väl bra för effekten (inte vipporna men det radiella förbränningsrummet), men inte lika kul att skruva med.adrian_vg skrev:Är det bra eller dåligt?Tyrannosaurus skrev:XR:en har dubbelt så många vippor
Hmm... ärligt talat, du har inte funderat på att skaffa en riktig bil? En V***o med felhjulsdrift och handikapplåda kan aldrig ge någon körglädje... tro mig, jag har provat.adrian_vg skrev:...Känner mig irriterad och grinig. Gillar inte att köra bil längre heller, har jag upptäckt. Det är inte ens kul att sladda runt lite när det är halt...
Vad är det för kul att sitta i en ombonad bil i en kö och masa sig fram på morgonarna?tersan skrev:Hmm... ärligt talat, du har inte funderat på att skaffa en riktig bil? En V***o med felhjulsdrift och handikapplåda kan aldrig ge någon körglädje... tro mig, jag har provat.