Jäkla puckon till att ha körkort då... Fredag och avlöningshelg tycks ta fram det värsta hos bilisterna. Tappade räkningen efter en kort stund om hur många som låg två meter bakom i 70...Göingen skrev:Framförallt tycker jag illa om när bilar som kör på 2+1-väg på 1-halvan och inte har någon som helst möjlighet att köra om, ändå ligger tätt bakom.
Jag har en liten grej jag brukar köra då jag har bilar nära upp i häcken. Släpper av gasen och kollar i backspegeln, precis när jag ser bakomvarandes nos dippa, dvs då han/hon varit tvungen att bromsa, just då trampar/vrider jag till på gasen igen. Detta kan upprepas tills den bakomvarande tröttnar på ryckigheten och tar ut ett större avstånd. Vad man tycker om mig i bakomvarande bilen vill jag inte tänka på men rätt ofta får det önskad effekt.
Provade Göingens tips här ovan, när vi svängt in på en 50-väg, det funkade; bilisten gled tillbaka kanske en meter. Han verkar ha fattat vinken iaf, om än inte fullständigt.

Varför ska motorcyklar ha så bra bromsar? Jag kan stanna på en bråkdel av sträckan som bakomvarande bilist kan. Men vad spelar det för roll om jag kan bromsa mig ur en situation, om puckot bakom ändå kommer att mosa mig för att han ligger för nära... Läge att smeta olja på skivorna på viffern och få det överståndet med en gång...

En stilla frustration pyr härborta. Jag tackar gudarna, inräknat Henning och Conseal, att jag åtminstone kan skriva av mig en del av frustrationen på detta forum...