Conseal skrev:Eller så gör jag det själv. Det finns ju några som bytt redan .. men det blev ingen guide
Jag ber inte om How to Guide för egen del. Jag bytte mina lager för 1-2 år sedan. Tänkte mer på mina forumbröder/systrar som kunde vara hjälpta av en guide. Det verkar som om originallagerna funkar ca 5000 mil, sedan börjar de krokna.
Tänkte inte själv på att göra en guide då jag hade grejorn nere härom året.
Precis .. och du gjorde ingen guide som jag kan använda mig av nu
Conseal skrev:Eller så gör jag det själv. Det finns ju några som bytt redan .. men det blev ingen guide
Jag ber inte om How to Guide för egen del. Jag bytte mina lager för 1-2 år sedan. Tänkte mer på mina forumbröder/systrar som kunde vara hjälpta av en guide. Det verkar som om originallagerna funkar ca 5000 mil, sedan börjar de krokna.
Har inte kört en meter ännu, men det kommer nog.
Jag har äntligen fått råd med en VFR, och hittat min älskling.
den kommer inte att rulla så många mil, skall ha den som ett puts objekt.
Har drömt om att äga en VFR sedan jag var 16 år (i 17 år), så nu tänker jag hålla i den.
Kan låta lite korkat men, jag har inte köpt den för att köra på den(har en hoj till).
megajohan skrev:Har inte kört en meter ännu, men det kommer nog.
Jag har äntligen fått råd med en VFR, och hittat min älskling.
den kommer inte att rulla så många mil, skall ha den som ett puts objekt.
Har drömt om att äga en VFR sedan jag var 16 år (i 17 år), så nu tänker jag hålla i den.
Kan låta lite korkat men, jag har inte köpt den för att köra på den(har en hoj till).
Köpte en svart -98 våren 2000, den hade då 960 mil på mätaren. Nu står mätaren på 11500 mil men då har den inte fungerat under ca 3000 mil så rätt mätarställning nu ska vara 14500 mil, jag har alltså kört 135400 km med den.
MorganJ skrev:Köpte en svart -98 våren 2000, den hade då 960 mil på mätaren. Nu står mätaren på 11500 mil men då har den inte fungerat under ca 3000 mil så rätt mätarställning nu ska vara 14500 mil, jag har alltså kört 135400 km med den.
Jag har för övrigt bytt styrlager 2 gånger.
Det var inte dåligt, du kör ungefär 1500 mil per säsong alltså.
Är det inga andra lager som gett sig? Hjullager, svinglager etc.
MorganJ skrev:Köpte en svart -98 våren 2000, den hade då 960 mil på mätaren. Nu står mätaren på 11500 mil men då har den inte fungerat under ca 3000 mil så rätt mätarställning nu ska vara 14500 mil, jag har alltså kört 135400 km med den.
Jag har för övrigt bytt styrlager 2 gånger.
Det var inte dåligt, du kör ungefär 1500 mil per säsong alltså.
Är det inga andra lager som gett sig? Hjullager, svinglager etc.
Nej inga andra lager är bytta. Det som utöver styrlager som är bytt är båda bromsskivorna fram, vattenpump och stötdämpare bak.
MorganJ skrev:
Nej inga andra lager är bytta. Det som utöver styrlager som är bytt är båda bromsskivorna fram, vattenpump och stötdämpare bak.
Ok, när gav skivorna upp? Var det pga tjockleken eller skevhet?
Bytte själv höger fram vid ca 3000mil pga skevhet. Troligen hade föregående ägare kört iväg med låset kvar, en skiva bör ju hålla betydligt längre än så...
Är för övrigt likadana skivor på alla Vfr800 modeller. Bra att veta om man jagar beg. eller på ebay.