Isf lider jag av den också, för det är vad jag tänker på rätt snabbt med.LasseKongo skrev:Får faktiskt erkänna att efter att jag hade insett att inga ben var av, så tänkte jag också mest på om det var möjligt att laga cykeln eller inte, kanske är någon form av sjukdom.
Dessa blinda dj-a bilförare (smakat asfalt)
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
-
- Medlem
- Inlägg: 17
- Blev medlem: fre maj 08, 2009 13:41
- Ort: Västra Frölunda
Så, då har man äntligen fått en ny maskin. Fick en ny cykel, hade tur för Honda MC center i GBG hade en precis lika dan som min kraschade, men med 0 km på mätaren. Bara att börja köra in igen då.
Tydligen skulle det kosta 137000 att reparera den gamla så det blev ju helt klart billigare att ge mig en ny
Får nog säga att F-bolaget funkade bra, inget snack och inget tjafs, bara fram med ny cykel och ny utrustning. Är ju inte alltid bolagen är så medgörliga. Var mest sölkorvarna på polisen som gjorde att det tog extra lång tid, kan inte begripa varför dom inte automatiskt skickar sina papper till försäkringsbolagen, det borde ju inte vara så svårt.
Tyvärr är det ju inte mycket till säsong kvar, men det känns fint att iallafall ha den i garaget så man har något att gå ner och prata med och putsa på i vinter...
Tydligen skulle det kosta 137000 att reparera den gamla så det blev ju helt klart billigare att ge mig en ny
Får nog säga att F-bolaget funkade bra, inget snack och inget tjafs, bara fram med ny cykel och ny utrustning. Är ju inte alltid bolagen är så medgörliga. Var mest sölkorvarna på polisen som gjorde att det tog extra lång tid, kan inte begripa varför dom inte automatiskt skickar sina papper till försäkringsbolagen, det borde ju inte vara så svårt.
Tyvärr är det ju inte mycket till säsong kvar, men det känns fint att iallafall ha den i garaget så man har något att gå ner och prata med och putsa på i vinter...
Hojlös
En vurpa i cirkus 30 km/h resulterade i skador för 46000 SEK.
Som tur är så betalar motpartens försäkringsbolag inlösen av VFRen.
För första gången på 20 år så är jag hojlös över vintersäsongen.
Frågan som infinner sig är vad jag skall köpa till våren.
* VFR 2001, igen?
* Triumph Sprint ST 2002-04
* BMW R1100S 2002-04
* ST 1300 (Dyr men bekväm knävinkel)
Tre månader efter olyckan så har jag ont i musklerna över nyckelbenet och smärta i vristen vid belastning och snedsteg.
En gammal kropp läker långsamt.
Det jag har lärt av detta är två saker:
1) Aldrig befinna sig i "döda vinkeln"!
2) Helförsäkring är det som gäller!
//Lennart
Som tur är så betalar motpartens försäkringsbolag inlösen av VFRen.
För första gången på 20 år så är jag hojlös över vintersäsongen.
Frågan som infinner sig är vad jag skall köpa till våren.
* VFR 2001, igen?
* Triumph Sprint ST 2002-04
* BMW R1100S 2002-04
* ST 1300 (Dyr men bekväm knävinkel)
Tre månader efter olyckan så har jag ont i musklerna över nyckelbenet och smärta i vristen vid belastning och snedsteg.
En gammal kropp läker långsamt.
Det jag har lärt av detta är två saker:
1) Aldrig befinna sig i "döda vinkeln"!
2) Helförsäkring är det som gäller!
//Lennart
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Hojlös
Sporttouringhojar är kanske inte vad du ska kolla efter, hur mycket det än svider. Pannan är ju intressant om den funkar bra för musklerna och lederna.Led skrev:Tre månader efter olyckan så har jag ont i musklerna över nyckelbenet och smärta i vristen vid belastning och snedsteg.
Eller acceptera nederlaget och skaffa en guldvinge.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Suck, ja det är väl som min sjukgymnast säger: Du är ju ingen stuntman.
Men det svider i självkänslan när hjärnan vill men kroppen protesterar.
Fast GuldWinge känns väldigt avlägset. Min plastsvärfar föreslog med fuktig blick att jag skulle köpa en "maffig H-D". Nog för att jag är 48 men någon måtta får det vara.
Nja, jag fortsätter nog att sondera terrängen efter en sportTOURINGhoj.
Men det svider i självkänslan när hjärnan vill men kroppen protesterar.
Fast GuldWinge känns väldigt avlägset. Min plastsvärfar föreslog med fuktig blick att jag skulle köpa en "maffig H-D". Nog för att jag är 48 men någon måtta får det vara.
Nja, jag fortsätter nog att sondera terrängen efter en sportTOURINGhoj.
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Rätt inställning! Go for it! En Blackbird XX kanske?Led skrev:Suck, ja det är väl som min sjukgymnast säger: Du är ju ingen stuntman.
Men det svider i självkänslan när hjärnan vill men kroppen protesterar.
Fast GuldWinge känns väldigt avlägset. Min plastsvärfar föreslog med fuktig blick att jag skulle köpa en "maffig H-D". Nog för att jag är 48 men någon måtta får det vara.
Nja, jag fortsätter nog att sondera terrängen efter en sportTOURINGhoj.
I vilket fall, Våga Vägra HD!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3239
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Nja, det finns faktiskt några HDsar som är ok... problemet är att känna igen sig hos den genomsnittlige HD-ägaren (nej, nej, jag har inga fördomar...).adrian_vg skrev:Rätt inställning! Go for it! En Blackbird XX kanske?Led skrev:Suck, ja det är väl som min sjukgymnast säger: Du är ju ingen stuntman.
Men det svider i självkänslan när hjärnan vill men kroppen protesterar.
Fast GuldWinge känns väldigt avlägset. Min plastsvärfar föreslog med fuktig blick att jag skulle köpa en "maffig H-D". Nog för att jag är 48 men någon måtta får det vara.
Nja, jag fortsätter nog att sondera terrängen efter en sportTOURINGhoj.
I vilket fall, Våga Vägra HD!
Led, alla hojar du nämner låter ok att testa. Ducatis ST-modell kan vara nåt att titta på också.
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Moderator VFR-Forum
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Nej, jag har egentligen inget emot motorcykeln i sig, förutom att mekaniken är från förra seklets början, och ägarnas smått njugga inställning och arrogans. Jepp, jag kategoriserar hej vilt! Å andra sidan tycker de väl att jag är en jobbig riskokarjapsplasträserförare som kommer att hittas virad runt närmaste lyktstolpe i början av säsongen. Det går åt båda håll...tersan skrev:Nja, det finns faktiskt några HDsar som är ok... problemet är att känna igen sig hos den genomsnittlige HD-ägaren (nej, nej, jag har inga fördomar...).
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
En kompis föll för trycket i somras och införskaffade en bättre begagnad HD. Den har hittills skapat mer sorger än lycka. Oljeläckage, ljuddämpare tar i backen när man svänger, ostabil då man krämar på etc. Jag provkörde en liten sväng men var föga imponerad. Jag rekommenderar inte HD till någon (om det inte bara är pittförlängare man vill ha och inte motorcykel).
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan